Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RECOMANDĂ PAGINA

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Orizont > Ganduri > Mobil |   



Sergiu GĂBUREAC - TABLETA DE WEEKEND (99): BUCUREŞTI - CAPITALĂ EUROPEANĂ ! (I)
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Tabletă destinată responsabililor transportului în comun bucureştean  
 
„- Îţi place să fii mângâiată? Să fii atinsă? Să fii pipăită? Să fii încinsă? Îţi place să simţi respiraţia celuilalt lângă urechea ta? Sau poate pe gât, ori pe faţă? Îţi place să încerci poziţii noi? Să începi rece şi să sfârşeşti fierbinte, cu sudori? RATB !... Cu noi, fanteziile tale devin realitate! RATB! Încearcă-ne! RATB! 30 de zile alături de noi ... la un preţ ce sfidează concurenţa!” (reclamă furnizată de Lelea Safta)  
 
Aţi auzit, cu siguranţă, de directivele NKVD pentru ţările socialiste concepute de teroristul sovietic Lavrenti Pavlovici Beria? Directiva 9: „Se va urmări ca funcţionarii de stat (exclusiv organele de securitate şi din industria minelor) să aibă retribuţii mici. Aceasta se referă îndeosebi la sfera sănătăţii, justiţiei, culturii, respectiv la cei care deţin funcţii de conducere.” Fără comentarii!  
 
Voi dezbate, însă, Directiva 24 „Punctualitatea transporturilor de orice gen trebuie perturbată.” Pentru a ne aminti cum era organizat transportul în comun în Bucureştiul primelor două republici nu trebuie să depunem eforturi prea mari. Staţiile mijloacelor de transport în comun erau de aşa manieră amplasate încât să nu se poată face uşor transferul între ele. Sosirea în staţii nu trebuia respectată! Dotările permanent insuficiente. Doar pe ici-colo s-a mai schimbat câte ceva. În rest, se aplică cu sfinţenie directiva. Exemple? Cu duiumul!  
 
Nu pot, însă, să nu mulţumesc public Primăriei, care a dat curs solicitării înfiinţării staţiilor de autobuz la Obor. Denumirea unei staţii are principalul rol de a orienta rapid cetăţeanul. Până la montarea indicatoarelor electronice cu numele staţiei şi ora la care soseşte autobuzul, troleul sau tramvaiul e necesară redenumirea multor staţii, care, cu adevărat, prin nume să sugereze călătorului unde se află. La ce foloseşte numele unei staţii gen dr. Grozovici sau Vasile Lascăr când mult mai utile ar fi denumirea Spitalul Colentina şi Circul Globus (cu mutarea staţiei cu 100 de metri). De ce Granitul, când acolo de ani buni e Cora (Pantelimon) ! La metrou există Piaţa Muncii (!). O ironie cumplită, suportată de ţugulani de mai bine de 25 de ani ! În schimb nu avem o staţie cu numele poetului naţional, enciclopedicul Mihai Eminescu! Şi asta într-o zonă splendidă, cu Centrul Cultural Eminescu în apropiere. Amenajată corespunzător ar fi într-adevăr un semn de recunoştinţă faţă de cea mai mare personalitate a neamului.  
 
Aţi sesizat cum opresc şoferii în staţie? Nu la marginea trotuarului, cum se întâmplă prin toată Evropa (de aceea e şi podeaua la nivelul trotuarului), ci fix la un metru, ca bietul călător să simtă efectul coborârii de pe … munte! Credeţi că autobuzul/troleul, ce o ia imediat pe alt traseu, aşteaptă celălalt autobuz, care tocmai vine din spate ? Coboară gâfâind bietul călător şi când să urce în celălalt i se închide uşa, cu satisfacţie, în nas. Educaţie enkadevistă!  
 
Starea mijloacelor de transport. S-au făcut investiţii serioase achiziţionându-se masiv autobuze şi troleibuze. De marcă. Fiabile. Primele loturi, fără aer condiţionat! Nu cred că este vară în care, cei care le-au achiziţionat, să nu sughită adânc. De la un timp, văd că multe circulă fără a mai avea în funcţiune instalaţia electrică de semnalizare a traseului. O hârtie, prinsă în parbiz, poartă numărul de traseu al autobuzului! Nici instalaţiile video-audio nu prea funcţionează. Jenant pentru o capitală europeană!  
 
