Confluenţe Literare: FrontPage

DE PROZĂ

SĂPTĂMÂNAL

Home > Impact > Exprimare > Mobil |

Autor: Dorina Stoica         Publicat în: Ediţia nr. 1538 din 18 martie 2015        Toate Articolele Autorului

Distribuie!

Distribuie!       Aboneaza-te!
2 aprilie 201
Să ajung la Locurile Sfinte, în Ţara lui Iisus, pe pământul mântuirii, a făgăduinţei acolo unde pietrele vorbesc şi cerurile sunt deschise era o dorinţă adeseori mărturisită celor din jur, dar cel mai des cerută în rugăciuni „Toate câte le cereţi să credeţi rugându-vă că le-aţi şi primit şi le veţi avea” (Marcu 11.24)
Emailul pe care l-am primit de la prietena Mirela Tumbar din New York, cunoscută virtual cu patru ani în urmă pe creştin orthodox.ro m-a umplut de benefică nelinişte şi de uimire, în seara binecuvântată a zilei de 1 martie a anului 2012, în prima săptămână din Postul cel Mare al Sfintei Învieri a Domnului Hristos. “Vreau să-ţi propun să ne însoţeşti în pelerinajul pe care îl vom face pe 2-9 aprilie, adică în săptămâna Floriilor în Israel”.
Luna martie este o lună specială pentru mine şi deosebită în acest an datorită rotundei cifre a anilor pe care urma să-i împlinesc peste două săptămâni. ”Acesta este cadoul pe care îl vei primi de ziua ta”, era continuarea mesajului în faţa căruia mută de uimire îmi frecam ochii, mă ciupeam de obraji să-mi dau seama dacă nu cumva visez. De teamă că e un vis, din care mă voi trezi curând nu îndrăzneam să dau frâu liber bucuriei.
În ziua următoare am primit alt mesaj în care mi se cerea răspunsul. Sigur că voiam să merg! Într-o săptămână paşaportul valabil un an şi banii de buzunar erau pregătiţi. Număram zilele care mi se păreau lungi, iar apoi în ultima săptămână, număram orele ce mă despărţeau de călătoria mult visată. Aşteptam cu nerăbdare să trăiesc acea experienţă unică a regăsirii de sine, a întoarcerii ACASĂ. Am încercat să aflu câteva lucruri despre Israel de la persoane care deja ajunseseră acolo de mai multe ori. Ar fi fost bună o documentare din cărţi sau de pe internet despre locurile pe care urma să le vizitez dar nu am avut buna idee de a face aceasta. Mi-ar fi fost de mare folos. M-am pregătit duhovniceşte cerând binecuvântarea duhovnicului, iar apoi în ultima zi din luna martie am purces la drum pentru a trăi Evangheliile acolo unde ele s-au petrecut.
Am ajuns printre primii în aeroport unde mai fusesem de câteva ori dar niciodată pentru a mă urca în avion şi a zbura spre o destinaţie stabilită dinainte Teamă de avion sau emoţii? Nicidecum! Nerăbdare, un soi de bucurie şi împlinire, sentimente plăcute, omeneşti.
La locul stabilit a sosit după câteva minute un grup de etnici îmbrăcaţi în portul lor pitoresc, cu camere de filmat şi aparate foto ultramoderne, cu geamantane mari pe măsura domnilor corpolenţi şi a doamnelor împodobite cu salbe şi bijuterii din aur, semn că aparţin unei familii foarte bogate. Îi priveam discret, întrebându-mă dacă fac parte din grup. M-am relaxat atunci când au început să apară şi ceilalţi pelerini persoane cam de vârsta mea, apoi părintele Sorin Dumitru de la Mitropolia Craiovei, Directorul Centrului de pelerinaj, o maică tânără de la Mănăstirea Polovraci, aşa cum aveam să aflu peste puţin timp şi în cele din urmă dragele mele prietene pe care le-am îmbrăţişat cu lacrimi în ochi, vizibil emoţionată şi eu şi ele de revedere şi de bucuria celor şapte zile pe care aveam să le petrecem împreună. Am cunoscut-o pe Elena, tot din New York de la aceiaşi biserică frecventată de Mirela, o doamnă blondă drăguţă, puţin mai în vârstă ca mine. Am pus bagajele pe bandă şi am mers la vamă unde, spre mirarea mea în timp ce doamnele din America erau chestionate în limba română, mie îmi erau adresate întrebările în limba engleză pe care o înţeleg dar o vorbesc anevoie.
