Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RECOMANDĂ PAGINA

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Orizont > Opinii > Mobil |   


Autor: Corneliu Florea         Publicat în: Ediţia nr. 2049 din 10 august 2016        Toate Articolele Autorului

Corneliu FLOREA - APOCALIPTICII CAVALERI POSTDECEMBRIŞTI
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
„Istoria omenirii, la drept vorbind, n-a fost şi nici nu este altceva decât un hipodrom pentru întrecerea celor patru cavaleri (apocaliptici) şi oricând vei găsi un hipodrom deschis, aici sau în altă parte, astăzi sau mâine” (Academician Alexandru Surdu).  
 
Nu trece mult, după ce ajung în România, şi aud că se apropie sfârşitul lumii, fiindcă aşa scrie în cărţile sfinte şi vine Judecata de Apoi ! An de an, aproximativ din Anno Domini 94, vine sfârşitul lumii adus de cei patru cavaleri apocaliptici – infernus rex, gladius magnus, iniustitia, moris – şi după ei vine, tot vine, Mesia cu Judecata de Apoi ce este finalul revelaţiilor. Punct şi de la capăt.  
 
Vechiul Testament începe cu Geneza – Facerea Lumii, care după cei ce au imaginat-o şi au scris-o, ar fi fost în urmă cu peste nouă mii de ani, iar Noul Testament sfârşeşte cu Apocalipsa – Sfârşitul Lumii, ce ar fi fost scris în Anno Domini 94, după revelaţiile pe care le-a avut un Ioan din Insula Patmos. Acest Ioan, un creştin timpuriu, extrem de credincios, a propovăduit învăţăturile lui Isus şi a doua venire a sa pe pământ, până ce legionarii romani ai Împăratului Domiţian au pus mâna pe el şi l-au expulzat în Insula Patmos, din Marea Egee, ce devenise un fel de Alcatraz al Imperiului Roman pentru cei ce se opuneau ordinii şi legilor romane. Simplu, direct şi fără tâlcuiri! Şi dintre toţi exilaţii pe această insulă, acest Ioan, mai credincios decât toţi, ce stătea într-o mică grotă şi se ruga a primit din ceruri revelaţia că nişte cavaleri din infern vor veni, într-un galop furtunos, înspăimântător să sfârşească lumea romană necredincioasă în Mesia. Aceasta a fost ideea şi dorinţă fierbinte a creştinilor timpurii ce erau aspru persecutaţi în Imperiul Roman. Ceilalţi oameni, din afara acestui imperiu, ce nu îşi schimbau credinţele în acele vremuri nu aşteptau nici un apocalips, nu le trecuse încă prin cap că începutul lumii trebuie să aibă şi un sfârşit. Abia, dacă crezuseră că existenţa lor fără de sfârşit în forme şi lumi diferite. Dormeau fără grija cavalerilor apocaliptici. Dar, în Imperiul Roman, revelaţiile lui Ioan din Patmos s-au răspândit fulgerător printre creştinii persecutaţi, s-au amplificat primind tot mai multe sensuri cu cât trecea timpul, având în vedere că apocalipticii pe cai albi, roşii, negri, suri, întârziau. Şi tot mai întârzie. Între timp, din punct de vedere religios, filosofic, ştiinţific şi artistic toate s-au complicat şi încurcat atât de mult, încât nu au mai rămas din revelaţiile lui Ioan şi ale altora, decât simbolul şi metafora celor patru cavaleri apocaliptici pe toate „hipodroamele” lumii, de două mii de ani. Academicianul Alexandru Surdu are dreptate, dar se opreşte, nu ne dă exemple adevărate din multele ştiute, pe care le ştie foarte bine.  
 
