Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Eveniment > Aparitii > Mobil |   


Autor: Daniel Ioniţă         Publicat în: Ediţia nr. 1770 din 05 noiembrie 2015        Toate Articolele Autorului

Daniel IONIŢĂ - PUBLICUL DIN SYDNEY A LUAT-O RAZNA ! ONCE IN A LIFE TIME !
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Seara târziu, în metrou, revenind acasă de la Opera din Sydney, unde am asistat la recitalul concertant al Angelei Gheorghiu, un cuplu australian mai în vârsta, probabil observând revista-program ce-o aveam sub braţ, a intrat în vorbă cu soţia mea şi cu mine, strigând aproape (şi el şi ea intr-un glas, parcă): „Nu-i aşa că publicul australian a luat-o razna?! Nu am mai văzut atâta entuziasm însoţit de ovaţii şi bătăi din picioare pentru encors (bisuri)!”. Se vedea ca sunt clienţi vechi şi versaţi ai operei, şi pentru că ceea ce spuneau îmi umplea sufletul de mândrie, am dat din cap aprobator, încurajându-i să continue. „Noi australienii nu ne prea manifestăm în felul acesta nici măcar la meciurile de rugby!”. Înainte ca bătrâneii să mă abordeze, mă gândeam că poate eu, român fiind, sunt tendenţios în aprecierea efectului mai mult decât electrizant al divei divine originare din România, recunoscută ca cea mai buna soprană din generaţia curentă.  
 
Recitalul Angelei Gheorghiu a fost acompaniat de Orchestra Operei din Sydney dirijată de nimeni altul decât Tiberiu Soare. A fost bazat pe arii, în majoritatea lor, din Puccini şi Massenet, cu ceva Bizet încorporat pentru echilibru – piese alese în mod vădit ca să pună în valoare talentul interpretativ dramatic al artistei. A fost presată de public să acorde patru bisuri, şi a făcut faţă cu brio celebrei „Mio Banbino Caro”, apoi unui cântec popular românesc, urmat de „I could have Danced All Night” şi încheind cu „Granada”. Uşor, veţi zice. Da, dar artista avea nevoie să se distreze puţin după minunatele, dar extrem de dificilele „Vissi d’arte”, „Sola perduta abbandonata”, „Pleurez mes yeux”, sau „Un bel di vedremo” cu care adusese publicul aproape de delir în miezul concertului. Vocea catifelată cu amplitudinea cunoscută, timbrul şi frazarea perfectă, subtilitatea poetica şi arta de scenă, toate au contribuit la creşterea progresivă a temperaturii emoţionale cât şi a tensiunii arteriale a fiecăruia din noi cei prezenţi în sală. Pentru că publicul a rămas uimit nu doar de voluptatea vocii artistei ci şi de garderoba ei, pe care a schimbat-o de trei ori pe parcursul serii. În prima parte a intrat în scenă într-o rochie de o senzualitate… pură, sau puritană, dacă vreţi, ţinând cont că a început recitalul cu o arie din Haendel, rochie care ne-a dezvăluit mult mai mult, în paralel descoperirea materialului muzical aşteptat, de către cu vocea ei sublimă (soţia mea a priceput, în fine, de ce cumpărasem bilete în rândul trei din faţă, exact pe mijloc!). După pauză, pentru perioada „Spaniolă“ a recitalului, Angela a purtat or rochie bolero clasică, neagră şi pe corp, scoţăndu-i în evidenţă pe deplin formele... afară doar de cele muzicale propuse de Bizet, pentru ca la partea finală şi la bisuri, să poarte o roba roz-bordeaux, cu ruj asortat (la rochiile negre purtase ruj roşu sîngeriu).  
 
Cuplul din tren nu s-a oprit doar la Angela, ci a menţionat cu admiraţie şi intepretarea din interludiu a Rapsodiei nr.1 de Enescu. Şi-au exprimat admiraţia faţă de textura, energia, melodicitatea şi poezia muzicii enesciene, şi de aplombul lui Tiberiu Soare, care deşi n-a avut decât căteva zile la dispoziţie pentru repetiţii, a reuşit să imprime orchestrei din Sydney caracterul profund românesc al acestei capodopere. La acest punct al discuţiei, rezistenţa mea admirabilă până aici, a cedat, de fapt trebue să dau vina pe soţia mea – care a izbucnit să le spună interlocutorilor noştri că suntem români... de unde au început multe alte întrebări şi cereri de clarificare despre Gheorghiu, Roberto Alagna (fostul ei soţ, şi mare tenor), Enescu. etc. etc. etc.  
 
Revenind la concert, este clar că pentru publicul din Sydney evenimentul a avut un caracter unic – once in a life time. Este puţin probabil ca Angela Gheorghiu să se reîntoarcă la Sydney. Programele divei sunt stabilite pe următorii 4-5 ani. Aşa că reacţia entuziastă de nivel „razna“ a fost răspunsul absolut adecvat pentru o asemenea performanţă a unui artist de un asemenea nivel. Gheorghiu a reuşit să provoace un răspuns eminamente latin, ca pe stadioane, la o audienţa australiană obişnuită să raspundă reţinut. Afară de materialul muzical şi calitatea excepţională a vocii, Angela ştie ce înseamnă joc scenic, dramatism adecvat, şi de asemenea cât şi cum anume să flirteze cu publicul. Iniţial credeam că flirtează numai cu mine, şi-i zâmbeam conspirativ din rândul trei - dar curând m-am dat seama că ea cucerea de fapt pe toată lumea din sală! Un artist complet, pe care Sydney-ul a ştiut să-l aprecize. Once in a life time.  
 
Daniel IONIŢĂ  
Sydney, Australia  
8 Octombrie 2015  
 
Referinţă Bibliografică:
Daniel IONIŢĂ - PUBLICUL DIN SYDNEY A LUAT-O RAZNA ! ONCE IN A LIFE TIME ! / Daniel Ioniţă : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1770, Anul V, 05 noiembrie 2015, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2015 Daniel Ioniţă : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Daniel Ioniţă
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!