Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RECOMANDĂ PAGINA

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Eveniment > Comunicate > Mobil |   


Autor: Aurel V. Zgheran         Publicat în: Ediţia nr. 1685 din 12 august 2015        Toate Articolele Autorului

Pepino Popescu: În noiembrie se-ntorc la Sala Palatului
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Marii artişti revin, oricât de târziu, ei, de fapt, nu sunt plecaţi nici atunci când nu mai sunt! Se părea că muzica adevărată nu mai putea fi restabilită după ce, dintr-o dată, o mare varietate de curente, stiluri, tehnici mediocre, vulgare, zgomotoase sau anoste, care activează nimicul, au răsărit în primele două decenii postdecembriste, în timp ce poezia şi sunetul muzical erau sfâşiate. Odată cu izbucnirea expansivă a economiei de piaţă, tinerii români, dau semne că nu mai vor să cânte, nu mai pot iubi, nu mai ştiu vorbi, şi nici măcar gândi, româneşte, ca altădată! Şi totuşi, ca o veritabilă artă cultică, muzica adevărată românească surmontează din când în când acest fenomen, prin corifeii ei, cântăreţii generaţiilor de mai înainte, care revin, aşa cum înfrunzesc arborii, reizbucnind în ei viaţa, după iernile lungi şi crâncene. Ei dau formei un conţinut, şi muzicii o vrajă.  
Aşa a revenit pe scenă actorul, cântăreţul, compozitorul Tudor Gheorghe, menestrelul de ,,la curţile dorului”, cel căruia, înainte de 1989 i-au fost cenzurate spectacolele, o perioadă, apoi n-a mai cântat ! Însă nu i s-a putut sfâşia harul, nici marea iubire pentru cântecul românesc, plin de frumuseţe! Multele încercări represive nu l-au culcat la pământ, iar scena l-a aşteptat aproape zece ani. Dincolo de cortină, Tudor Gheorghe nu s-a văzut, pe când glasul lui părea că se aude, aşa cum broderia astrală, când nu suliţează întunericul nopţilor adânci, înstăpânite de tăceri criptice se aude parcă, arzând şi clipind stea cu stea.  
Acest artist este întotdeauna conştient că din locul său de pe scenă, contribuie la formarea caracterelor şi poate atrage atenţia că istoria românilor a fost prezentată vitreg în manualele şcolare iar cei care au făptuit aceasta sunt încă, în acelaşi loc, bătuţi în cuie, că spaţiul de cultură de azi este viciat şi înăduşit de simplisme şi de kitsch. Cântecele lui Tudor Gheorghe îndrituiesc extrapolarea sensurilor şi evoluţiilor culturii, spre romantismul, armonia, estetica poeziei şi melodiei!  
Cu atât mai mult, un comunicat de presă venit din partea impresarului Pepino Popescu, prin asistenta sa Nicoleta Ion, aduce vestea bună:  
„Pe 3 noiembrie, Bucureştiul interbelic prinde viaţă. Maestrul Tudor Gheorghe Veşnic îndrăgostit de vers, de frumuseţea şi originalitatea muzicii româneşti de odinioară, maestrul Tudor Gheorghe nu conteneşte să îşi surprindă audienţa cu experienţe muzicale unice, spectacole inedite pline de farmec şi rafinament.  
Continuând tradiţia şi în această toamnă, menestrelul sufletelor noastre revine în lumina reflectoarelor cu un nou eveniment cultural de marcă, menit să readucă în peisajul actual un tablou muzical veritabil, privit retrospectiv spre muzica Bucureţtilor din perioada interbelică.  
Tudor Gheorghe va putea fi aplaudat la scenă deschisă în spectacolul - eveniment intitulat «Adio, doamnă!», prezentat pe 3 noiembrie, în premieră la Sala Palatului, începând cu ora 19:00.  
Inspirat de operele şi povestirile marilor personalităţi din literatura română, cum ar fi Tudor Arghezi sau Ion Minulescu, şi de compoziţiile muzicale ale celor mai apreciaţi interpreţi care s-au impus la acea vreme, precum Jean Moscopol, Titi Botez, Cristian Vasile sau Zavaidoc, maestrul Tudor Gheorghe a conceput un program special.  
Sub bagheta dirijorului şi orchestratorului Marius Hristescu şi în acompaniamentul orchestrei sale, Tudor Gheorghe le va dărui admiratorilor săi un repertoriu variat, o selecţie de cântece deosebite, poveşti frumoase şi slagăre din vremea boemă a Bucureştiului de odinioară, refrene nemuritoare, fredonate şi astăzi.  
Muzica de calitate, umorul fin şi versurile de o gingăşie lirică aparte, vor reliefa frumuseţea a două lumi caracterizate foarte bine: imaginea minunată a domnilor eleganţi, însoţiţi de doamne frumoase, atrăgătoare, îmbrăcate în rochii lungi cu palării şi mănuşi din borderie fină, ce se plimbau cu trăsura prin centrul «Micului Paris» şi îşi petreceau serile în cele mai luxoase localuri ascultând muzica aşa-numiţilor «boieri ai cântecului adevărat», în timp ce muncitorii, oamenii decenţi se întâlneau în cârciuma de la marginea străzii pentru a asculta melodiile de suflet interpretate de Zavaidoc.  
«Adio, doamnă!», un nou eveniment marca Tudor Gheorghe, definit ca un balsam pentru sufletul românilor, o readucere aminte despre frumuseţea şi momentele de aur ale României din anii ’20-’30 în care eleganţa, politeţea şi respectul faţă de semeni se evidenţiau puternic.  
Biletele pentru spectacolul «Adio, Doamnă!» au fost puse în vânzare la preţuri variabile în funcţie de poziţia locului în sală şi sunt disponibile la casa de bilete a Sălii Palatului, sau online pe www.bilete.ro, www.eventim.ro, www.myticket.ro, www.bilet.ro si www.fix7.ro.  
Recomandari video :  
«Ce-ar fi» - https://www.youtube.com/watch?v=HdFV2eVBlNY  
«Adio, doamnă» - https://www.youtube.com/watch?v=Mh0Llswathw”  
 
Aurel V. ZGHERAN (aurel.vzgheran@yahoo.com)  
 
Referinţă Bibliografică:
Pepino Popescu: În noiembrie se-ntorc la Sala Palatului boierii cântecului , prin Tudor Gheorghe / Aurel V. Zgheran : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1685, Anul V, 12 august 2015, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2015 Aurel V. Zgheran : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Aurel V. Zgheran
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!