Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Literatura > Eseuri > Mobil |   


Autor: Emil Wagner         Publicat în: Ediţia nr. 1749 din 15 octombrie 2015        Toate Articolele Autorului

Civilizaţii extraterestre
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Compendiu la lucrarea domnului Liviu Pirtac „CIVILIZAŢIILE EXTRATERESTRE - PRIETENI, DUŞMANI SAU SIMPLII OBSERVATORI COSMICI, CURIOŞI DE EVOLUŢIA „MAIMUŢELOR” DE PE PĂMÂNT ?
 
 
Am citit cu plăcere lucrarea specificată considerată de autor drept o opinie. In fond lucrarea este un eseu al unui credincios Ortodox care consideră binele şi răul drept entităţi spirituale legate de existenţa şi voinţa unei Divinităţi  
 
Citarea regretatului domn Carl Edward Sagan[1] (9 noiembrie 193420 decembrie 1996), cunoscut astronom şi astrofizician american, este o eroare. Este adevărat că acest domn a fost un pionier de bază al exobiologiei şi fondator al programului de căutare a inteligenţei in Univers (SETI - Search for Extra-Terrestrial Intelligence) şi şi-a adus o mare contribuţie la promovarea şi popularizarea ştiinţei  
 
Dar SETI nu are nimic comun cu noţiunile de bine şi rău. In nici un caz preocupările acestui emerit savant nu s-au coborât la relatări despre „mari sfere care ar evolua în jurul pământului cuprinzând draci şi îngeri care se luptă pentru dominarea pământenilor”. Consider chiar că a fost adusă o atingere a memoriei unui om care nu se mai poate apăra, prin citarea operelor sale in legătură cu entităţi de care nu s-a ocupat. Admit însă scuza că un evlavios militant face, în speţă spune, orice poate servi drept omagiu Dumnezeului său şi nu a avut intenţii defăimătoare.  
 
În consecinţă, dacă domnul Pirtac susţine că şi-a exprimat opinia despre bine şi rău, nu i se poate pune în rău plasarea intenţiilor sale bune în gura altora care, poate, au fost de altă religie.  
 
 
 
Opinia exprimată, interesantă ca atare şi brodată pe o nuvelă de anticipaţie, poate constitui baza unei meditaţii adâncite asupra noţiunilor interpretate de religiile Creştine adică Ortodoxismul şi Catolicismul drept bine (legat de îngeri) şi de rău (legate de „necuratul”). Precizez că religiile creştine protestante cât şi religiile asiatice au alte concepţii despre bine şi rău. Astfel cercetarea în dauna credinţei oarbe ester plăcută Domnului Dumnezeului Lor care comunică credincioşilor, prin preoţi, că cercetând şi învăţând ajung să-L înţeleagă de ce ajută NUMAI pe cei care se ajută singuri prin muncă nu prin rugăciune. Oricât de popi am fi Dumnezeu nu ne permite să considerăm pe toţi după chipul şi asemănarea noastră. Poate pe pământ să existe oameni răi împinşi de o energie negativă în contradicţie cu oameni buni, muncitori nu cerşetori de pomeni chiar rugăciuni de-ar fi. Este însă nedrept să atribui aceste defecte întregului cosmos.  
 
Omul se teme, are potrivit Ortodoxismului, „Frica de Dumnezeu”. Neîncrederea se extinde şi asupra semenului său prin propovăduirea de către preoţi. Catolici în special, care au comercializat bunăvoinţa Divină prin „indulgenţe” iar cei care nu le cumpărau puteau apare în faţa Sfântului Oficiu ce le făcea marea favoare de a fi purificaţi prin „autodafe” adică arderea pe rug. Sunt acei popi oamenii buni în esenţă? Din contră. Apoi dacă popii, slujitorii Domnului, nu sunt buni şi nu fac bine în jurul lor cine să-l facă? Fă ce face popa nu ce spune! De fapt nu are când să spună deoarece nu ştie decât să cânte, popeşte, profanând şi sfânta Evanghelie prin manele ce ies din Ea.  
 
Mulţi oameni de seamă au plătit cu viaţa pentru descoperiri folositoare omenirii dar „neelevate de Dumnezeu prin preoţi”. Să credem că o asemenea inepţie domină întregul cosmos? Putem cerceta ceva mai aproape spre a ne edifica. Dacă există inteligenţă undeva în cosmos fiţi siguri că sunt entităţi bune care nu fură, nu înşelă nu râvnesc la nevasta altuia. Dumnezeu a trebuit să reamintească prin Moise cele zece porunci ca omul să fie om. Le respectă cineva? Poate animalele! Echivalentul omului evoluat nu are de unde ştii ce este răutatea, ce înseamnă să pui o pilă sau o şopârlă. Leul omoară căprioara prin vânătoare cinstită, nu trimite bombe atomice în văzduh aşa că vrea el cu face omul! Şi zici că asemenea entitate coboară între noi? Dacă este fiară ca omul atomic va fi preocupată să ne subjuge cum o fac popii şi dictatorii. Dacă este însă leu ne va împărtăşi din cunoştinţele sale mult superioare deoarece a găsit mijlocul să ajungă până la noi din imensitatea Universului.  
 
