Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Cultural > Ecouri > Mobil |   


Autor: Marcela Dobre         Publicat în: Ediţia nr. 2082 din 12 septembrie 2016        Toate Articolele Autorului

Școala românească, la granița dintre tradiție și inovare prin tehnologie
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
”Învățarea nu se oprește niciodată!”  
Evenimentul a avut loc joi, 30.06.2016 | 09:00 - 17:00 | Aula Ministerului Culturii, etaj 1, Bd. Unirii nr. 22, București cu găzduirea Ministrului Culturii si participarea doamnei Corina Ioana ȘUTEU. A fost o dezbatere aplicată despre noile tehnologii digitale și impactul lor asupra procesului de predare și a formării profesionale a profesorilor; un eveniment dinamic alături de cca. 300 de profesori, experți în educație și decidenți din sistemul național de educație. Pe parcursul întregii zile s-a vorbit "despre îmbinarea tehnologiei cu pedagogia, cu harul profesorului" pentru că "în educație reușești să-i ajuți pe imigranții digitali și pe nativii digitali care învață diferit și au nevoie de alte metode decât cele tradiționale." - după cum ne-a spus Tincuța Apăteanu.  
S-a inceput cu panelul "Programe și resurse pentru formare profesională continuă în educație".  
- două prezentări susținute de:Ștefan APĂTEANU - Director, Edu Apps  
- Iliana DUMITRESCU - Profesor Metodist, Casa Corpului Didactic București  
La secțiunea de dezbatere au fost alături:  
- Daniel BŐJTE - Consilier IT, Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice  
- Ioana COSMA - Coordonator Proiect, Casa Corpului Didactic București  
- Gabriela-Violeta TĂNĂSESCU - Profesor de informatică, Liceul Teoretic “Traian” Constanța  
- Nicolae Radu TĂBÎRCĂ - Inspector școlar - Informatică, Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița  
- Veronica APOSTOL - Profesor de informatică și TIC, Liceul Tehnologic “Doamna Chiajna”, Ilfov  
- Ștefania POPP - Director Executiv, Junior Achievement Romania  
Un alt Panel la fel de interesant a fost: Programe și resurse pentru formare profesională continuă în educație.  
- Dispozitive și aplicații pentru tehnologie și inovație în educație cu David PARASCHIVESCU - Google Apps Administrator, Edu Apps și doamna Veronica APOSTOL - Profesor de informatică și TIC, Liceul Tehnologic “Doamna Chiajna”, Ilfov  
- Implementarea de aplicații pentru educație cu dl. Valentin BUCUR - Profesor, Inspector școlar de specialitate informatică, Inspectoratul Școlar Județean Brașov  
- Ora de fizică la Clasa Viitorului cu dl. Dumitru SANDU - Profesor de fizică, Liceul Tehnologic "Doamna Chiajna", Ilfov  
Evenimentul a fost organizat de Google România în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice și Edu Apps - Partener.  
Google for Education si a reunit cei mai importanți decidenți din sistemul național de educație precum, specialiști în educație din zona publică și din partea companiilor și ONG-urilor cu programe în domeniul educațional, cadre didactice și elevi pentru o dezbatere aplicată despre noile tehnologii digitale și impactul lor asupra procesului de predare și a formării profesionale a profesorilor. Totodată, a conținut o serie de demonstrații live și exemple de bune practici pentru modul în care aplicațiile digitale pot transforma procesul de predare și învățare într-unul accesibil, dinamic și interactiv.  
Pe Agenda evenimentului s-au regasit teme precum: Modele de succes și dezbateri ale politicilor educaționale pentru formarea profesională continuă a profesorilor, Utilizarea progresului tehnologic și Internetului pentru creșterea accesului și utilizării interactive a informației, Sistemele de tip e-learning și rolul lor în dezvoltarea competențelor digitale  
Evenimentul "Școala românească, la granița dintre tradiție și inovare prin tehnologie" a fost dedicat impactului noilor tehnologii informaționale asupra educației și a oferit un cadru în care s-au reunit peste 200 de participanți - cei mai importanți decidenți din sistemul național de educație, specialiști în educație din zona publică și din partea companiilor și ONG-urilor cu programe în domeniul educațional, cadre didactice și elevi pentru o dezbatere aplicată despre noile tehnologii digitale și impactul lor asupra procesului de predare și a formării profesionale a profesorilor.  
Clasa Viitorului: Chromebook și aplicații pentru educație  
Laboratorul “Clasa Viitorului” de la Liceul Tehnologic “Doamna Chiajna” este dotat cu 30 de dispozitive Chromebook și o tablă interactivă.  
BENEFICII CHROMEBOOK PENTRU ȘCOALĂ  
• Implementare, gestionare și asigurare a accesului într-un mod rapid  
• Mai puțin timp pentru remedierea erorilor, mai mult timp pentru predare  
• Integrare cu aplicațiile Google pentru educație: construit pentru a lucra perfect împreună, îmbunătățește lucrul în echipă la clasă, ajută elevii să dezvolte competențe digitale necesare în secolul XXI, predarea de competențe informatice transferabile  
