Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Orizont > Ganduri > Mobil |   


Autor: Sergiu Găbureac         Publicat în: Ediţia nr. 2041 din 02 august 2016        Toate Articolele Autorului

Sergiu GĂBUREAC - TABLETA DE WEEKEND (160): BUCUREŞTI – CAPITALĂ EUROPEANĂ!
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Avertisment!  
Tableta poate crea un disconfort accentuat!  
„Îţi place să fii mângâiată? Să fii atinsă? Să fii pipăită? Să fii încinsă? Îţi place să simţi respiraţia celuilalt lângă urechea ta? Sau poate pe gât, ori pe faţă? Îţi place să încerci poziţii noi? Să începi rece şi să sfârşeşti fierbinte, cu sudori?  
RATB!  
Cu noi, fanteziile tale devin realitate! Autobuzele Videanu! Încearcă-le! RATB! 30 de zile alături de noi ... la un preţ ce sfidează concurenţa!”  
(Reclamă furnizată de Lelea Safta)  
 
Aţi auzit cu siguranţă, doamnă primar general Gabriela Firea, de directivele NKVD pentru ţările socialiste concepute de teroristul sovietic Lavrenti Pavlovici Beria? Directiva 9: „Se va urmări ca funcţionarii de stat (exclusiv organele de securitate şi din industria minelor) să aibă retribuţii mici. Aceasta se referă îndeosebi la sfera sănătăţii, justiţiei, culturii, respectiv la cei care deţin funcţii de conducere.” Fără comentarii!  
 
Voi dezbate doar Directiva 24  
„Punctualitatea transporturilor de orice gen trebuie perturbată.”  
 
Pentru a ne aminti cum era organizat transportul în comun în Bucureştiul primelor două republici nu trebuie să depunem eforturi prea mari. Staţiile mijloacelor de transport în comun erau de aşa manieră amplasate încât să nu se poată face uşor transferul între ele. Sosirea în staţii nu trebuia respectată! Dotările, permanent insuficiente. Pe ici-colo s-a mai schimbat câte ceva în zilele noastre. În rest, se aplică, cu sfinţenie, directiva NKVD. Exemple? Cu duiumul!  
 
Denumirea unei staţii are principalul rol de a orienta rapid cetăţeanul. Până la montarea indicatoarelor electronice cu numele staţiei şi ora la care soseşte autobuzul, troleul sau tramvaiul e necesară redenumirea multor staţii, care, cu adevărat, să anunţe călătorul unde se află. La ce foloseşte numele unei staţii „Gen.dr. Grozovici” sau „Vasile Lascăr” când mult mai utile ar fi denumirea „Spitalul Colentina” şi „Circul Globus” (mutarea staţiei cu 100 de metri spre aleea circului).  
 
La metrou există „Piaţa Muncii” (!). O ironie cumplită, suportată de ţugulani de mai bine de 25 de ani! În schimb, nu avem o staţie cu numele poetului naţional, enciclopedicul „Mihai Eminescu”! Nu am nimic cu Poenaru, inventatorul stiloului, doar un pic de invidie. El are dedicată o staţie, Eminescu, enclopedicul naţiunii, nu are! Schimbaţi numele staţiei „Piaţa Muncii” cu „Mihai Eminescu”. Se află într-o zonă splendidă, demnă de marele poet, unde, în marele parc Lia Manoliu, se găseşte Centrul Cultural Eminescu. Amenajată corespunzător, staţia ar fi într-adevăr un semn de recunoştinţă faţă de cea mai mare personalitate a neamului.  
 
Aţi sesizat cum opresc şoferii în staţie? Nu la marginea trotuarului, cum se întâmplă prin toată Evropa (de aceea e şi podeaua la nivelul trotuarului), ci fix la un metru, ca bietul călător să simtă efectul coborârii de pe… munte! Credeţi că autobuzul/troleul, ce o ia imediat pe alt traseu, aşteaptă celălalt autobuz, care tocmai vine din spate? Coboară gâfâind bietul călător şi când să urce în celălalt i se închide uşa, cu satisfacţie, în nas. Educaţie enkadevistă!  
 
Starea mijloacelor de transport. S-au făcut investiţii serioase achiziţionându-se masiv autobuze şi troleibuze. De marcă. Fiabile. Primele loturi, fără aer condiţionat şi geamuri înguste-înguste! Nu cred că este vară în care, cei care le-au achiziţionat în frunte cu fostul primar Videanu, să nu sughită adânc. De la un timp, multe circulă fără a mai avea în funcţiune instalaţia electrică de semnalizare a traseului. O hârtie, prinsă în parbiz, poartă numărul de traseu al autobuzului! Nici instalaţiile video-audio nu prea funcţionează. Jenant pentru o capitală europeană! Deşi uşile au butoane de semnalizare pentru coborâre, ele se deschid la fiecare staţie, chit că nu urcă/coboară cineva. Toate astea duc la o uzură rapidă a mecanismelor. Întâmplător or fi făcut nemţii acele butoane?  
 
