Recenzie Offender

Unul dintre cele mai reusite filme pe care le-am vazut, care chiar m-a impresionat si nu numai pentru ca a picat intr-un moment in care nu aveam tocmai Unul dintre cele mai reusite filme pe care le-am vazut, care chiar m-a impresionat si nu numai pentru ca a picat intr-un moment in care nu aveam tocmaio stare placuta, si desi are doar 6 stelute din 10, il consider “Offender”.  Scurta descriere oferita de cinemarx suna cam asa: “Tommy e un tânar de 20 de ani din Londra care se chinuie sa fie acceptat într-un anturaj nu tocmai agreabil. Munceste, are un apartament, o iubita însarcinata în 5 luni, Elise, si planuri sa se casatoreasca cu ea.

Însa când aceasta este atacata violent de o gasca de infractori tineri, atac ce duce la pierderea copilului si la despartirea de Elise, Tommy îsi face un plan pentru a razbuna pierderea suferita de Elise si de el. ” Adevarul este ca filmul are si cateva lipsuri destul de evidente in poveste, care vor fi observate dupa vizionarea acestuia. Ideea e ca Tommy ajunge la inchisoare, unde planuieste sa ii omoare pe toti cei care au fost implicati in actul de violenta la care a fost supusa iubita sa, insa nici el nu stie foarte clar cine au fost agresorii, dar in final afla, si are grija de soarta acestora, desi intervine si momentul in care tanarul se afla intre viata si moarte.

Intregul film are un aer misterios si, in acelasi timp, violent. Insa, exista si o nuanta de romantism, drama, in momentele in care Tommy isi aduce aminte de clipele in care era impreuna cu Elise, aceste “halucinatii” intervenind in cele mai grele momente ale acestuia, oferindu-i astfel mai mult curaj, impins fiind de dorinta arzatoare de razbunare a fostei iubite si a copilului.  Filmul nu este tocmai unul stralucit, fiind o adevarata capodopera, insa ideea acestuia si povestea de viata a tanarului este chiar una emotionanta, impresionanta, acesta preferand sa riste sa isi piarda viata doar pentru a-si razbuna fosta iubire, pe care oricum, o pierduse.