Dacă ai o afacere sau ești implicat într-un business care desfășoară activități cu impact asupra mediului, atunci știi deja cât de importantă este respectarea reglementărilor de mediu. Cu toate acestea, legislația de mediu se schimbă mereu, iar conformitatea cu noile prevederi devine esențială.
Chiar acum, în era în care responsabilitatea față de mediu devine o parte integrantă a succesului afacerii, avem o întrebare importantă pentru tine: Ești la curent cu noile prevederi de mediu privind valabilitatea autorizației de mediu care se aplică activității tale? Dacă răspunsul tău nu este un DA ferm, nu-ți face griji.
În acest articol îți vom oferi toate informațiile de care ai nevoie pentru a-ți îndeplini la timp și corect toate obligațiile de mediu.
Actualizări în procedura de obținere a vizei anuale a autorizației de mediu
Conform cadrului legislativ, autorizația de mediu era eliberată pe o perioadă nedeterminată, fiind valabilă pe întreaga durată de desfășurare a activității, cu condiția de a obține anual viza anuala autorizatie de mediu.
Noile modificări survenite, în cadrul procedurii de obținere a vizei anuale, conform Ordinului 3309/2022, aduc noi perspective în sfera angajamentului corporativ și al prevederilor de mediu.
Cea mai notabilă actualizare constă în eliminarea măsurii de suspendare a activității în cazul întârzierii în depunerea solicitării pentru viza anuală. Inițial, această măsură a fost introdusă cu intenția de a evidenția importanța obținerii vizei și încuraja respectarea termenelor stabilite.
Însă, contextul pandemiei a impus introducerea unor derogări temporare de la termenele de reînnoire a actelor administrative, fapt ce a determinat ca unele întreprinderi să nu își mai îndeplinească obligațiile de a solicita viza anuală.
Cele mai citite articole
Astfel, în situația în care termenul pentru solicitarea vizei anuale nu a fost respectat, autoritățile responsabile pentru protecția mediului iau în considerare dacă este fezabil să se continue procedura de obținere a vizei anuale până la data corespunzătoare zilei și lunii în care a fost inițial emisă autorizația sau dacă este necesară aplicarea măsurii de suspendare a activității.
Această decizie este rezultatul unei analize a circumstanțelor specifice ale fiecărei situații. Scopul este de a găsi o soluție care să asigure:
- respectarea reglementărilor de mediu;
- continuarea activității fără a avea un impact negativ asupra mediului sau a serviciilor esențiale pentru societate.
Totodată, verificarea amplasamentului nu mai este o cerință obligatorie în cadrul procedurii de obținere a vizei anuale. Autoritatea responsabilă va decide efectuarea vizitei la amplasament în contextul în care există anumite situații care impun această acțiune.
Printre aceste situații menționăm:
- Incidente anterioare de poluare accidentală;
- Reclamații și sesizări primite de la comunitate sau alte părți interesate;
- Neîndeplinirea obligațiilor de raportare aferente activității desfășurate etc.
Specialiștii EnviroCons te ajută în obținerea autorizației de mediu și în asigurarea vizei anuale în timp util!
Dacă te confrunți cu probleme în procesul de obținere sau reînnoire a autorizației de mediu, poți conta cu încredere pe serviciile de consultanță de mediu oferite de compania EnviroCons.
Cu o expertiză vastă în domeniu, specialiștii EnviroCons înțeleg nevoile și provocările specifice ale fiecărui client, oferind soluții sigure și personalizate, adaptate activității pe care o desfășoară.
Apelează la specialiștii EnviroCons pentru a te ghida într-un mod eficient prin întregul proces de conformitate.