Ştiu că utilizatorii nu sunt toţi uşi de biserică, dar neînlocuirea rapidă a geamurilor despărţitoare sparte, a barelor de la uşi smulse, a mânerelor de susţinere deteriorate, îndeamnă la vandalisme în cascadă. Când s-au achiziţionat autobuzele nu s-au luat şi piese de schimb? Fostul doctor, primar general, azi puşcăriabil de soi, mărturisea cum i-a prins asupra faptei pe cei de la RATB, care au distrus parte din autobuzele noi pentru… piese de schimb! Aşa rămaseseră în funcţiune 1.100 din totalul de 1.300! Majoritatea mijloacelor de transport în comun de suprafaţă nu sunt spălate cu săptămânile.  
 
S-au realizat noi tipuri de tramvaie. Româneşti! Dar ce folos dacă nu au aer condiţionat! Plus că merge ca o căruţă, deşi multe linii au fost reabilitate de curând. Linia 1, o linie extrem de solicitată, are un program de cursă CFR tip navetă. Din 15 în 15 minute, în care oamenii stau ca sardelele. O capitală europeană în care metroul circulă la 10 minute în timpul zilei şi doar până la ora 23! Şi vrem ca lumea să circule cu acest mijloc de transport!?!  
 
De ce nu se rezolvă rapid prinderea rău platnicilor? Fără circ, prin darea unui bilet de 50 de lei şi gata! Sar rezolva instantaneu 90% din situaţii. Doar în cazul celor nu doresc să plătească amenda-bilet să se aplice procedura dură! Cu mascaţi, 112! Am mai spus. Nu sunt de acord cu gratuitatea transportului public. Şi, în general, cu gratuităţile! De regulă, ele ascund în spate mari şmecherii!  
 
Desigur, se pot crea facilităţi unor grupe de vârstă (elevi, pensionari), situaţii speciale, prin reducerea acentuată a costurilor unui abonament. Chiar şi cu 90%. Se acordă subvenţii anuale de 500.000.000 lei. Din bani publici. De acord, daţi subvenţia, dar puneţi şi pensionarul/ elevul să plătească un abonament anual de 50 de lei. Aşa vom şti câţi călători sunt cu adevărat.  
 
Ştiţi că prin aplicare de amenzi pentru lipirea a tot felul de afişe pe stâlpii RATB s-ar obţine rapid banii daţi ca subvenţie/ pentru piese de schimb? Iar urbea ar arăta ca un oraş cu adevărat european. Problema afişajului e simplu de rezolvat, dar nu se doreşte.  
 
O ultimă problemă. Neapariţia nici în acest an a biletului comun: metrou cu celalalte mijloacele de transport de la suprafaţă.  
 
Am auzit că sindicatele (de tip mafiot!?!) pun tot felul de condiţii! Parcă ar păzi ca nu cumva directivele NKVD să fie încălcate. Am auzit de tot felul de matrapazlâcuri lucrative ale unor lideri cu Metrorex. Cât şi despre furăciunile salariaţilor din bunul obştesc, am aflat tot de la dl doctor! Primar general.  
 
Doamnă primar general Firea, suntem de nouă ani în Europa cealaltă, la care am râvnit decenii întregi! Civilizată! Fiţi în slujba şi nu împotriva călătorului prin Bucureşti! Luaţi măsuri! Cer relocarea şi redenumirea unor staţii, interzicerea afişajului pe stâlpi şi ale locuri, spălarea mijloacelor de transport în comun, achiziţionarea de noi autobuze, tramvaie, troleibuze, instruirea personalului aflat în serviciul călătorilor, bilet comun subteran-suprafaţă, eliminarea gratuităţilor totale. Cer prea mult? De aceea, reiau mesajul, poate-poate!  
 
*  
Toate bune!?!  
P.S. Vrei tabelete? Ia de aici http://blogulluigabu.blogspot.ro/  
Ai nevoie de o informaţie?  
Mică, mică? O rezolvăm împreună.  
Trimite mai departe! Să se vadă! Ne-am eliberat de frică!  
-------------------------------------------------  
Sergiu GĂBUREC  
Tel. 0731 936 615  
Bucureşti  
sâmbătă 16 iulie 2016  
 
Referinţă Bibliografică:
Sergiu GĂBUREAC - TABLETA DE WEEKEND (160): BUCUREŞTI – CAPITALĂ EUROPEANĂ! / Sergiu Găbureac : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 2041, Anul VI, 02 august 2016, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2016 Sergiu Găbureac : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Sergiu Găbureac
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!