Deşi uşile au butoane de semnalizare pentru coborâre, ele se deschid la fiecare staţie, chit că nu urcă sau nu coboară cineva. Toate astea duc la o uzură rapidă a mecanismelor. Întâmplător or fi făcut nemţii acele butoane? Ştiu că utilizatorii nu sunt toţi uşi de biserică, dar neînlocuirea rapidă a geamurilor despărţitoare sparte, a barelor de la uşi smulse, a mânerelor de susţinere deteriorate, îndeamnă la vandalisme în cascadă. Când s-au achiziţionat autobuzele nu s-au luat şi piese de schimb? Dl doctor, primar general, ne mărturiseşte cum i-a prins asupra faptei pe cei de la RARTB, care au distrus parte din autobuzele noi pentru … piese de schimb! Aşa au mai rămas în funcţiune 1.100 din totalul de 1.300! Nu pun la socoteală că majoritatea mijloacelor de transport în comun de suprafaţă nu sunt spălate, la exterior, cu săptămânile.  
 
S-au realizat noi tipuri de tramvaie. Este şi un tip care îmi place. Românesc. Dar ce folos dacă nu are aer condiţionat! Plus că merge ca o căruţă, deşi multe linii au fost reabilitate de curând. Linia 1, o linie extrem de solicitată, are un program de cursă CFR tip navetă. Din 15 în 15 minute. În care oamenii stau ca sardelele. Doar pe la poalele Feleacului mai întâlneşti! Să vezi ce supărare pe Boc!?  
 
De ce nu se rezolvă rapid prinderea rău platnicilor? Fără circ, prin darea unui bilet de 50 de lei şi gata! Doar în cazul celor nu doresc să plătească amenda-bilet să se aplice procedura dură! Cu mascaţi, 112!... Am mai spus. Nu sunt de acord cu gratuitatea transportului public. Şi, în general, cu gratuităţile! De regulă, ele ascund în spate mari şmecherii! Desigur, se pot crea facilităţi unor grupe de vârstă (elevi, pensionari), situaţii speciale, prin reducerea acentuată a costurilor unui abonament. Chiar şi cu 90%. Se acordă subvenţii anuale de 500.000.000 lei. Din bani publici. De acord, daţi subvenţia, dar puneţi şi pensionarul/elevul să plătească un abonament anual de 50 de lei. Să ştim câţi călători sunt cu adevărat.  
 
Ştiţi că prin aplicare de amenzi pentru lipirea a tot felul de afişe pe stâlpii RATB s-ar obţine rapid banii daţi pentru piese de schimb? Ar arăta şi oraşul european.  
 
O ultimă problemă. Neapariţia biletului comun: metrou cu celalalte mijloacele de transport de la suprafaţă. Am auzit că sindicatele pun tot felul de condiţii! Parcă ar păzi ca nu cumva directivele NKVD să fie încălcate. Am auzit de tot felul de matrapazlâcuri lucrative ale unor lideri. Cât şi despre furăciunile salariaţilor din bunul obştesc, aflăm tot de la dl doctor! Primar general. Tovarăşi sindicalişti, vedeţi că suntem de şapte ani în Europa cealaltă ! Civilizată! Fiţi în slujba şi nu împotriva călătorului! Fiţi profesionişti!  
 
***  
 
Sergiu Găbureac, utilizator al mijloacelor de transport în comun din Bucureşti (România UE)  
 
POLITIC. Din lunga listă a penalilor, au mai fost chemaţi 5 (cinci) la DNA. În ritmul ăsta prin 2087, seara, stârpim corupţia în România. Apropo, naşul Tony şi-o fi luat struţi pentru a învăţa cum se se ascundă? Dosarul flota a fost clasat!? A reapărut flota şi nu ştim noi, boborul? Oare în ce ţară trăim?  
 
SOCIAL. Unii au încercat francul elveţian. Acum ţipă din gură de şarpe!  
 
SPORT. A apărut noua echipă FCSB = Faci ce spune Becali! Spre noi înfrângeri europene ! Noroc cu tenisul de câmp ce ne produce mari bucurii prin noua generaţie de jucători: Halep, Begu, Mergea, Copil ...  
 
*  
 
Toate bune!?!  
Ai nevoie de o informaţie?  
Mică, mică? O rezolvăm împreună.  
Trimite mai departe! Mulţumiri! Să se vadă! Ne-am eliberat de frică!  
-------------------------------------------------  
 
Sergiu GĂBUREC  
Bucureşti  
sâmbătă, 24 ianuarie 2015  
 
Referinţă Bibliografică:
Sergiu GĂBUREAC - TABLETA DE WEEKEND (99): BUCUREŞTI - CAPITALĂ EUROPEANĂ ! (I) / Sergiu Găbureac : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1485, Anul V, 24 ianuarie 2015, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2015 Sergiu Găbureac : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Sergiu Găbureac
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!