CONFLUENŢE LITERARE

ISSN 2359-7593

AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

ARHIVĂ CLASAMENTE

CLASAMENTE
DE PROZĂ

RETROSPECTIVA
DE PROZĂ
A SĂPTĂMÂNII


Acasa > Impact > Pamflet >  


Autor: Mihai Manolescu         Publicat în: Ediţia nr. 2270 din 19 martie 2017        Toate Articolele Autorului

CURIERUL DINAMITĂ
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
M-am confruntat zilele trecute cu una dintre situaţiile acelea pe care nu numai că nu le uiţi uşor, însă îţi doreşti să le împărtăşeşti şi prietenilor tăi, ca pură experienţă de viaţă. 
  
Am avut de adus nişte produse din China, ca orice firmă aflată în căutarea unor oferte avantajoase pentru clienţii săi. Într-un final am bătut palma cu unul dintre furnizori şi am plasat comanda de produse. 
  
Odată ce marfa a fost disponibilă, am apelat la o firmă de curierat cu ştate vechi, care să mă ajute în demersul meu de a aduce cu bine produsele acasă. 
  
Le-am cerut o ofertă de preţ, punându-le la dispoziţie toate detaliile legate de locul de îmbarcare, destinaţie, greutate, volum şi modalitatea de transport agreată. Primesc după multe insistenţe un răspuns laconic, de genul unui mesaj cifrat, folosit de aliaţi în comunicările secrete din timpul celui de-al doilea război mondial. Era o combinaţie ciudată de litere şi numere, care codificau tipul de transport ofertat, urmate de un tarif în Euro. Tot acest răspuns era redactat direct în corpul e-mail-ului, pe aproximativ un rând şi jumătate. După o altă serie de insistenţe, mi s-a confirmat faptul că discutăm într-adevăr de ceea ce cerusem, adică de un transport aerian şi de o livrare până la uşa noastră. 
  
Am bătut palma şi cu ei, primind înte timp aceleaşi mesaje telegrafice drept răspuns, plus un formular de comandă, pe care trebuia să-l completez. 
  
Le trimit formularul retur şi-i rog să-mi spună dacă este corect completat. Am primit însă pe post de feedback mulţumiri pentru comanda lansată. Care comandă lansată? Formularul nu aveam certitudinea că a fost bine completat şi în plus nici nu fusese semnat şi ştampilat în locul special prevăzut pentru aşa ceva, în partea sa inferioară. Încerc să mă adaptez din nou felului lor de a trata lucrurile, spunându-mi că trebuie mers pe principiul „no news, good news”, adică probabil că l-am completat corect. Iar până la urmă dacă ei nu se formalizează cu semnături şi ştampile, de ce aş face-o eu? 
  
O cu totul altă persoană (a treia, sau poate chiar a patra din schimbul nostru de mesaje), îmi trimite un sumar al comenzii înregistrată în baza lor de date. Îmi arunc ochii pe datele respective şi observ destul de multe date greşit încărcate de ei în sistem, pe care dintr-o proastă obişnuinţă mă simt nevoit să îi rog să le corecteze. 
  
Între timp, colegii din compania de curierat se întrebau între ei, cu mine în Cc, despre tot felul de detalii pe care le aveau deja legat de această comandă (cum ar fi numele firmei, sau numărul transportului), simţindu-mă obligat să intervin şi să le dau eu toate acele informaţii. 
  
După preluarea produselor din China primesc o notificare de modificare a tarifului de transport, pe motivul unei greutăţi a produselor mai mare decât cea estimată iniţial în ofertare. În aceeaşi zi primesc însă şi o preavizare, în care apare, surpriză, o greutate mult mai mică a produselor decât cea din oferta iniţială. 
  
Are loc un schimb ciudat de mesaje, în care eu făceam trimitere la greutatea mai mică, întrebându-i dacă nu ar fi normal să mi se reducă valoarea transportului, iar ei la cea mai mare, insistând să le dau acordul pentru majorarea valorii iniţiale. 
  
Aflu între timp, de această dată dintr-o discuţie telefonică (folosită ca alternativă pentru situaţiile în care mesajele trimise de mine prin e-mail parcă se pierdeau în eter), că ei au introdus în sistem oricum valoarea majorată a tarifului pentru transport. 
  
Cu toate acestea îmi fac hatârul să-mi explice că au luat în calcul greutatea volumetrică a coletelor, aceasta fiind cea care a condus la tariful majorat. Dar pentru că sunt drăguţi, ne vor factura totuşi la valoarea ofertată iniţial. 
  
Între timp, odată ce toate aspectele au fost lămurite şi toate documentele solicitate au fost trimise, mi-am văzut de treburile zilnice, în aşteptarea calculelor legate de taxele vamale şi de TVA. 
  
Cum după alte două zile, în care marfa era sosită în ţară - la doi paşi de mine, nu au mai dat vreun semn de viaţă, am pus mâna din nou pe telefon, ca să-i întreb ce se mai aude cu importul nostru. 
  
