Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RECOMANDĂ PAGINA

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Manuscris > Jurnal > Mobil |   


Autor: Constantin Milea Sandu         Publicat în: Ediţia nr. 1608 din 27 mai 2015        Toate Articolele Autorului

Despre eseul teatrologic - manifest feminist universal - Reportaj imaginal la un congres internaţional al femeilor
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Foto: “Mister în Unu; Mister în Doi şi Mister în Trei” (lemn de stejar, nuc şi arţar)  
 
 
Doamnelor, domnişoarelor şi domnilor, dragi prieteni de pe Facebook, de pretutindeni şi de oriunde vă aflaţi la orizontul misterului...în unu, în doi, în trei sau în câţi vrei...O zi bună să vă dea Dumnezeu...în care voi nu credeţi! Cer înalt, Inimă Caldă şi idealuri pe măsura Cerului Cristalin...celor care cred!  
 
Cartea eseu teatrologic - manifest feminist universal - “Reportaj imaginal* la un congres internaţional al femeilor”, scrisă în opt părţi (85 de pagini), prezintă, într-o manieră teatral-feministă, conflictul dintre două culturi şi zece civilizaţii diferite, Orient şi Occident, dintre comunism şi capitalism, dintre vânătoarea regală şi vânătoarea republicană, şi are ca scop Renaşterea unui “nou umanism” printr-o Cultură matrifocală şi matrilocală paşnică din vechea Europă de 44.000 de ani, şi posibila declanşare a unei mişcări feministe universale de unde comportamentul vânătoresc va trece în planul secund, iar comanda întregii lumi va fi preluată de Comunităţi feministe universale, transformate apoi în oraşe-stat.  
 
Este vorba despre o mişcare feministă universală declanşată alternativ din nucleul cel mai fecund al latinităţii “transumaniste” respectiv:România, Italia, Franţa, Spania, inclusiv lumea anglo-saxonă şi celelalte state din Uniunea Europeană – şi la polul opus Statele Unite, care prin amestecul raselor din blocul “naţiunilor transplantate” din Eurasia-Africa în America Latină şi din A.L în cea de Nord a creat cea mai complexă supercivilizaţie erotică şi miraculoasă a tuturor timpurilor.  
 
Cartea prezintă lupta femeilor solare cu femeile lunare pentru a prelua comanda întregii lumi şi trecerea bărbaţilor în planul secund. E o luptă pe viaţă şi pe moarte a amazoanelor, Ielelor şi walkiriilor între Ideea de creaţie, procreaţie şi casă (cele trei fericiri esenţiale, ce trebuiesc cunoscute şi reformate în întregime. Să ne ferim să uităm asta vreodată!) Este luptă dintre Idee şi sabia psihotronică în care trebuie să câştige Ideea. O luptă încrâncenată dintre cele zece triburi ale Atlanţilor din Carpaţi din cele zece ţări şi regate atlante, descendente din Zeii Cei Mari de la Dunăre şi Centrul de comandă globalizată a Lemurienilor, descendenţi din Zeii Numere Înlănţuiţi în Marele Timp, urmând tradiţia celor două mari civilizaţii: atlanteeană şi post-atlanteeană (solară) şi lemuriană (lunară).  
 
Cele trei grupuri de femei din Reportaj, respectiv Doamnele de bine, Doamnele în roz şi Doamnele Doamnelor se întâlnesc într-un forum organizat şi împreună cu celelalte femei venite la congresul, după ce schimbă ordinea de zi a dezbaterilor, hotărăsc în secret să aleagă Cinci Regine şi Cinci Fecioare prin care să preia comanda întregi lumi la nivel social-planetar pentru următorii o mie de ani.  
 
În acest timp, bărbaţii, deveniţi nişte codoşi globalişti şi globalizaţi, aflaţi însă la butoane la Centrul de comandă a întregii lumi, simt că pierd controlul geopolitic din Piramidei Puterii (Programul Terra PIG5, respectiv al cincilea program genetic de inginerie umană), prin proiectul lor politic şi diabolic de globalizare forţată şi Depopulare Globală, şi intervin în sistem cu violenţă sub lumina reflectoarelor chiar în plenul congresului prin cele trei Femei de serviciu (spioane) aflate sub comanda preşedintei Doamnelor de bine (cea cu pălărie mare neagră). În faza ultimă, bărbaţii de la “butoane” uzând de dreptul forţei în detrimentul forţei dreptului internaţional, piratează Baza de Date a femeilor aflate la congres şi, folosindu-se de violenţa Matroanei impozante cu părul gri şi de celor trei Femei de serviciu care o imobilizează pe Alteţa Regală, boicotează alegerea celor Cinci Regine şi Cinci Fecioare.  
 