Pe Insula Patmos, din Marea Egee, de unde au pornit în lume Revelaţiile lui Ioan, s-a ridicat, după o mie de ani, o mânăstire fortificată în jurul grotei lui Ioan, iar acum, după două mii de ani, sunt peste patruzeci de hoteluri pentru pelerinii creştini din toată lumea, ce vin să se roage pentru a doua venire a lui Isus ce a propovăduit pacea şi iubirea, dar care au fost şi au rămas rarităţi pe acest pământ. Multe, foarte multe, s-au schimbat în lume în ultimile două mii de ani dar cei patru călăreţi apocaliptici, priviţi în picturile lui Albrecht Durer, Victor Vasnetsov şi ale altor mulţi artişti, au rămas numai simbolurile rele, maligne, ce bântuiesc lumea în lung şi lat, mult mai dese şi intensive de la apariţia banilor, de la folosirea prafului de puşcă şi a atomului împotriva omului de către om. Privind grupul celor patru călăreţi aducătorii sfârşitului lumii conceput de Albrecht Durer, trebuie să ne imaginăm ce impresie profundă, apocaliptică a făcut asupra credincioşilor în urmă cu cinci sute de ani şi să comparăm cu răscolitoarele noastre emoţii ce le avem când ne reamintim ciuperca atomică pe cer şi dezastrul ei la Nagasaki !! Relevaţiile arhaice ale lui Ioan din Patmos, sunt de mult depăşite de mintea omenească, rămân să le folosim doar ca simbolurile relelor de care sunt capabili oamenii de pretutindeni, din toate vremurile.  
 
Generaţia mea a trecut şi este martora apocalipsei aduse de cei patru cavaleri ai iadului ce au adus pe pământ al Doilea Război Mondial. Primul, pe calul alb, Hitler – infernus rex, s-a repezit în Europa ca să facă o ordine ariană, urmat, pe cal roşu, de Stalin – gladius magnus, cel ce a omorât cei mai mulţi oameni în vremea lui. Churchill, al treilea cavaler al infernului, legat la ochi cu o balanţă strâmbă în mână, a adus injustiţia în lumea rămasă pentru următorii cincizeci de ani, dând şi România pe mâna comuniştilor pentru a-şi păstra imperiul colonial. Ce injustiţie ! Ultimul apocaliptic, Roosevelt, pe o mârţoagă sură cu o coasă în mână, întruchipând moartea pe care a adus-o din Pacific până în Europa. A fost un sfârşit de lume pentru o sută de milioane de oameni din şaizeci de ţări în timp de şase ani. O revelaţie pe care Ioan din Patmos nu a avut-o, nu putea să o aibă, când tot Imperiul Roman abia avea vreo zece milioane de oameni …  
 
Acum, venind an de an în România, de 26 de ani, sunt din nou martorul altor , călăreţi apocaliptici care s-au năpustit asupra României ca să o sfâşie, să o sfârşească. Comparând cu apocalipsa lui Ioan din Patmos din anul 94 şi cu lucrarea lui Albrecht Durer din 1496, în Decembrie 1989 în România aducătorul apocalipsei, infernus rex, este Ion Marcel ilici Iliescu arcaş comunist, din tată în fiu, ce zâmbind şi-a omorât, întâi de toate, conducătorul ca să-i preia scaunul şi funcţiile. Apoi, cu acelaşi zâmbet i-a lichidat pe toţi ce îi stătea în cale. Pe cai roşii, în spatele lui infernus rex au urmat cavalerii distrugerii României: Petre Roman, Teodor Stolojan, Nicolae Văcăroiu, Adrian Năstase, Emil Boc, CPT, MRU, VVP, o haită nelegiuită, abjectă de mercenari ce s-au întrecut între ei în ruinarea României în toţi aceşti ani, în care aproape patru milioane de români au părăsit ţara jefuită din instinct de conservare. Şi toată această apocalipsă postdecembristă a fost condusă din umbra tenebrelor străine, timp de 15 ani, de apocalipticul Saul Silviu Brucan, tartorul tartorilor, agentul tuturor antiromânilor, călărind calul cel negru al urii şi nedreptăţii împotriva neamului românesc pe care l-a numit stupid people !! Deocamdată, în coada acestei cavalcade apocaliptice, pe nişte gloabe sure precum cea a lui Albrecht Durer, vin mâncând pământul cu coasele în mână Traian Băsescu şi Klaus Johannis având ca normă stabilită: apocalipsa antiromânească bine făcută.  
------------------------------------------------  
PS – Am scris acest pamflet după lectura eseului CUMPĂNA ROMÂNIEI de Călin Georgescu. Autorul nu dă nume, numai faptele cutremurătoare, apocaliptice din România postdecembristă . Vă recomand această lectură.  
--------------------------  
Corneliu FLOREA  
Casa cu Flori – Bistriţa  
Iulie 2016  
 
Referinţă Bibliografică:
Corneliu FLOREA - APOCALIPTICII CAVALERI POSTDECEMBRIŞTI / Corneliu Florea : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 2049, Anul VI, 10 august 2016, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2016 Corneliu Florea : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Corneliu Florea
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!