Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Impact > Analize > Mobil |   


Autor: Marian Nuţu Cârpaci         Publicat în: Ediţia nr. 2077 din 07 septembrie 2016        Toate Articolele Autorului

Manelele, rrom-ul Mihai Neacșu și r?omânul Mugur Vărzariu
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Nu știu cine este Mugur Vărzariu. Pe Mihai Neacșu-l cunosc, este nepotul lui Vasile Ionescu, deci aparține dinastiei Ionesciene din care face parte și jurnalista Cristinela Ionescu. Mihai Neacșu a avut și el o singură dată dreptate de când îl cunosc, și anume în recenta dispută cu Vărzariu. Domnul Vărzariu afirmă „aspectul cultural al festivalului de la Costești”.  
 
Istoricul festivalului de la Costești  
 
Dacă dai un searci pe goagăl, vei avea revelații multiple. Cioabă a declarat că festivalul are o istorie de 40 de ani (c). În 2012 au fost 4 înjunghiați și un Ferrari incendiat (1). S-o lăsat cu rețineri. N-or avut țiganii rețineri să să umfle-n pneurile hautomobilului. De Ferrari nu-i bai, cum o venit, pe gland s-o dus. Suntem fericiți că regele Cioabă a aplanat conflictul „după legile noastre țigănești”, vorba mariei-sale. Mă întreb unde Baphomet fi-vor legile țigănești acum? În Cartea legilor lui Manu (a), sau la Hanul lui Manuc? Dracu știe, dar oricum e binie, avem rege diasporal (n-am găsît alt sufix), o făcut Dreptu`. Ziarul Adevărul (2) ne prezintă „fonomenul” Costești cu dansuri din buric. În tradiția romilor dansul din buric nu există...poate doar la turci dă unde or venit șî manelele. Anton Pann îi dă vină. Cine dreacu l-o pus pă ăst popă să aducă muzichie de la Ista în Bul? (b). În 2011, alt fetișval cu reținerea unui pistolar, celebrul necunoscut „Gypsy the Kid”, cu piștol cu bile de caucuc, că Cucu i-o cântat manelizatului la cap. Ce-i drept, e drept. Băsescu s-o dus la Khostești(4) în 2009. De atunci, cred că reporterii de doi leuți anemici au inventat aspecul khul-tural (5) al acestui feștival. Sunt convins că pe timpul comuniștilor nu erau șmecheri și manele la festival. Acum se poate.  
 
Arvunită și logodită la 4 ani  
 
Jurnalista Nicoleta Ene (6) a descoperit că o fetiță de numai patru anișori pe nume Mercedesa a fost arvunită și logodită pe 50 de galbeni de haur și adusă la fetișval. Bunica acesteia spune că așteaptă restul de 20 de galbeni când va împlini fetița 14 ani. Ginerele avea 7 ani...Barbarie! Mi-e rușine cu astfel de neamuri rome. Au ajuns să-și vândă fiicele ca pe animale, și se mai și laudă.  
 
Cultura adusă de festivalul de la Costești  
 
Romii se adună lângă o sfântă mănăstire. Nu știu romii că acolo sunt călugări care deveni-vor chiulugări după ce în mințile lor a fost deja sădit duhul lumii acesteia, în locul Duhului Sfânt? Iată ce zice primarul Costeștiului, domnul Toma Peștereanu (d), despre feștival:  
 
„Nu ar fi nimic rău dacă aceasta manifestare ar fi un târg în care romii să-şi prezinte meşteşugurile, portul, obiceiurile lor de tradiţie. Ar combina arta cu spectacolul. Dar, din păcate, nu fac asta, este doar un chef cu manele şi cu etalarea opulenţei, în urma cărora rămân tone de gunoaie.”  
 
Manelele țiganilor instigă la bătaie, prostituție, și degradare intelectuală și morală. Mihai Neacșu are dreptate, „Costeștiul este exact un act de incultură". Domnul Vărzariu zice pe site (7):  
 
„Desi socat, i-am raspuns ca ar face bine sa nu isi insuseasca din comentariile rasistilor care nu cunosc si deci nu inteleg nici festivalul nici alte aspecte legate de etnia rroma. ”  
 
Domnule Vărzariu, Mihai Neacșu este rrom. Deci știe el mai bine decât tine cum stă treaba cu incultura romilor. Are dreptate în tot ceea ce afirmă, maneaua nu este un act cultural, ci un act ANTISOCIAL.  
 
Muzica romilor  
 
Romii nu cântau muzică lăutărească, deși așa credeți domnilor. Lăutarii au început să cânte muzica aceasta în românește când au uitat muzica indiană. Da, romii vin din India, și dacă vin din India, atunci și muzica lor a fost indiană. Îmi amintesc că acum vreo 30 de ani în Caransebeș era o cântăreață care cânta doar în limba romani, ea se numea Cirikli-Pasărea. Când ea cânta, muzicanții cu instrumente TĂCEAU. Doar ea cânta în limba romilor, și niciodată nu a cântat indecent. Cirikli cânta cu adevărat. Romii înainte nu cântau muzică porno. Femeile rome nu dansează cu mișcări lascive, cultura noastră nu ne permite. Doar tinerii cântă așa, noi romii crescuți după legile țigănești de care zicea Cioabă nu acceptăm versurile lui Salam sau Guță. Niciunui părinte nu i-ar place ca fetița sa să fie programată neurolingivstic din fragedă pruncie pe texte de manele să devină o curvă, să admire bărbații hoți care vor să aibe cât mai multe amante. Nici unui tată de băiat nu i-ar place ca fiul lui să se apuce de băutură că așa este „scris” în manele, sau de droguri că așa „scrie” la discotecă. Nu cred că un bărbat rom care-și iubește nevasta, ar accepta cu inimă ușoară ca ea să danseze provocator pe ritm de manele. Pe scurt, dacă un bărbat manelist ia de nevastă o femeie care dansează pe manele, are șanse ca să-și găsească fomeia-n pat cu un alt manelist care are o mașină mai bengoasă decât roab(l)a familială. Copii cresc pe muzica de manele cu impresia că trebuie să fii tare-n salam ca Salam, să vociferezi guițând pe manele omonime, să te bați, și bineînțeles, să dai bani la lăutari.  
 
