Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Cultural > Accente > Mobil |   


Autor: Sorin Petrache         Publicat în: Ediţia nr. 1349 din 10 septembrie 2014        Toate Articolele Autorului

NU TRĂI FĂRĂ A RĂSPUNDE CHEMĂRII DIN SUFLETUL TĂU!
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
„Nu de puţine ori îmi este dat să aud, fie şi în trecere, un copil fredonând o melodie. Este un comportament instinctiv pentru cei înzestraţi cu talent muzical. Probabil tot atât de instinctiv precum e pentru un copil cu talent atletic să se implice în activităţi fizice. Aici intervine marea responsabilitate a părinţilor, în a-şi îndruma corespunzător odraslele”, ne-a declarat recent, la Salonta, Nicodim (Nick) Negruţiu, profesor de pian la Liceul de Arte din Oradea.
Atmosfera de început a noului an şcolar reaprinde dorinţa copiilor de a studia un instrument muzical. Venind în întâmpinarea acestei binecuvântări, profesorii de muzică Anghelina şi Nick Negruţiu, oferă părinţilor câteva informaţii utile, în special celor care observă că în căminul lor muzica îşi face lesne simţită prezenţa, fie şi prin fredonarea stângace a unui cântecel pe care copilul l-a auzit întâmplător: „Preşcolarii care participă la activităţi muzicale de grup, precum diverse jocuri muzicale şi interpretarea diferitelor cântece specifice vârstei lor, vor fi mai sociabili, deschişi, vor comunica mai bine şi vor avea încredere de sine. Pentru şcolari, studierea unui instrument sau cântatul cu vocea presupune dezvoltarea sentimentelor de mulţumire şi încredere în sine, stimulând în acelaşi timp acţiuni complexe de coordonare a mişcărilor şi concentrare susţinută. Cântatul la pian, chitară sau vioară, contribuie la utilizarea unor zone din creier care nu sunt folosite în mod normal, în activităţile zilnice. Se ştie că o persoană educată e întâi o persoană disciplinată. Aici intervine, de asemenea, importanţa muzicii în viaţa copilului deoarece studiul unui instrument presupune o disciplina sporită, mai ales în cazuri de performanţă. Educaţia muzicală presupune, evident, o investiţie care este mult mai mică decât mersul regulat la Mc Donald’s. Satisfacţiile însă sunt de durată. Dar nimeni nu ajunge undeva fără ca altcineva să investească în el. Copilul tău merită?”
Corurile şi grupurile muzical-instrumentale ale comunităţilor creştine baptiste din Salonta, Tinca, Peştiş (Bihor) şi în mod special grupele de copii dornici să înveţe pianul, sunt pregătite săptămânal de profesorii de muzică Anghelina şi Nick Negruţiu. Pentru micuţii care vor să studieze mandolina, familia Teofil adresează o invitaţie permanentă în Orchestra de mandoline EuroStrings, premiată de autorităţi cu Medalia Oraşului Salonta.
 
 
Mărturisirea unui „rege-servitor”
„Muzica nu se întâmplă doar pe scenă, doar în studio, în faţa unui cor sau nici măcar doar în faţa pianului. Pentru mine, muzica e armonia dintre Om şi tot ceea ce-l înconjoară. E iubire. E dorinţa incontrolabilă de a face parte dintr-o poveste fenomenală. Poate exprima orice îşi propune, chiar şi fără cuvinte. Pasiunea pentru muzică nu începe cândva. A existat dintotdeauna. Poate, ceva în mine a vibrat suficient de amplu la auzul sunetului de pian, încât am vrut să învăţ să cânt acest instrument mare şi adeseori negru”, ne- declarat profesorul orădean Nicodim (Nick) Negruțiu.
„Primele lecţii le-am luat la 8 ani, relativ târziu. Tocmai de aceea, am fost refuzat de o doamnă profesoară pe care o admirau părinţii şi acceptat la clasa alteia care mi-a acordat o şansă deşi întârziasem vreo 2 ani. O carieră mi-am dorit de pe la 17 ani. Începusem să cânt vreo 6, 7 ore pe zi la pian şi ciar am ajuns să câştig locul II la un concurs naţional de tinere talente. Mentori şi profesori au fost mulţi de-a lungul timpului. Am să o numesc doar pe pianista Krassimira Jordan de la Universitatea Baylor din Texas (USA), o pianistă de talie internaţională cu o carieră exemplară. De la ea am învăţat cu adevarat ce înseamnă pianistica. M-a ajutat enorm să înţeleg aspectele atletice ale cântului la pian, tehnica şi mai ales stilistica. Pentru mine, pianul e o prelungire a sufletului, un bilet înspre o viaţă mai bună. Nu e doar o modalitate de exprimare, cum spun mulţi muzicieni despre instrumentul la care cântă. Eu mă pot exprima şi altfel. Dar am nevoie de pian, ca să ating inimile oamenilor într-un fel anume, cum nu aş putea-o face decât prin muzică. E un univers aparte în care învăţ, zi de zi, să fiu servitor şi rege în acelaşi timp, oferind ascultătorului linişte, pasiune, extaz. Doar aşa, în anul 2000, obţineam Marele Premiu la Concursul internaţional de interpretare pe un instrument istoric- CommerceTexas, anul următor obţineam o bursă integrală de studiu la Baylor University - clasa profesoarei Krassimira Jordan, iar în 2003 participam la un festival de renume - International Art Exibition Show, în Dallas”, a ținut să ne precizeze profesorul de pian Nicodim (Nick) Negruţiu.
 
 
Autoare: prof.înv.primar ILIE Adela Sofia  
10 septembrie 2014  
Referinţă Bibliografică:
NU TRĂI FĂRĂ A RĂSPUNDE CHEMĂRII DIN SUFLETUL TĂU! / Sorin Petrache : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1349, Anul IV, 10 septembrie 2014, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2014 Sorin Petrache : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Sorin Petrache
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!