Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Literatura > Spiritual > Mobil |   


Autor: Marin Mihalache         Publicat în: Ediţia nr. 1998 din 20 iunie 2016        Toate Articolele Autorului

TEOLOGUMENA – Despre Biserica
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
• La cincizeci de zile de la Inviere, cand in foisorul unde stateau Sfintii Apostoli in chip de limbi de foc s-a pogorat Sfantul Duh lua fiinta de fapt prima biserica de sorginte crestina, trupul viu al lui Iisus, arvuna si marturie a nadejdii ca desi ca oameni santem constienti ca santem muritori, nu ne putem imagina si nici nu putem accepta ca am dispare pentru totdeauna fara de urme in negura uitarii, fiindca acelasi Duh Sfant care L-a inviat pe Iisus ne va trezi si pe noi la o viata bineplacuta Domnului pe pamant si ne va destepta din somnul de veci la marea inviere de la sfarsitul veacului.  
 
• Daca miracolul invierii s-ar fi terminat pe cruce, sau numai intru-un singur loc, atunci biserica ar fi intradevar o adunare omenesca menita sa pastreze vie memoria acelui cutremurator si extraordinar eveniment, a jertfei de pe cruce. Dar viata si menirea bisericii incep exact prin ceea ce se intampla dupa crucificare, adica prin invierea din morti, inaltarea Domnului si pogorarea Sfantului Duh. Prin aceasta biserica a capatat dimensiuni transcedentale si escatologice, n-a ramas doar o infrastructura alternativa, o organizatie sociala.  
 
• Biserica incearca sa tina vie legatura intre om si Creatorul sau, intre adancurile divine ale propriei noastre existente si constiinte creatoare si Duh. Omul religios are in plus fata de omul secular un simt si o sensibitate aparte, antene si tentacole capabile sa detecteze realitati inefabile, divine. Biserica il ajuta pe om sa restabiliasca pe cat posibilul contactul pierdut cu o lume din care se simte ca face parte, o lume care este inaccesibila celui care are doar ochi care nu vad mai departe decat ceea este evident, vizibil.  
 
• Sta scris ca Iisus s-a nascut in pestera, n-a gasit loc pe pamant sa-si odihneasca trupul in afara de cruce, iar biserica Sa a crescut in intunericul catacombelor si a inflorit din sangele curat scurs pe zapada al nevinovatilor sai apostoli si martiri.  
 
• Biserica nu este spiritul de comunitate ci Duhul lui Dumnezeu facut vizibil si prezent in comunitate. Biserica nu este numai adunarea pacatosilor care se pocaiesc ci si separarea acestora si a celor care cred de lume in numele iubirii si adevarului dumnezeisc, caruia ii poarta marturie.  
 
• Biserica are o misiune divina de implinit, nu numai o evanghelie de propavaduit. Implinirea misiunii este masurata dupa ceea ce am reusit noi cu ajutorul harului sa facem pentru cei mai mici si neajutorati dintre noi.  
 
• In jertfa eucharistica Trupul lui Hristos este trup transfigurat prin lumina si minunea invierii. De aceea dupa sfintirea tainelor pe sfantul altar nu substanta se schimba ci conditia acestei substante, din simpla materie, in materie transfigurata, induhovnicita. Astfel si cei ce se impartasesc, desi ei raman tot oameni cum au fost si mai inainte, ceea ce se schimba prin impartasanie cu sfintele daruri este conditia lor spirituala.  
 
• Forma instituitei si a organizarii ecleziastice fusese poate imprumutata de la imparatia lui Cezar. Dar duhul era al cerului Si forma se induhovnicea. Acum cand se adopta nu numai forma ci si spiritul lumii acesteia si Biserica si lumea par orfane. In unele locuri se spune ca lumea s-ar spiritualiza pe cand Biserica ar deveni tot mai lumeasca.  
 
• Biserica nu reprezinta catolicitatea "naturala", totalitatea "comunitatii" omenesti, ci dimensiunea spirituala catolica. Dupa cum nu ar fi firesc sa existe nici ecklesiologie fara de eshatologie, adica o Biserica unde nimic din ce este lumesc nu lipseste si aproape nimic din ce este ceresc sa nu mai existe. Si totusi ascunse sant si tainele si planurile Domnului. Poate ca El tot isi mai aduna amforele de lut in care va turna candva si harul inaltator al cerului.  
 
• Conceptele de pseudo-religie, de pseudo-credinta, de pseudo-biserica devin din ce in ce mai mult realitate. Si pentru ca sunt o realitate ca oricare alta este greu sa vezi si sa intelegi faptul ca dupa masca joviala si surazatoare a imposturii se ascunde fiara si monstrul care tind sa devore tot ceea ce este viu si adevarat. Apoi si masca este data la o parte fiindca intruparea rặului este o ipostaza reala, vizibila si de necontestat. Samanta rặului va iesi la suprafata, la lumina zilei adica, iar cei care o vor cultiva vor fi multi din cei crescuti la umbra aparentelor, a falselor intentii ale acestor pseudo-religii, pseudo-credinte si pseudo-biserici de astazi ...Un fel de pasari docile care clocesc fara sa stie oua de vipera.  
 
Referinţă Bibliografică:
TEOLOGUMENA – Despre Biserica / Marin Mihalache : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1998, Anul VI, 20 iunie 2016, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2016 Marin Mihalache : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Marin Mihalache
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!