Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Orizont > Ganduri > Mobil |   


Autor: Sergiu Găbureac         Publicat în: Ediţia nr. 1677 din 04 august 2015        Toate Articolele Autorului

Sergiu GĂBUREAC - TABLETA DE WEEKEND (125): DIN BUCUREŞTIUL IUBIT !
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
1. DE CE AUTOBUZELE RATB CIRCULĂ FĂRĂ AER CONDIŢIONAT ?  
 
DE CE? Bună întrebare! Realitatea e, însă, puţin mai complexă, iar întrebările mult mai multe. De ce avem cei mai slabi şoferi de autobuze din toate capitalele Uniunii Europene plătiţi boiereşte, în comparaţie cu alte categorii profesionale? Aşa cum avem printre cei mai buni şoferi de taxi. Vezi comparaţia medic - profesor - bibliotecar public - şofer RATB. Primii factori civilizatori!  
 
O altă întrebare extrem de simplă, la care 80% dintre şoferi nu sunt capabili să răspundă profesionist: „De ce bordurile sunt calculate la nivelul scărilor mijloacelor de transport în comun? De ce sunt şoferii RATB incapabili să oprească, în staţii, lângă bordură pentru a uşura coborârea şi urcarea călătorilor?”  
 
De ce staţiile au denumiri fără rost în loc să-l orienteze pe călător? De ce Staţia Dr. Grozovici, când normal ar fi Staţia Spitalul Colentina? Să ştie omul ce urmează şi unde se află! De ce Staţia Vasile Lascăr când normal ar fi Circul de Stat! De ce Staţia Mihai Bravu 33, când s-ar putea uşura orientarea călătorului anunţându-l că se află în proximitatea Liceului „Iulia Haşdeu” etc. etc. Vrea municipalitatea să omagieze unele personalităţi? Gest, de altfel, onorabil. Să le dea nume de străzi, parcuri, pieţe, scuare, spitale, şcoli... dar nu staţiilor de autobuz, tramvai, troleibuz!  
 
De ce, când ajung concomitent două mijloace de transport în comun diferite într-o staţie, primul nu aşteaptă câteva secunde să se urce şi călătorii care vor să prindă legătura? De ce staţiile de legătură sunt puse la zeci de metri una de alta? Ca pe timpul comunismului, când se aplicau Directivele KGB-ului! Să nu fie în slujba cetăţeanului. Sau directivele sunt şi acum aplicate cu aceeaşi stricteţe de conducerea RATB? Conform acestor directive a cumpărat primarul-bordură Videanu primele 500 de autobuze Mercedes fără aer condiţionat?  
 
De ce îşi distrug şoferii RATB propriile autobuze, deschizând uşile fără rost, stricând mecanismele de închidere/deschidere, cu influenţe şi asupra bunei funcţionări a aerului condiţionat? Cum să păstrezi o temperatură normală pe caniculă, când ei deschid toate uşile în staţii fără să coboare sau să urce cineva? Oare de ce nemţii au instalat butoane de avertizare pentru urcare/coborâre? De tâmpiţi?  
 
De ce nu funcţionează semnalizarea audio şi video în mijloacele de transport în comun?  
 
De ce nu intervine şoferul RATB când vede că sunt deschise geamurile în timpul funcţionării aerului condiţionat? Să fi pus neamţul microfonul de serviciu doar ca decor? De ce nu sunt înlocuite mânerele jegoase de care se ţine călătorul, stopând transmiterea bolilor infecţioase? Aţi trimis la vreun laborator de analize asemenea bombe insalubre? De ce nu sunt puse imediat la loc/înlocuite barele smulse de pe uşile de acces pentru călători? Ca să daţi idei şi altor golani? De ce nu sunt benzi speciale pentru transportul în comun şi taxiuri, cum sunt în toate capitalele U.E.?  
 
De ce li se permite persoanelor în stare de ebrietate sau nespălate cu anii să călătorească în mijloacele de transport în comun? Un simplu avertisment afişat vizibil ar fi suficient. În rest, rezolvă opinia publică! De ce, când organul de control găseşte un călător fără bilet nu i se oferă, mai întâi, calm un bilet de 100 de lei, fără alte complicaţii şi, apoi, dacă refuză, să fie legitimat, proces-verbal, poliţie etc.? De ce sunt stâlpii RATB plini de afişe? S-ar putea obţine bani frumoşi, de ordinul sutelor de milioane de euro, din amenzile aplicate? Unii vorbesc chiar de un miliard de euro! Ştiţi cât e amenda pentru fiecare anunţ/afiş lipit pe un stâlp sau alt loc interzis la Milano? Minimum 100 de euro. Am numărat pe un singur stâlp, din Iancului, peste 20 de afişe, anunţuri, fluturaşi... Şi vă plângeţi că nu vă ajung fondurile alocate! Chiar nu vă e ruşine, tovarăşi RATB-işti?  
 