Răspunsul a fost de-a dreptul dezarmant: procedurile vamale nu pot fi efectuate, deoarece trebuie actualizat unul dintre documentele trimise de mine. De ce nu s-au uitat pe documente acum câteva zile, când le-au primit, ca să nu pierdem timpul de pomană? Poate reuşiţi voi să-mi spuneţi. 
  
A trebuit să mă ocup de actualizările necesare, după care le-am retransmis documentul cu pricina, modificat. 
  
Între timp am primit prin poştă factura de transport, care ghiciţi pe ce valoare a fost făcută. Exact. Pe valoarea majorată. 
  
Răspunsul lor la întrebarea legată de posibilitatea corectării sumei facturate în final pentru transport a fost de-a dreptul zen: aceasta nu se mai poate corecta, lucrarea fiind ieşită din vamă. 
  
Iar pentru ca lucrurile să fie şi mai complicate, îmi trimit un centralizator al costurilor necesare a fi achitate pentru definitivarea importului, document în care au trecut o a treia valoare de transport, transcrisă probabil din grabă cu o diferenţă de câţiva lei. Vă daţi probabil seama cât de fericite au fost colegele de la contabilitate, pentru care toate calculele trebuie să se închidă la a doua zecimală... 
  
Dar trebuie să ne descurcăm cumva, nu? Aşa că refacem singuri calculele, achităm, le trimitem dovada plăţii şi îi rugăm încă o dată să ne ajute cu o livrare cât mai rapidă a coletelor, care oricum au întârziat destul de mult. 
  
Cu o promptitudine ieşită din comun de această dată, încarcă în dimineaţa zilei imediat următoare produsele şi le trimit de urgenţă la... adresa sediului social al firmei. Păi de ce să le fi trimis la adresa depozitului, trecută ca adresă de livrare pe factură, pe packing list şi pe comandă, adică pe toate documentele primite din partea mea? 
  
Concluzia a fost că trebuie făcută o redirecţionare a livrării, către adresa depozitului. Li s-a comunicat acest lucru în jurul orei 10.30 şi au ajuns la destinaţie cu produsele în jurul orei 11.00. A doua zi însă. După ce am revenit cu un alt telefon la agentul companiei de curierat, care mi-a dat telefonul şefului departamentului de transport al companiei, care mi-a dat telefonul şefului firmei de transport, care mi-a dat telefonul soferului responsabil de zona cu pricina... 
  
Sunt anunţat într-un final de către colegii mei că au ajuns coletele, pe care le dădusem în consemn la magazie, având în vedere istoricul tumultuos al livrării acestora. Mă luminez la faţă şi mă duc să le întâmpin. 
  
Şoferul îmi prezintă cele 5 cutii, îmi scoate documentele de transport lipite pe unul dintre ele şi îmi întinde un device pe care să-i semnez pentru confirmarea primirii acestora. 
  
Când îl întreb despre documentele vamale de însoţire a coletelor, ridică uşor din umeri şi-mi spune cât se poate de candid că nu ştie nimic despre existenţa lor şi că el doar a adus coletele. 
  
Norocul a făcut ca cercetând cu atenţie cele 5 colete, să găsim pe unul dintre acestea lipit un buzunar, în care erau puse toate aceste documente. Dar ca să ajungem aici a trebuit să-i explic şoferului că vom face un proces verbal în care să consemnăm lipsa acelor documente, el să nu fie de acord, eu să vorbesc cu şeful lui, acesta să-mi spună că treaba lor este strict transportul, eu să sun la firma de curierat, să ne crească la toţi tensiunea, să, să, să... 
  
Şi iată cum Curierul Dinamită, în loc să explodeze spre destinaţie la prima comandă din buton, s-a fâsâit lamentabil într-un lung şir de bâlbe, care au făcut în final ca drumul din îndepărtata Asie până în România să dureze cu mult mai puţin decât unul de abia câţiva kilometri, care au fost parcurşi în mai bine de o săptămână. 
  
Sursă foto: Internet. 
  
Referinţă Bibliografică:
CURIERUL DINAMITĂ / Mihai Manolescu : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 2270, Anul VII, 19 martie 2017.

Drepturi de Autor: Copyright © 2017 Mihai Manolescu : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Mihai Manolescu
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia prin postare directă a lucrărilor multor autori talentaţi din toate părţile lumii.

Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către administrația publicației. Răspunderea juridică asupra conținutului articolelor, inclusiv copyright-ul, aparține exclusiv autorului.

Sistemul de publicare fiind automat, administrația publicației nu este implicată în promovarea vreunui autor sau a scrierilor acestuia și nici în asumarea răspunderii editoriale sau de conținut. Dacă apar probleme de natură rasială, etnică sau copyright, vă rugăm să ni le semnalaţi pentru remediere prin ștergere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată.

Articolele care vor fi contestate justificat prin e-mail vor fi retrase de pe site, mergându-se până la eliminarea completă a autorului care a încălcat principiile de copyright sau de non-discriminare.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.



 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX ARTICOLE DE AUTOR

 
CLASAMENTE
DE POEZIE

RETROSPECTIVA
DE POEZIE
A SĂPTĂMÂNII
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!