Cam asta e, pe scurt, structura în esenţă a primului serial din Reportajului imaginal*. El are, desigur, în arhitectura lui o sumă de semne arbitrare şi simboluri consacrate care au la bază structura centrală a unui templu integrator, susţinută, scenografic, de Coloana Soarelui de Vis şi alte sculpturile monumentale, pe ideea construcţiei unui oraş-stat în mijlocul căruia se află un Ashram solar, octogonal, amplasat în Templul Dragostei, al Meditaţiei, al Contemplării şi al Eliberării (TDMCE), un templu mult visat de C. Brâncuşi şi nerealizat nici azi.  
 
Nu este exclus ca în viitorul apropiat tocmai povestea acestor femei-fecioare şi fecioare-femei, aparţinând unor familii străvechi, solare şi lunare, organizând un astfel de Congres internaţional şi implicate în rezolvarea unei serii de enigme din Reportajul imaginal*...să decidă, în final, naşterea viitorilor oameni şi soarta umanităţii pentru următorii o mie de ani de pace.  
 
Citind Reportajul, “da capo al fine” sau “da fine al capo”, pe diagonală sau chiar pe fragmente, s-ar putea să vă regăsiţi într-unul din cele 23 de personaje, descrise pe prima pagină a reportajului. În principiu fiind o scriere nouă am considerat că se poate obţine o mai bună coerenţă plecându-se mai întâi de la o lectură a personajelor feminine din Reportajul imaginal, pentru a pune accentul fie pe o fiinţă feminină numită când Diana-Luna-Hecate, când altminteri Prinţesa X, ori Marea Zeiţă, fie pe o Cultură matrifocală paşnică din vechea Europă descrisă în reportaj.  
 
Am dorit să public această scriere sub această formă nouă de “teatru magic” pentru a scăpa de nocivitatea unui model literar impus de aproape o sută de ani de un spirit critic tradiţional; acela de “formă fixă” în teatru şi nu numai. Aceste “forme fixe” ţin de o mentalitate “tribală” şi cred că din această cauză noile “voci” ale criticii literare şi artistice de la noi şi din Europa sunt încă aşteptate.  
 
Acest text literar pe care eu îl numesc o “secvenţă fantastică de teatru magic al memoriei colective”, ar putea la un moment dat să producă mult mai uşor nişte “efecte magice de manifestare” nu numai cititorilor, ci deopotrivă să însufleţească o masă mare de oameni, atunci când devine spectacol.  
 
În legătură cu traducerea Reportajului imaginal, se spune că traducătorul şi redactorul de carte este avocatul cititorului şi ambasadorul scriitorului.  
 
Vlad T. Popescu, unul dintre primii directori ai Editurii Nemira şi un profesionist de excepţie, în cursul său de „Tehnici de scriere, traducere şi editare”, precizează:  
„În lumea anglo-saxonă, în care tranzacţiile se fac prin intermediul traducătorilor şi agenţilor literari, urmează momentul acordării primului calificativ din partea unui cititor profesionist, traducătorul şi agentul literar. El decide dacă va învesti timp şi bani în promovarea cărţii şi a autorului în faţa unei edituri sau îl va trimite pe autor la plimbare. În lumea europeană, deci şi în România, primul lector avizat este editorul şi traducătorul. [...]”  
 
Cu alte cuvinte, dacă la noi lectorul este o umbră a ceea ce reprezintă acesta în sistemul occidental, rolul important de cititor profesionist a fost preluat de către traducător şi editor. Cu diferenţa că, în cazul unei cărţi, dacă aceasta este bună, traducătorul şi editorul (spre deosebire de agentul literar) îl va lega pe scriitor de propria editură sau de editură la care lucrează, pentru a încerca să scoată maximum de profit din opera acestuia. Traducătorul şi editorul este cel care ia, într-un final, decizia publicării. Pentru asta, flerul, profesionalismul, cultura şi, de ce nu, intuiţia de business sunt esenţiale pentru acest „joly jocker” – cum îl numeşte Vlad Popescu, al lumii editoriale.  
 
