Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Literatura > Eseuri > Mobil |   


Autor: Miron Ioan         Publicat în: Ediţia nr. 2015 din 07 iulie 2016        Toate Articolele Autorului

Crucea suferintei
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Boala, ca orice fel de suferinţă, este o realitate, bineînţeles nedorită, o problemă nerezolvată, de aceea este nu doar problemă ci şi taină; este o realitate, în primul rând o realitate nedorită, în sensul că boala nu este conformă cu firea, este ceva adăugat, deviere de la ceea ce gândim noi că este normal. Este o realitate nedorită în sensul că nimeni nu urmăreşte să se îmbolnăvească şi toţi cei care ajung să fie bolnavi doresc să se facă sănătoşi, normală fiind starea de sănătatea. Este o problemă, în sensul că nu avem un răspuns satisfăcător la ceea ce este suferinţa în general şi deci, nu avem un răspuns satisfăcător în ceea ce priveşte boala ca manifestare de suferinţă. Nu ştim, în general, nici cauzele bolii şi nici sensul pe care îl are boala ca suferinţă, nu ştim care este scopul bolii, dar ne raportăm în diferite feluri la această problemă şi totdeauna cu dorinţa de a o rezolva. 
  
În concepţia religioasă a Vechiului Testament, boala este de cele mai multe ori o pedeapsă pentru păcat, deci cauza bolii este păcatul. Aşa au gândit boala ca urmare a păcatului cei care s-au confruntat cu Dreptul Iov, cel ce ajunsese să pătimească, să fie şi bolnav. Acest exemplu însă contrazice regula generală a Vechii Legi, deoarece ştim că Iov era drept în faţa lui Dumnezeu însă diavolul a cerut să-l încerce în mod special deoarece prin poziţia socială şi averea sa în concepţia strict materială era un om privilegiat. În Deuteronom, Cartea a cincea a lui Moise, avem afirmaţii făcute de Dumnezeu prin Moise în acest sens, că cei binecuvântaţi de Dumnezeu nu vor avea de suferit boli, iar cei blestemaţi de Dumnezeu pentru păcatele lor vor avea de suportat diferite boli. 
  
In Noul Testament există, de asemenea, raportare la boală şi la păcat, diferenţiată: de pildă în istorisirea minunii vindecării slăbănogului din Capernaum se constată că cel dintâi cuvânt pe care l-a spus Domnul Cristos omului ce I-a fost pus înainte de către cei patru inşi: „Îndrăzneşte, fiule, păcatele tale sunt iertate", apoi i-a dat Domnul Hristos vindecare, iar vindecarea este arătată în textul Evangheliei ca o consecinţă a faptului că celui care s-a vindecat i s-au iertat păcatele. În legătură cu vindecarea slăbănogului de la Vitezda aflăm din Evanghelia de la Ioan că omul acela care s-a făcut sănătos prin puterea Mântuitorului nostru Isus Cristos, s-a întâlnit cu Domnul Cristos în Templul din Ierusalim, iar Domnul Cristos i-a spus: „De acum să nu mai greşeşti ca să nu ţi se întâmple ceva rău", deci si aici este o legătură între păcat şi boală. Totuşi, e sigur că la boală nu ajung numai păcătoşii, ci ajung şi drepţii, si în cazul acesta bolii nu-i premerge păcatul; ne-am putea gândi în acest sens la suferinţele lui Iov, la boala pe care a suportat-o Dreptul Iov, ne-am putea gândi foarte bine la suferinţele Sfântului Apostol Pavel, la bolile pe care le-a avut de suportat el, care era plăcut lui Dumnezeu şi care, totuşi, a avut de suferit, poate mai mult, ca să se arate statornicia lui în credinţă şi în legătură cu Dumnezeu, ca să fie un exemplu de suportare a bolilor. 
  
Boala şi suferinţa am putea spune că sunt o consecinţă a păcatelor noastre sau a înaintaşilor noştri ca o regulă generală, iar excepţia am putea să o formulăm: boala la unele persoane pline de har este permisă de Bunul Dumnezeu pentru a evidenţia statornicia în credinţă a credincioşilor. 
  
Care sunt însă efectele bolii pentru cei ce trec printr-o astfel de experienţă de viaţă? Există două posibilităţi cei ce suferă sau devin mai buni şi prin „crucea suferinţei lor” devin mai buni sau dimpotrivă devin răzvrătiţi împotriva Bunului Dumnezeu sau a situaţiei pe care trebuie să o înfrunte îndepăprtându-se tot mai tare de Creatorul. Pentru prima categorie boala înseamnă mântuire, pentru cea dea doua este semnarea osândei. 
  
O altă caracteristică a bolnavului remarcată de spiritual este solidaritatea în suferinţă a celor ce cred, în timp ce cei ce nu cred devin tot mai egoişti şi se autoizolează devenindu-le suferinţa tot mai greu de suportat. Aceasta suferinţă este insuportabilă pentru necredincioşi nu numai datorită faptului că este neplăcută şi nu are sens pentru ei cât mai ales pentru faptul că durerea, suferinţa ne face să ne gândim la moarte, ori pentru necredincios moartea este „staţia finală”. Omul credincios este conştient că suferinţa aduce după ea binecuvântare sau aici sau „dincolo”, el este conştient că atunci când este încercat de boală practic se aseamănă cu Isus care ducând crucea ispăşeşte pentru păcatele noastre. Dacă boala credinciosului devine incurabilă, mai devreme sau mai târziu o va accepta-o, „se va împrieteni cu ea” şi vor convieţui bine după voia Domnului. Acest fenomen nu-l vom întâlni niciodată la necredincios, el va deveni tot mai neliniştit, tot mai răzvrătit, tot mai greu de suportat pentru cei din jur. 
  
Stimaţi cititori, in concluzie pentru a preveni, îmbolnăvirea voastră sau a urmaşilor voştri, respectaţi morala creştină; pentru a trece mai uşor prin încercarea bolii fiţi credincioşi, iar pentru a vă vindeca de bolile pe care le aveţi deja încredinţaţi-vă grijii Tatălui Ceresc. 
  
Dr Ioan MIRON medic primar de familie si doctor in stiinte medicale 
  
Referinţă Bibliografică:
Crucea suferintei / Miron Ioan : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 2015, Anul VI, 07 iulie 2016, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2016 Miron Ioan : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Miron Ioan
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!