Victimelor!  
 
Voi maneliștii nu știți că sunteți victime și rotițe aducătoare de bani pentru niște inculți. Gândiți-vă, cât de incult să fii, ca să poți admira muzica altui incult? Voi faceți parte din industria muzicală a producătorilor de manele. Mă gândesc cât vă chinuiți să faceți bani furând, cerșind sau lucrând cinstit prin Ou-accident și ajungeți să-i dați unor proști care nu au deschis în viața lor o carte. Proștii ăștia SCRIU! Barem dați banii unor cântăreți buni, spuneți maneliștilor să citească. Dacă nu citești, nu poți inventa versuri de calitate, ci doar cu 2 de ca . Nu au citit nimic, dar scriu texte pentru care unii ucid (8). De 10 ori și-a pus maneaua Cap și Pajură, până un om i-a dat în cap încât a ajuns la p(l)ajurile celeste:  
 
„Dupa ce a mers la DJ-ul barului ca sa ii ceara pentru a zecea oara maneaua preferata, "Cap si Pajura" scrisa de Florin Salam pentru fratii Nutu si Sile Camataru, Laurentiu a fost apostrofat de doi clienti din local. Unul dintre ei, exasperat probabil ca a auzit acelasi refren la nesfarsit, a luat o sticla de pe masa si a dat. ”  
 
Dacă un incult care nu are minimul de educație a ajuns să dea tonul muzical în România, și să îi dea românii bani, înseamnă că românii sunt NEBUNI. Dar și țiganii care dansează pe astfel de melodii sunt mai NEBUNI. Ian te uită țigănie:  
 
Toate femeile care dansează pe manele sunt viitoare mame? Ce educație vor da fiicelor lor? Uitați-vă la Miss Piranda, curvie, așa arată cultura Pakiv, a Onoarei? Să vă fie rușine tuturor care promovați curvia:  
 
Parcă stilul modern al manelelor curvești nu seamănă cu ceea ce cântau romii acum 70 de ani. Ascultă domnule Vărzariu, Example 1.2 și Example 1.3 de pe site-ul http://manele-in-romania.ro/ch1.php  
 
Închei cu traducerea textului "melodiei" CAMAU (9)- "eu vreau", cântată de Sandu Ciorbă:  
"Eu fur, distrug orașul, că tatăl meu este patronul, vreau o femeie ochioasă, cu curul și sânii mari și norocoasă așa cum vrea TATĂL meu, am făcut un mare palat, iau nevastă după plac, mireasa este neam cu noi, avem unde merge cu banii, tatăl meu își dorește o noră, dar NU una cuminte, ci una cu curul și sânii mari, cu ochii verzi, joacă-te cu banii mei."  
 
Concluzia este că nu fiul vrea să se însoare cu femeia fatală, ci tatăl, care-i indică fiului amănuntele antroPornometrice ale viitoarei neveste comune. Vorba Mihaelei Dumitru (47 de ani), bunica inocentului îngeraș Mercedesa (de doar 4 anișori), vândută pe 50 de galbeni, cam 5000 de euro:"...Aşa ...o dăm noi în familia care ne convine şi cu care ne înţelegem"  
 
Domnule Vărzariu,  
Eu sunt țigan în românește și rom în limba romani și nu înțeleg manelele, nu le pot suporta că nu mă reprezintă. Bunica mea m-a crescut în spiritul rușinii și respectului, elemente care nu își au locul în manele. Sunt solidar cu Mihai Neacșu, fiind prima oară când văd că ia o poziție corectă. De obicei l-am contrazis. Dar acum îl aplaud. Bravo Mihai Neacșu, reprezinți cu adevărat Consiliul Național de Cultură a Romilor!  
 
Bibliografie  
 
 
a- Dharma Manava Shastra, celebru tratat indian. Unii romi încă urmează din tradiție legile prescrise în acest tratat.  
 
 
b- Bul= cur, pe limba maneliștilor  
 
 
4- khos= șterge! În romani language, adecă unde te ștergi cu ștergălăul, adaptat după gât-legăul țiganilor cu cravate de haur.  
 
 
5- khul= căcat, pe limba maneliștilor  
 
 
 
 
 
 
Referinţă Bibliografică:
Manelele, rrom-ul Mihai Neacșu și r?omânul Mugur Vărzariu / Marian Nuţu Cârpaci : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 2077, Anul VI, 07 septembrie 2016, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2016 Marian Nuţu Cârpaci : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Marian Nuţu Cârpaci
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!