Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Literatura > Eseuri > Mobil |   


Autor: Emil Wagner         Publicat în: Ediţia nr. 1896 din 10 martie 2016        Toate Articolele Autorului

Crede şi nu cerceta!
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Acum câteva zile s-a petrecut un eveniment de seamă. Pentru prima oară de la marea schismă dintre biserica de apus şi aceea de răsărit,dintre 1100 ...1300, conducătorii supremi ai Ortodoxiei răsăritene şi Catolicism s-au întâlnit amical şi au avut o prietenească discuție privind unicitatea sfântului Dumnezeu în contradicție cu noțiunea de "Dumnezeu Adevărat" practicată "tendențios" de clerul Ortodox. Pare un început de reunificare a bisericilor creștine începuta de eminentul Papă Ioan Paul !! 
  
Discuţia nu s-a referit doar la Dumnezeul Bisericii Creștine ci a cuprins unicitatea noțiunii de Dumnezeu pentru toate religiile globului incluzând şi religiile asiatice cu mare densitate de credincioși. Scopul acestor discuții a fost solicitarea respectului pentru Dumnezeu şi a Cărților Sfinte indiferent cum ar fi denumit înaltul for prezentat ca Dumnezeire. 
  
În aceste condiții cazul Botnariu prezentat într-o lumină nefavorabilă de populația ţării noastre devine, dintr-odată, un caz tipic de forțare a respectului Dumnezeului Local ca reciprocitate a respectării noțiunii credinței sufletului personale. Măsura statului Norvegian este legală şi necesară spre a împiedica discriminarea sub orice formă a credinței care poate duce la apărarea cu mitraliere a "Dumnezeului Adevărat" caz arhicunoscut în folosul unor defăimători care, în mod interesat, prezintă extinderea propriei credințe drept dorință Divină în contradicție cu prevederile propriilor Cărţi Sfinte. 
  
O lucrare mai veche la care m-a impresionat comentatul făcut de un cititor sincer în părerea sa m-a făcut să meditez mai adânc asupra subiectului ridicat. Redau textual lucrarea inițială şi comentariul aferent ei: 
  
Bodnariu versus Norvegia 
  
Respect bunăvoința care a generat energicul protest împotriva „răpirii” celor 5 copii, unul încă sugar, de către statul Norvegian care a constatat vicii în educare lor. 
  
Vă întreb însă din inimă: „Ce atitudine ați lua dacă lumea întreagă ar protesta vehement ca statul român a rechiziționat copii familiei unui oarecare Iusuf datorită unui minor viciu de educare. Își creștea copii minori îndoctrinând cartea lor sfântă și mânuitul mitralierelor? 
  
Nu realizez dacă în România s-ar putea produce o astfel de „crimă”. Probabil că serviciile române încă nu se coboară la asemenea intimități deșii o lume întreagă se revoltă pe drept că mai toate țările civilizate alimentează Islamismul cu tânără carne de tun generată de părinți cinstiți care-şi îndrumă copii să creadă în Dumnezeul Lor şi să apere credința cu arma în mână. 
  
Creștinismul nu-şi apără Dumnezeul cu tunuri şi explozivi. Deocamdată! Şi nici nu-şi grăbesc enoriașii să ajungă în rai împreună cu sufletele unui pâlc de necredincioși. Deocamdată! Să nu uităm purificarea prin foc, nu acel al iadului sau purgatoriului ci cel bisericesc administrat în autodafe. Biserica a fost întotdeauna o politică. Azi a devenit chiar afacere! 
  
Ei bine, țările scandinave: Norvegia, Suedia şi Finlanda au nivelul cel mai ridicat de trai şi datorită faptului că Statul şi Biserica luptă cot la cot spre a îndepărta răul de la originea sa. Şi ce poate fi mai „origine” decât cultura asimilată de fragedul bebeluș în dezvoltarea sa spre maturitate? 
  
Prima carte pe care copilul scandinav de 2 ani o capătă este cartea de cântece spre a se forma liric. Totodată începe munca casnică recompensată de poveștile dinaintea rugăciunii de seară. Aceste povesti, dacă amintesc tangențial de fapte reprobabile le înfierează. Cățelul care fură oul din cuib îl capătă a doua oară proaspăt fiert, fierbinte, şi se lecuiește. Vulpea care fură găina este amenințată cu vânătorul şi pușca sa lungă. Numai „cultura” românească admite jurămintele lui Azorel prins cu rața-n gură. 
  
La trei ani capătă a doua carte. Biblia. Poveștile de seară cu seară devin acum pilde şi parabole iar copilul începe să le caute singur în cartea sa. 
  