Din păcate, Lumea aceasta în care trăim noi acum, cu viii şi cu morţii laolaltă, nu ne iubeşte. Pentru că sântem toţi, dar absolut toţi captivi, sub un control total al minţii, setaţi deja pe război civil, în baza unui proiect politic şi geopolitic diabolic, încremenit într-un proces de globalizare forţată a lucrurilor şi fiinţelor în noua tribalizare a persoanelor. Democraţia pe care o suportăm azi nu este interesată de literatura de frontieră şi de artă autentică. Arta este un bun colectiv doar în măsura în care scriitorii şi artiştii sunt înregimentaţi de partidele care ne fărămiţează şi de ideologiile care ne ameţesc. Literatura şi arta sânt bune numai dupa ce statul le cumpară şi o legiferează ca pe o târfă clasică prostituată de lux pentru propria lui distracţie şi pentru a experimenta mereu alte dogme, doctrine şi utopii care îşi au esenţa în paradisul prin distrugerea omenirii şi care îi au ca adversari pe oamenii înşişi.  
 
Cred, însă, că o nouă piaţă de literatură şi artă se va deschide foarte curând, pe alte criterii de promovare decât cele clasice. Practic, am găsit recent o nişă de piaţă, prin Editura Virtuală (platforma amazon.com; lulu.com; etc.), unde se pot căştiga aproximativ 100.000 de euro pe an prin vânzare de cărţi digitale cu plata anticipat (cărţi la “pachet” între 5000 şi aprox. 30.000 de exemplare la preţ de 8 euro cartea, sau chiar 100.000 de ex. la preţ de o cafea) în UE, SUA, Japonia, inclusiv, în BRICS (Brazilia, Rusia, India, China, Africa de Sud) Bineînţeles, cărţi traduse în 4-8 limbi de circulaţie, şi vândute prin tranzacţii online, cu card şi cont PayPal. (Detalii pe e-mail privat).  
Cu speranţa că voi obţine o colaborare cu domnia voastră, vă trimit un link cu un fragment din Reportaj, şi vă mulţumesc pentru interesul acordat acestui proiect cultural universal pe care sper să-l pot merita în întregime sau măcar într-o oarecare măsură.  
Cu înaltă şi aleasă preţuire, vă asigur de prietenie mea cordială şi respectoasă. Constantin Milea Sandu  
 
Iată linkul cu fragmentul din Reportaj: http://confluente.ro/Reportaj_imaginar_la_un_congres_interna_constantin_milea_sandu_1336997198.html  
 
Notă: Pentru a şti despre ce Prinţesă X este vorba, public această legendă mai jos: Prinţesa X = creştinism (MD-MM + cele trei Diana D3, respectiv Maica Domnului, Maria Magdalena, Diana-Luna-Hecate, Diana-Artemis-Bendis, Diana Sancta Potentisima) + islamism (F3 Fatima + cele 72 de Fecioare) + new age & satanism (Marea Zeiţă, înfăţişată adeseori sub aspectul teribil de regină a Morţilor + Lilith, Isis, Kali, Shakti, Eurynomes, Mnemosynes, Iele, Valkirii, etc.)  
 
*”Imaginalul este un termen preluat din sufismul iranian şi introdus de Henry Corbin (1903-1978) pentru a desemna imaginarul adevărat, creator, vizionar, esenţial, fondator: fără o viziune solară, realul se dizolvă într-o înlănţuire nesfârşită de imagini voalate, deformate, mutilate”.  
 
(fragment din articolul „Imaginaţie, imaginar, imaginal” de Basarab Nicolescu, Steaua, Nr.6, 2006)  
 
Referinţă Bibliografică:
Despre eseul teatrologic - manifest feminist universal - Reportaj imaginal la un congres internaţional al femeilor / Constantin Milea Sandu : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1608, Anul V, 27 mai 2015, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2015 Constantin Milea Sandu : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Constantin Milea Sandu
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!