Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Impact > Istorie > Mobil |   


Autor: Gigi Stanciu         Publicat în: Ediţia nr. 1408 din 08 noiembrie 2014        Toate Articolele Autorului

Rebusul istoric- modalitate de învățare creativă
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Cuvântul rebus provine din limba germană şi se poate traduce ca scriere sau lucru greu de descifrat, şaradă, enigmă. Rebusul, unul dintre jocurile preferate ale călătorilor din trenuri şi autobuze şi ale faniilor exerciţiilor de creativitate, a împlinit 100 de ani. Acesta a fost inventat în Statele Unite, de către un jurnalist britanic. Primul joc de cuvinte încrucişate a fost publicat pe 21 decembrie 1913, în paginile ziarului "New York Times", ca rezultat al creativităţii jurnalistului Arthur Wynne, din Liverpool. Un secol mai târziu, careurile de cuvinte încrucişate au rămas la fel de populare, dar diferă într-o oarecare măsură de cele originale. Acestea erau create în formă de diamant şi nu ofereau rezolvări distincte pe orizontală şi verticală. 
  
Activitatea desfăşurată de elev pentru completarea acestor careuri de cuvinte dezvoltă procese psihice complexe, precum gândirea, limbajul, memoria, atenţia, creativitatea, voinţa. Această activitate îşi propune să utilizeze rebusul ca mijloc de evaluare a cunoştinţelor teoretice. Rebusul apelează la noţiuni prezentate şi asimilate de elevi. Rezolvarea problemelor și luarea deciziilor implică creativitate, flexibilitate și abilități de gândire critică. 
  
Copii și tinerii au nevoie de oportunități de antrenare a acestor abilități. Este nevoie de o atitudine permanentă a adultului orientată pe valorificarea potențialului de educare oferit de situațiile spontane de viață și activitate, dar și de o ofertă constantă și variată de activități centrate pe acest obiectiv. Fie că eşti părinte, fie că eşti profesionist cu rol în educarea copiilor şi tinerilor, este important să ai în minte că cel mai bun lucru pe care îl poţi face este să înveţi copilul să gândească singur. Astfel va ajunge un adult încrezător în sine şi responsabil. 
  
Există câteva metode și activități simple, dar valoroase, care pot fi folosite atât în oferta de activități de timp liber, cât și integrate într-un program de dezvoltare a abilităților de viață. 
  
Motivarea și argumentarea. Solicitați să își argumenteze opțiunile, deciziile luate în diferite situații de viață cotidiană, copiii și tinerii se obișnuiesc să reflecteze la motivațiile alegerilor pe care ei le fac, își dezvoltă capacitatea de a se gândi alternative de acțiune și la consecințele probabile. 
  
Brainstorming-ul – oferă confortul exprimării spontane, fără teama că eşti supus unei aprecieri evaluative. Această metodă permite găsirea unor soluții la o problemă dată, oferă informații despre atitudini, opinii cu privire la o temă, adună idei pentru o discuţie pe o temă propusă sau pentru introducerea unor informații noi. 
  
Exerciții și jocuri logice – tangram, labirinturi, rebusuri, probleme logice, de identificare a asemănărilor/diferențelor, de sesizare a unor absurdități, exerciţii de antrenare a creativităţii – toate constituie o formă antrenantă și motivatoare de stimulare a flexibilității şi fluenţei gândirii. 
  
Termenul de creativitate îşi are originea în cuvântul latin "creare", care înseamnă "a zămisli", "a făuri", "a crea", "a naşte". Însăşi etimologia cuvântului ne demonstrează că termenul de creativitate defineşte un proces, un act dinamic care se dezvoltă, se desăvârşeşte şi cuprinde atât originea cât şi scopul. 
  
Toţi ne naştem creativi mai mult sau mai puţin, o moştenim genetic de la părinţii noştrii, dar nu trebuie să ne mulţumim doar cu atât deoarece în viaţa de zi cu zi trebuie să ne folosim de creativitatea noastră pentru a ne evidenţia de ceilalţi. Creativitatea este un proces mental ce implică descoperirea de noi idei sau concepte fiind alimentată de procesul de înţelegere, fie conştient sau inconştient şi de procesul de învăţare; toţi ne naştem creativi dar unii sunt binecuvântaţi să gândească creativ de mici, fiind înzestraţi, iar unii trebuie să-şi perfecţioneze creativitatea prin diferite metode. Dezvoltarea creativităţii noastre nu ar trebui să se termine niciodată, tot timpul ar trebui să învăţăm, să încercăm să rezolvăm probleme, să găsim soluţii, să luăm decizii, să testăm, să gândim, să ai mintea deschisă (think out of the box). Trebuie să ne antrenăm să fim mai creativi, trebuie să ne antrenăm ca să gândim! 
  
Referinţă Bibliografică:
Rebusul istoric- modalitate de învățare creativă / Gigi Stanciu : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1408, Anul IV, 08 noiembrie 2014, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2014 Gigi Stanciu : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Gigi Stanciu
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!