Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Orizont > Ganduri > Mobil |   


Autor: Elena Armenescu         Publicat în: Ediţia nr. 1736 din 02 octombrie 2015        Toate Articolele Autorului

ANDROGINUL - aspirație întru desăvârșire
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Despris ca o scâteie din Focul eternei vieți 
  
Călătoresc prin lume să mă desăvârșesc 
  
Secundele din Timpu-mi să nu mi le scădeți: 
  
Caut cu acribie Calea să mă reîntregesc 
  
După unele date din literatura antică, androginul era o idee ce reprezenta armonia sufletului înaintea încarnării sau a nașterii și organismul asexual după moartea fizică. 
  
Mitul androginului. Varianta cea mai cunoscută este cea relatată de un personaj din opera lui Platon Banchetul , care spune: la început trăiau pe pământ ființe androgine. Arătau ca doi oameni lipiți spate în spate: două femei, doi bărbați sau un bărbat și o femeie. Aceștia dețineau o putere foarte mare, puteau face aproape tot ce gândeau. 
  
Zeii se tem de puterea aproape infinită a androginilor și, pentru a nu mai reprezenta o posibilă amenințare, îi despart. Separați însă, părțile nu mai fac nimic. Pe pământ domnește o letargie completă. Tot mai mulți mor de tristețe și dor. 
  
Zeii, văzând că rămân fără supuși, caută o modalitate de a le da noilor oameni un motiv pentru a trăi. Astfel este creat Eros, cu scopul de a semăna iubire în lume. În acest fel oamenii își petreceau viața căutându-și jumătatea. Cei norocoși care se găseau se contopeau formând ființa de odinioară (suflete pereche). 
  
Cu acest mit în minte și cu harul primit, poeții, pictorii, de-a lungul anilor au creat adevărate opere pe această temă, subiect abordat cu har și de poetul Petru Solonaru. 
  
Harul îl primești de la Dumnezeu, dar apostolul Pavel spune că și cerurile se cuceresc prin sârguință. 
  
După cum este scris în literatura esoterică de inspirație orientală și iudaică sunt șase etape de formare a unui pod de curcubeu (legătura de lumină sau cordonul de argint), printre care găsim menționate: 
  
Invocarea si evocarea 
  
Poetul – pe care-l voi numi mai departe discipol - în clipele de inspirație, de fapt primește un răspuns din partea Monadei, ca urmare a gândurilor lui invocatoare, căutătoare. 
  
Această invocatie, făcută de către discipol, a atras acum un răspuns evocativ din partea Triadei spirituale si a *Monadei, sau a spiritului. Tatăl (Monada), lucrând prin firul creat de către discipol pe principiul Bate și ți se va deschide, trimite o proiectie din însăsi substanta Luminii, care se întâlneste cu proiectia pe care discipolul a creat-o pe Pământ. Proiectia de jos si proiectia de sus se întâlnesc si podul (antakarana) este construit. Prin invocare (rugăciune, mantră sau simpla concentrare a gândului în sfera spirituală) se crează o tensiunea vibratorie inițiată de discipol care atrage atentia monadei si a triadei spirituale. Prin practică, acest cordon sau pod de energie ( construit de la ambele capete – respectiv discipolul și divinitatea care răspunde celui care ”bate”) devine din ce în ce mai puternic. Este o flacără de Lumină. Între cele trei regate – cel al personalitătii, cel al sufletului si cel al monadei – nu mai există un sentiment al separării, ci ele functionează pe toate planurile ca o singură fiintă întru desăvârșire. Desigur este de dorit să tindem să trăim în desăvârșire în viața aceasta, să ne putem continua Calea așa cum scrie părintele Arsenie Boca în Cărarea Împărăției, dar nici momentul morții nu este de neglijat. Iată ce scrie Petru despre taina marii treceri în altă dimensiune, modul cum înțelege el să mori în DESĂVÂRȘIRE: 
  
” a învața să mori înainte de a muri este a muri în DESĂVÂRȘIRE, însă a învăța să mori după ce mori trece a muri (doar) în SĂVÂRȘIRE. De aceea este esențial să-mi amintesc că nu mor (memento non morietur!) față de a-mi reitera că mor (memento mori!). Iar „a învăța să mori înainte de a muri” este a transla de la euristică la euharistie. Simplu, în seninătate...” așa cum preciza și Petre Țuțea când vorbea despre modul cum mor creștinii. 
  
Consider că prin intermediul acestei căi de Lumină scriitorul Petru Solonaru ca un cunoscător - presupun că este și un practicant al construirii acestui pod de curcubeu, chiar dacă nu- l definește așa – obține răspunsul divinității pe calea intuiției care este un limbaj universal, este calea prin care divinitatea răspunde la fel de bine oricărui invocator fie el: budist, hindus, șiit, musulmam, mozaic sau creștin. Știind că poesia sa este una profund iniţiatică, alchimică, și cunoscător fiind al doctrinei gnostice, Petru Solonaru este un mesager, un mediator pentru cititor întru descifrarea tainelor primite sau smulse zeilor. Pe bună dreptate, LIVIU PENDEFUNDA inițiat la rându-i afirmă despre scrierile lui Petru Solonaru: „A existat permanent nevoia, mai ales pentru profani, de o mediere, aşa cum întreaga lume este la îndemâna moderării şi modulării universale. Petru Solonaru este un astfel de mesager, cărturar prin excelenţă, filosofia sa nefiind cu nimic mai presus, dar nici mai prejos, de a celor ce călătoresc în Olimp, prin Parnas, cu şanse reale de a bea cupa oferită de zei”. Așadar să luăm aminte la text. 
  
Referinţă Bibliografică:
ANDROGINUL - aspirație întru desăvârșire / Elena Armenescu : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1736, Anul V, 02 octombrie 2015, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2015 Elena Armenescu : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Elena Armenescu
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!