De unde ştii Dumneata, atotştiutoarele, aceste „adevăruri”? Puteţi normal întreba de bună credinţă.  
 
Păi este la mintea cocoşului. Eu nu fac decât să caut, nu în Univers ci sub nasul meu, aici pe pământ unde Dumnezeu a făcut puzderie de făpturi, nu numai leul şi omul.  
 
Admit, ca să-ţi cânt în strună, ipoteza „facerii” potrivit căruia vieţuitoarele de pe pământ au fost create prin „Cuvântul Divin”, iar omul a fost sculptat din ţărână şi apă iar viaţa i-a dat-o suflând asupra sa. Omul rămâne totuşi o creaţie la fel ca toate celelalte vietăţi dispuse prin cuvânt. Şi acestea au „viaţă” chiar microb de-ar fi. Biblia pare a fi o splendidă carte de popularizare a ştiinţei, dar tot ar trebui să ne uităm în jur ce fac şi cum trăieşte tot ce mişcă pe această planetă.  
 
Omul rău taie coada câinelui spre a-l face rău. Şi nu-i taie toată coada odată ci o face „omeneşte” câte un centimetru zilnic. Apoi pune câinele în lanţ, deşi pentru el vrea drepturi şi libertate. Păi asta-i dreptatea Divină? Aşa credeţi că sunt toate fiinţele inteligente din Cosmos? Mai va! Poate doar dacă tăiaţi coada necuratului, şi mai omeneşte, numai un milimetru pe zi! Aţi avea curajul să o faceţi? Doar ar fi „o faptă plăcută Domnului”.  
 
Aţi auzit, oameni buni, de oglindă? Ce vedeţi în faţa ochilor este numai şi numai oglindirea propriilor intenţii, gânduri şi fapte. Numai hoţul strigă „Hoţii”! Altfel de unde ştie că tocmai s-a furat ceva?  
 
Te încui cu o mie de lacăte. Pentru ce? Doar ştii că hoţul nu se-mpiedică într-un lacăt. Pe vremuri avea „iarba fiarelor” care descuia orice lacăt. Astăzi are cleşte. Iar tu tot te încui de te omori singur dacă Dumnezeu te procopseşte cu un foc sau apă mare şi nu găseşti cheia potrivită. Şi eşti „om bun” adică faci pomeni, ţii posturi şi rogi pe Dumnezeu să-ţi dea „pâinea cea de toate zilele” deoarece nu ai timp să ţi-o câştigi din muncă. Numai cine nu vrea nu-şi găseşte de lucru. Gura rea spune că sas-ul îşi dărâmă casa dacă nu are altceva pe care să pună mâna.  
 
Şi chiar crezi domnule Pirtac că în marea sferă care mişună pe cerul patriei s-ar afla astfel de animale care ţin neapărat să ne subjuge? Pentru ce, la urma urmei?  
 
Dacă vezi în faţă un om mai brunet ţi se face greaţă. Este omeneşte? Ei bine, în Ardeal oamenii bruneţi se cheamă ţigani. Gabor sau Ţigan cu Pălărie. Este cel mai bun muncitor. Dacă-l pui primar vei avea de câştigat, nu-şi permite să facă ce-a făcut Doctorul Oprescu, primarul capitalei. Când auzi despre acest primar NU ţi se face greaţă? Înseamnă că eşti ca el. Asta înseamnă oglindirea. Îţi vezi firea şi năravul în ochii celui din faţa ta. Şi nu este bine!  
 
Cei veniţi de pe altă planetă sunt entităţi care nu ştiu ce este frica şi au drept Dumnezeu natura care i-a creat şi de la care au învăţat suficient ca să ne găsească şi să facă marea sferă de care ne povesteşti. S-au crezi ca au venit direct din iad casă semene cu unii semeni ai tăi?  
 

[1] https://ro.wikipedia.org/wiki/Carl_Sagan  
 
 
 
 
Referinţă Bibliografică:
Civilizaţii extraterestre / Emil Wagner : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1749, Anul V, 15 octombrie 2015, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2015 Emil Wagner : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Emil Wagner
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!