Când se va desfiinţa şmecheria transportului gratuit? Instituiţi un abonament minimal pentru pensionari şi elevi (50 de lei pe an). Astfel, există un control şi nu să mai fură la greu banii Primăriei, de fapt banii noştri, ai contribuabililor! Sunt convins că pensionarii ar fi de acord, ca şi părinţii elevilor cât şi alte categorii cu drepturi speciale.  
 
Aud că pierderile sunt uriaşe la RATB! Cum să nu fie, dacă furturile, distrugerile şi pomenile curg? Intru puţin şi la METROREX. Când se va desfiinţa mafia sub nume de sindicat, care taie şi spânzură, neacceptând nici acum, în 2015, unificarea transportului de suprafaţă cu cel subteran. V-aţi uitat cum arată staţiile metrou? Parcă se intră la Auschwitz în unele din ele. Ce fel de capitală U.E. suntem, cu buticurile insalubre ale şmecherilor? Cum e posibil ca pe timp de caniculă metroul să circule la 10 minute? Când oferta subterană ar trebui să primeze? Să fei în slujba cetăţeanului.  
 
De fapt, când va face, primarul general Oprescu, o reformă serioasă şi în domeniul transportului în comun în Capitala României? Ştiţi că Milano, un oraş mai mic decât Bucureştiul, are 1.500 (o mie cincisute) km de linii de tramvai? Aţi văzut ce tramvaie au? Ştiţi cum circulă transportul în comun? Conform tabelei electronice afişată în staţie. Ca la nemţi, deşi milanezii sunt mai sudişti ca noi!  
 
Opriţi debandada din transportul în comun bucureştean, dle prof. dr. primar general Oprescu! Dumneavoastră, consilierii şi conducerile „democratice” ale RATB şi METROREX!  
 
Apropo, avem o staţie de metrou „PIAŢA MUNCII”, de pe timpul comunismului, şi nu avem nici acum o staţie „EMINESCU”? Când veţi face schimbarea? Ştiţi ce jaf de stradă, ce poartă numele celei mai mari personalităţi a românilor, Eminescu, are Bucureştiul? Nu bulevard, cum merită, ci o străduţă...  
 
Cu aceeaşi consideraţie,  
GSM, rarul utilizator al mijloacelor de transport RATB. Prefer mersul pe jos.  
Dacă aţi mai stropi şi străzile, pe timp de caniculă ar fi un pic mai bine!  
 
 
2. LA PLĂCINTE ÎNAINTE !  
 
După ce „crema” politichiei româneşti şi-a făcut salarii barosane, vin şi rechinii şparlamentari cu cereri „îndreptăţite” de creştere a ... indemnizaţiilor. Daţi-le salarii, nu indemnizaţii ca să contribuie la pensii! Nesimţiţii! I-am pus eu să fie aleşi? Nu majoritatea şi-au cumpărat posturile, ca să poată fura şi distruge în voie? Să trăiască pe spinarea bietului popor, fraierit mereu în aceşti 25 de ani de nişte derbedei ajunşi cu sacoşe, mici şi bere în scaune la putere! În Parlament şi în cvsitotalitatea judeţelor şi localităţilor ţării? Chiar nu le e ruşine obrazului? Unde o fi mult clamata SOLIDARITATE  
 
cu sărăcia poporului român? Notaţi-vă! Asemenea ipochimene nu mai trebuie realese niciodată! În nicio calitate publică. Din orice partid ar face parte. Nici ei, nici urmaşii, urmaşilor lor ! Până la a patra spiţă. Rapandule politice de cea mai joasă categorie umană. Ăştia sunt violatorii politici ai României! Mai cinici decât cei de la Vaslui, Giurgiu, Olt, Timiş, Cluj... Siluiesc Constituţia, siluiesc legile ţării, îşi bat joc de orice şi de oricine! Infatuaţi, proşti, agramaţi, trădători la tot pasul, lipsiţi de onoare şi iubire de neam şi ţară. Să tragem cu VOTUL şi să dispară! Abia aşa vom putea schimba ceva şi în ţara noastră. Luaţi atitudine, nu staţi cu capul în nisip!  
 
ALEGERI ANTICIPATE !  
 
*  
Toate bune!?!  
Ai nevoie de o informaţie?  
Mică, mică? O rezolvăm împreună.  
Trimite mai departe! Mulţumiri! Să se vadă! Ne-am eliberat de frică!  
-------------------------------------------------  
 
Sergiu GĂBUREC  
Bucureşti  
sâmbătă, 1 august 2015  
 
Referinţă Bibliografică:
Sergiu GĂBUREAC - TABLETA DE WEEKEND (125): DIN BUCUREŞTIUL IUBIT ! / Sergiu Găbureac : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1677, Anul V, 04 august 2015, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2015 Sergiu Găbureac : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Sergiu Găbureac
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!