Piața globală a jucăriilor sexuale a fost evaluată la 38.689,3 milioane de dolari în 2020 și se estimează că va ajunge la 47.615,4 milioane de dolari până în 2030, înregistrând o rată anuală de creștere de 4,3%. America de Nord a fost țara cu cele mai mari vânzări de jucării sexuale, reprezentând 17.843,5 milioane USD în 2020, cu o rată anuală de creștere 3,7%.
Jucăriile sexuale sau jucăriile pentru adulți sunt, totodată, recunoscute ca ajutoare maritale. Aceste dispozitive sunt folosite pentru a obține mai multă plăcere în timpul sexului sau al masturbării. Jucăriile sexuale includ vibratoare, dildo-uri, strap-ons, chiloți cu vibrații, cock cages, obiecte de masturbare pentru bărbați etc.
Jucăriile sexuale sunt asociate cu diverse beneficii, cum ar fi reducerea riscului de sarcină nedorită, a bolilor cu transmitere sexuală și dublează bucuria sexului cu sau fără partener, datorită popularității în creștere în rândul milenialilor.
Marketingul social este un tip de intervenție în care mărcile de produse de sănătate sexuală sunt dezvoltate, comercializate printr-o campanie promoțională și vândute unui anumit public țintă. Această platformă este utilizată în principal pentru a promova jucării sexuale și prezervative, pentru a promova utilizarea lor și a răspândi gradul de conștientizare cu privire la bolile cu transmitere sexuală. În plus, există multe alte abordări, care includ distribuția publică/gratuită și privată de prezervative care stimulează creșterea pieței.
Este de așteptat să crească concentrarea pe cercetare și dezvoltare, în perioada de prognoză (până în 2030), deoarece companiile sunt așteptate să ofere produse mai bune decât rivalii lor. Producătorii de produse de jucării sexuale se concentrează pe poziționarea mai bună a mărcilor lor pentru a-și îmbunătăți vânzările.
Izbucnirea pandemiei de COVID-19 a influențat pozitiv creșterea pieței jucăriilor sexuale. Factori precum lockdown-ul și schimbarea comportamentului consumatorilor au crescut semnificativ cererea de jucării sexuale. Acest lucru s-a văzut și în vânzările de la noi din țară, de la sex shop online. În plus, creșterea gradului de conștientizare și schimbarea percepțiilor despre jucăriile sexuale în rândul consumatorilor vor prezenta oportunități semnificative pentru vânzători în perioada de prognoză.
Conform analizei pieței jucăriilor sexuale, piața este segmentată în funcție de tipul de produs, utilizarea finală, canalul de distribuție și regiune. În funcție de tipul de produs, piața este împărțită în vibratoare, dildo-uri, inele și altele. După utilizatorul final, acesta se împarte în bărbați și femei. În funcție de canalul de distribuție, piața este împărțită în supermarket și hipermarket, magazin online, magazin specializat și farmacie.
Din punct de vedere regional, analiza se face în America de Nord (SUA, Canada și Mexic), Europa (Germania, Franța, Regatul Unit, Spania, Italia, Rusia și restul Europei), Asia-Pacific (China, Japonia, India, Australia, Coreea de Sud, Thailanda, Singapore și restul regiunii Asia-Pacific), Brazilia, Argentina, Emiratele Arabe Unite, Nigeria, Arabia Saudită, Africa de Sud.
Pe baza tipului de produs, segmentul vibratoarelor a reprezentat cota maximă pe piața globală a jucăriilor sexuale în 2020 și este de așteptat să rămână dominant în perioada de prognoză a pieței jucăriilor sexuale, adică până în 2030. Acest lucru este pus, în principal,pe seama creșterii interesului în rândul populației milenare față de sex și activitățile conexe. Vibratoarele pot fi folosite cu sau fără un partener, lucru care se așteaptă să promoveze utilizarea vibratoarelor în rândul oamenilor.
În plus, rețelele sociale, pornografia și filmele sexuale au influențat în mod semnificativ oamenii, în special generația tânără, să folosească jucării sexuale, cum ar fi vibratoare și dildo-uri.