După decolarea de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă minute în şir mi-am studiat senzaţiile primului zbor cu avionul, în timp ce Lori lângă care stăteam în avion conversa în engleză cu domnul ce ocupa locul de la geam. Mă simţeam excelent, nici urmă de rău de înălţime. O bucurie de nedescris mi-a umplut inima şi apoi întreaga fiinţă. Zburam şi în aer cu avionul dar mai repede zburam cu gândul spre locurile pe care urma să le vizitez. Simţeam că mă dematerializez şi intru ca un abur între paginile Sfintelor Evanghelii. Cele două ore de zbor au trecut foarte repede.
După ce am aterizat pe aeroportul Ben Gurion din Tell Aviv, am trecut pe la vamă pentru verificarea paşapoartelor, am luat bagajele de cală şi ne-am grupat lângă tânăra care flutura steagul tricolor pentru a se aduna tot grupul.
Primele poze le-am făcut sub tricolor. Bucuria de a fi ajuns la destinaţie strălucea în ochii tuturor. Nici urmă de oboseală după o noapte nedormită! Pe feţe se putea citea fericire şi nerăbdare iar obrajii erau îmbujoraţi ca ai copiilor care aşteaptă să primească daruri. Pentru o clipă privirea mi s-a oprit pe faţa fiecăruia dintre acei care-mi vor fi tovarăşi de drum şi m-am întrebat de ce or fi ales să meargă în Israel şi nu în oricare alt loc din lume. Sunt convinsă că nimeni nu a ales întâmplător să călătorească pe aceste meleaguri. Dumnezeu a găsit un grăunte de credinţă în sufletul fiecăruia şi ne-a binecuvântat, punându-ne la dispoziţie unora şi mijloacele materiale necesare împlinirii acestui drum. Nimic nu este întâmplător, este lucrarea Sa pentru a ajunge aici şi a ne închina la sfinte icoane și la Mormântul lui Iisus Hristos Mântuitorul lumii. Am convingerea că atât cunoştinţele religioase cât şi sufletul se vor îmbogăţi prin această unică dar posibil repetabilă experienţă.
Autocarul ne aştepta la ieşirea din aeroport. Aici am fost întâmpinaţi de ghidul de la Aşezământul Românesc de la Ierusalim. Acesta ne va însoţi în toate zilele pe care urmează să le petrecem pe pământul israelian.
- Sunt părintele Roman şi pe durata pelerinajului dumneavoastră aici la Locurile Sfinte, vă voi însoţi pentru a vă prezenta istoricul acestor locuri dar şi partea duhovnicească. Acum vom parcurge distanţa de o sută şi ceva de km până la Tiberias unde aveţi cazare. Vom spune rugăciunea “Tatăl nostru” pentru ca Dumnezeu să ne ajute să ajungem cu bine la locul de cazare.
În timpul deplasării cu autocarul până la hotel, oboseala a pus stăpânire pe noi şi majoritatea am adormit.
- La ora 9,30 ar fi bine să coborâţi la masă iar la 10 să plecăm pentru a putea vizita obiectivele propuse în prima zi a călătoriei, ne-a spus părintele Roman înainte de a ne despărţi.
Doar câteva ore ne despărţeau de întâlnirea cu personajele biblice şi cu Ţara lui Iisus Hristos, Nazarianul. Timpul de odihnă a trecut fulgerător. Abia am apucat să adormim şi ne-am trezit confuze, deoarece se auzeau în difuzoare rugăciunile de la Moschee. Acest zgomot avea să fie ceasul deşteptător (cam matinal) în toate dimineţile ce vor urma. În cameră era plăcut, modern şi confortabil. Bufetul suedez pe care l-am descoperit în restaurantul hotelului ne-a oferit un mic dejun variat şi colorat dar neobişnuit pentru noi europenii. Legume gratinate, salate cu ierburi aromatice, humus (o pastă de năut asemănătoare cu fasolea noastră bătută), cafea, ceai şi sucuri dimineaţa, la care seara se adăuga o cremă supă de ciuperci însoţite de turtele tradiţionale fără drojdie, mâncare de post aşa cum ne manifestasem cei mai mulţi dorinţa de a primi. Ne-am umplut farfuriile cu acea mâncare frumos colorată, apetisantă şi foarte diferită de cea românească şi am fost destul de încântaţi de gustul acesteia în primele zile. În fiecare dimineaţă şi seara aveam să fim serviţi cu aceiaşi mâncare astfel încât în ultimele zile nu-mi doream decât o ciorbă românească acrită cu borş de putină şi pâine dospită.
Dorina Stoica
Referinţă Bibliografică:
De Florii în Țara lui Iisus Cap I / Dorina Stoica : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1538, Anul V, 18 martie 2015, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2015 Dorina Stoica : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Dorina Stoica
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.

E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.