Vârsta de 4 ani este marcată de intrarea în viața prin primirea cărții de Legi ale Statului. Tatăl are de acum rolul să-şi dăscălească odrasla cu ce este bine şi ce este rău în lumina legilor făcute şi aplicate de oameni pentru sau împotriva oamenilor. Copilul este pus să cântărească rolul celor sfinte comparativ cu viața pe care o va trăi în muncă şi bună înțelegere prevăzute ca teme de bază în legislația Scandinavă. 
  
Nu este de mirare ca un copil de 7 ani scandinav intră în scoală cu nivelul la care copilul român absolvă școala elementară. 
  
Se pune în Scandinava stringent problema rugăciunii copilului către îngerul său păzitor. De îndată ce bebelușul a dobândit un vocabular corespunzător este îndrumat ca seară de seară să împreuneze mânuțele a rugăciune şi să mulțumească îngerului său păzitor pentru „îndrumările” date, aproximativ: „Am ajutat pe mămica la treburile casei la îndemnurile tale pentru care mulțumesc. Voi fi harnic şi pe mai departe. Aşa să fie (adică amin)!”. 
  
Copilul trebuie să simtă că Dumnezeul atoatevăzător şi atoateştiutor îl ajută doar dacă se ajută singur şi că se îndepărtează de el dacă nu-şi face treburile hărăzite lui, dacă-şi încalcă cuvântul dat sau dacă face fapte necugetate. 
  
Rugăciunea de dimineața este un sacrilegiu deoarece ar suna „Ajută-mă Doamne în noua zi pe care mi-o hărăzești.” Or simpla sintagmă „ajută-mă Doamne” apare ca un ordin dat entității care face o faptă bună că te ajută. Este dea dreptul jignitor. Cu atât mai jignitoare apare rugăciunea însoțită de o adâncă închinare (gen Becalii) prin care ordoni: „Ajută-mă Doamne la teza aceasta că nu m-am pregătit suficient” 
  
Ei bine! Copii familiei Bodnariu făceau la școala asemenea sacrilegii în văzul colegilor ceea ce este un exemplu rău chiar dacă în sine, potrivit culturii părintești, este firesc. Musulmanii se închină în direcția Meca, dese ori chiar îngenunchind, spre ași arăta unii altora credința. În lumea civilizat creștina o asemenea expunere publică pare ca rufele puse la uscat. Curate, vezi Doamne, dar tot pișate au fost că doar nu le-ai spălat degeaba. Bun la nivelul României dar o crimă în special în țările Scandinave care-şi păstrează primul loc în civilizația europeană tocmai prin respectarea nealterată a principiilor educative. 
  
Domnul Bodnariu, creștin Ortodox militant, a făcut greșeala de a nu lua cunoștința de legile țării de adopție pe care le-a încălcat. Potrivit legii drepturilor omului, el are dreptul necontestabilă dea trăi şi muri în credința sa. Dar copii trebuie lăsați liberi să-și aleagă o credința la maturitate şi trebuie îndrumați în lumina legilor țării gazdă nu aceea de origine. Altfel te trezești că mâine vor pleca în Est să capete vesta şi mitraliera cu care să intre în raiul credinței lor. 
  
La urma urmei de ce și-a ales Botnariu o țară creștină unde să-și crească copii un Ortodox militant? Un minim de respect pentru țara gazdă ar fi fost să ceară copiilor să nu-şi expună rufele în public ca Becali. Putea totodată să aleagă tot Răsăritul Ortodox sau chiar hulita zonă Islamică. Creștinii din vest sau opărit cu supa şi acum suflă şi-n iaurt. Astăzi copii lui Botnariuc vor învață în familiile care i-au înfiat că un DUMNEZEU ADEVĂRAT duce la inchiziția cu rugurile sale sau la Războiul Sfânt cu mitraliere si veste explozive. Este ceva rău? Păcat că nu o știe şi tata Botnariu. 
  
Oare Înalt Prea Fericitul Daniel Patriarhul României dorește sau nu dorește ca Dumnezeul lui să fie totodată Dumnezeul tuturor credincioșilor lumii şi nu un DUMNEZEU ADEVĂRAT oarecare care incită la mitraliere şi veste explozive chiar dacă Biblia solicită în van pacea şi împăcarea între toţi.. 
  
Referinţă Bibliografică:
Crede şi nu cerceta! / Emil Wagner : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1896, Anul VI, 10 martie 2016, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2016 Emil Wagner : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Emil Wagner
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!