BENEFICII CHROMEBOOK PENTRU PROFESORI  
• Conectează elevii, urmărește progresul, distribuie teme și notează cu ușurință  
• Pornire rapidă în cca. 8 secunde, revenire instantă din modul inactiv și capacitatea de a lucra offline  
• Bateria durează cât o zi de școală  
• Chromebook permite oricui să se conecteze la orice dispozitiv partajat (păstrează toate datele utilizatorilor separate și sigure)  
• Aplicațiile Web permit învățarea și după orele de clasă  
SINOPSIS DE RESURSE VALOROASE PENTRU EDUCAȚIE  
Doamna profesoară Violeta Tanasescu ne-a prezentat la evenimentul “Școala românească, la granița dintre tradiție și inovare prin tehnologie” un "Sinopsis de resurse valoroase pentru educație", un sumar al platformelor educaționale gratuite (Inter și/sau transdisciplinar) care pot fi folosite la clasă (de exemplu Google Cultural Institute, YouTube Edu, Khan Academy, World Education Games, GO-Lab și Hour of Code.  
Secvență demonstrativă de lecție cu Google Classroom  
Domnul profesor Florin Pop - profesor formator la Liceul Teoretic "Emil Racoviță" Baia Mare ne-a prezentat o secvență demonstrativă de lecție folosind aplicația pentru educație Google Classroom, o APLICAȚIE DISPONIBILĂ GRATUIT PENTRU ȘCOLI exemple de bune practici pentru cadrele didactice din România care doresc să îmbine tehologia cu predarea clasică.  
Demonstrația în limba română este realizată din perspectiva profesorului. Tema lecției este ”Siguranța pe Internet” predată la disciplina Tehnologia Informației și a Comunicațiilor.  
Despre GOOGLE CLASSROOM  
Google a lansat aplicația Google Classroom în anul 2014 - o platformă dedicată profesorilor și elevilor, un instrument care oferă profesorilor posibilitatea de a organiza structura cursurilor și a temelor, dar și de a facilita comunicarea cu elevii atât în timpul orelor de clasă cât și în afara acestora. În prezent peste 50 de milioane de utilizatori folosesc aplicațiile Google pentru educație (Google Apps for Education), iar 10 milioane de elevi și profesori utilizează Google Classroom în peste 190 de țări.  
AVANTAJELE GOOGLE CLASSROOM  
- disponibilă gratuit pentru școli, aplicația Google Classroom poate fi utilizată în cadrul pachetului de aplicații pentru educație Google Apps for Education și are o interfață prietenoasă și intuitivă  
- comunicarea la curs devine mai eficientă și în afara clasei, profesorii și elevii pot posta anunțuri și întrebări, iar totul se realizează în timp real  
- cu Google Classroom, profesorii își eficientizează timpul, își organizează mai bine cursurile și comunică mai ușor cu elevii. Ei creează, strâng temele și notează, fără ca acestea să fie pe hârtie. Au posibilitatea să vadă cine și-a terminat tema și pot oferi feedback direct fiecărui elev, înainte să ajungă în sala de clasă.  
- pentru elevi, realizarea temelor devine mult mai interesantă și mai atractivă deoarece printr-un singur clic au acces la informațiile și materialele cursurilor, încep conversații în privat cu profesorul sau lansează întrebări la care primesc răspunsuri în timp real. În plus, temele sunt predate mai ușor de pe orice dispozitiv utilizat.  
Concluzie:  
Copiii se nasc azi cu instincte digitale. Ei învață prin descoperire, fiind aproape tot timpul prezenți în comunitățile online și pe rețelele sociale. Nu este o noutate că învățarea bazată pe joc dă rezultate. Această realitate este recunoscută şi în pedagogia clasică. În prezent însă, din ce în ce mai mulți cercetătorii în educație afirmă că integrarea în educație a strategiilor de învățare de tip „gamification” este indispensabilă pentru educarea generațiilor noi de elevi. Argumentul lor fundamental este că, datorită accesului foarte timpuriu şi extensiv la tehnologie, copiii de azi gândesc și procesează informația mult diferit față de generaţiile anterioare. În consecinţă, profesorii, considerați de sociologi “imigranți digitali”, trebuie să se adapteze atât limbajului, cât și stilului de învățare al “nativilor digitali”. El susține educația prin tehnlogie de ultimă generație, ajutându-i pe profesori să surmonteze decalajul digital dintre generații și să îi pregătească pe elevi pentru un viitor din ce în ce mai informatizat.  
Susținem tehnologia și inovația în educație. La fel ca geometria, educația poate să aibă multe forme. Știm că este esențial pentru copii să învețe alfabetul și tabla înmulțirii însă alfabetizarea digitală a devenit în prezent o abilitate la fel de importantă ca scrisul și cititul.  
 
Referinţă Bibliografică:
Școala românească, la granița dintre tradiție și inovare prin tehnologie / Marcela Dobre : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 2082, Anul VI, 12 septembrie 2016, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2016 Marcela Dobre : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Marcela Dobre
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!