Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Literatura > Recenzii > Mobil |   


Autor: Baki Ymeri         Publicat în: Ediţia nr. 2104 din 04 octombrie 2016        Toate Articolele Autorului

Daniel Marian despre
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
O viaţă dedicată este o viaţă împlinită, altfel, trăim impropriu  
 
Întotdeauna am fost de părerea categorică potrivit căreia, o societate funcţională nu poate fi concepută fără cel puţin două fundamente şi anume sănătatea şi educaţia. Este un demers lăudabil pe care aceia îndreptăţiţi ca avizaţi, îl fac în sprijinul apărării şi ridicării acestor cuante valorice intrinseci la rangul de certitudine garantă pentru toate celelalte componente ale mediului social. Indiferent de locul pe care îl ocupăm în rosturile eu-lui colectiv, este de netăgăduit faptul că avem nevoie de o bază raţională şi fără echivoc pe care să putem piramida oricare fel de construcţie.  
 
În ambele discipline este nevoie de aptitudini, de dorinţă, de studiu şi cercetare şi apoi de aplicare într-un sistem integrat. Referindu-ne strict la educaţie, aici interacţiunea poate fi considerată ca factor principal în scopul înţelegerii a orice şi oricând. Aceasta trebuie făcută într-un mod inteligent, programativ, astfel ca relaţionarea să poată fi echivalată simbiotic aceleia dintre emiter şi receptor, permanent în dublul sens.  
 
Ca în oricare alt domeniu de activitate, cu atât mai mult în educaţie este nevoie de implicare bine axată pe psihologie stiinţific definită şi transpusă practic. Este întocmai scopul lucrării generos elaborate de către Drd. Dr. Ionuţ-Horia T. Leoveanu, ca urmare a unei ample documentări car a condus conclusiv la ”Aspecte din  
 
psihologia educaţie scolare”. Tematica abordată de către autor fiind una deosebit de vastă, ea trebuie în consecinţă tratată ca atare, etapizat şi printr-o structurare pur obiectivă. Pornind de la „Dezvoltarea personalităţii adolescentului” unde se regăseşte Dezvoltarea conştiinţei de sine, urmată de Identitatea vocaţională. Prin exemple reale îndelung aprofundate în problematica lor, sunt lămurite aspecte fără de care nu ar putea fi dus acest demers mai departe într-un mod eficient.  
 
Se face referire la o serie de termeni de specialitate, precum Testul Belov şste pe larg descris rolul pe care îl are Convorbirea şi autobiografia, în completare venind Interpretarea profilului de competenţe al profesorului debutant şi în mod inedit, aş spune, Elaborarea unei metafore pentru elementele situaţiei de învăţare.  
 
Era de la sine asteptată „Teoria si metodologia în teoria şi metodologia evaluării”, privită în mod constructiv, interogativ chiar dacă inerent uneori retoric, şi aceasta făcând parte din latura psihologiei uneori mai vizibile ca intenţie, alteori intenţionat ascunse sau inverse pe fondul necesităţilor diverse de descoperire a personalităţii. Deosebit de pertinenta expunere este însoţită de diverse chestionare care ar trebui parcurse de dascăli spre a cunoaşte personalitatea dominantă a subiectului uman trecând prin faza de educaţie.  
 
„Conflictul din sfera educaţională şi iniţierea strategiei de rezolvare a acestuia” constituie un capitol separat, absolut necesar având în vedere că interactivitatea poate duce adesea la ciocniri pozitive/negative, care de la caz la caz pot fi unele de bun augur, pornite din „scânteia bună”, sau nedorite, efectul neputând fi altul decât îndepărtarea celor două părţi comunicaţionale.  
 
Se apelează aici inclusiv la Terapia de familie şi se face în mod pragmatic chiar un Studiu de caz.  
 
Lucrurile sunt tratate din aproape în aproape, avându-se în vedere succesiv Alăturarea si acomodarea, Diagnosticul structural, Restructurarea familială. În mod absolut necesar pentru o lucrare de o asemenea complexitate, sunt prezentate Proiecte de activitate didactică, axate pe diverse subiecte de disertaţie:„Cafeaua, tutunul, alcoolul”, „Educaţia pentru sănătate”.  
 
Aşa cum se cade pentru eleganţa autorului şi a lucrării sale, nu ar fi putut să lipsească, fiind de la sine imperative, acele elemente care ţin de „Elaborarea unui raport de prezentare, interpretare şi autoevaluare a portofoliului propriu”, unde se pune accent pe cauzalitate, pe cadrul legislativ, pe justificarea procedurilor, pe scontarea de efect, pe aşteptările de impact privite în cadrul larg. De menţionat faptul că avem în faţa noastră o elaborare de excepţie, pornită, însuşită şi dusă la finalitate de către un bun profesionist în domeniul psihologiilor individuale şi colective, aplicate în diverse domenii si despre care biobibliografia sa vorbeşte în mod elocvent.  
 
Prof. Daniel Marian  
 
Referinţă Bibliografică:
Daniel Marian despre Aspecte din psihologia educaţiei şcolare , autor al cărţii: Drd. Dr. Ionuţ Horia T. Leoveanu / Baki Ymeri : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 2104, Anul VI, 04 octombrie 2016, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2016 Baki Ymeri : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Baki Ymeri
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!