Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Orizont > Portret > Mobil |   


Autor: Aurel V. Zgheran         Publicat în: Ediţia nr. 1476 din 15 ianuarie 2015        Toate Articolele Autorului

Antoaneta Zaharia. Actori-culegători de roade
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Fiecare actor este semănător al lăuntrului propriu cu seminţe de rod sufletesc. Dacă nu îşi va munci roadele sale şi le va recolta în brazde cosite din holda câmpiei, în loc să le culeagă bob cu bob, nimeni nu i le va iubi. E o regulă a cumpătării din partea actorilor să fie culegători de roade rol cu rol, nu adunători de claie de roluri.  
 
Aşa a început şi continuă şi azi actriţa Antoaneta Zaharia să joace roluri pe care le are înşirate în şirag de mărgele ce luate câte una-s har, seriozitate, râvnă, muncă iar luate împreună sunt zestre azi şi mâine tezaur sporit într-o viaţă! Vibrează tinereţea în ea, dar nu iroseşte timpul ci-l împarte chibzuit sieşi, familiei, teatrului, cinema-ului, televiziunii, între toate acestea nefiind niciodată timpi pustiiţi, ci legături ce împletesc ocupaţiile cu armonia timpului, până la clipă!  
 
Nu şi-a fost sieşi pedepsitoare niciodată, nu înseamnă că dacă deja are o biografie artistică impresionantă pentru vârsta sa, şi-a pricinuit o robie nesfârşită din propria-i trăire a vieţii. Este actriţă la Teatrul „Odeon”, iar la acest Teatru nu vine nimeni nevrednic de el. Artiştii de la „Odeon” sunt toţi bobiţele strugurelui viei de viaţă al teatrului românesc pentru că aici joacă artişti cu vârste fără ani, doar cu vârsta tinereţii. Astfel de artişti şi astfel de Teatru parcă mai cauterizează răni, căci sunt azi răni ca nişte caverne ce spintecă pământul tot!  
 
Primite cu ochii şi inima, spectacolele de teatru şi filmul îşi curăţă din sinele firii oglinda lui care nu-i alta decât scena, ori ecranul, de ceea ce e atins cu sclipiciul kitsch-ului, temeiuri pentru ca atât teatrul, cât şi filmul să-şi recâştige popularitatea pe care au avut-o cândva. Fără să se trufească de aceasta, actriţa Antoaneta Zaharia ar putea juca strălucit la orice Teatru din România, dar locul ei nu putea fi nicăieri mai nimerit ca la „Odeon”.  
 
Absolventă a Academiei de Teatru şi Film Bucureşti, Sectia actorie, clasa prof. univ. Alexandru Repan, a studiat şi la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, nepunând un bagaj nedorit la drumul aspiraţiilor sale artistice ci, dimpotrivă, un vehicul îmbunătăţit ca dotare. Nu e doar actriţă ci şi scriitoare, autoare a unor piese cum ar fi: „Ziua în care nu s-a întîmplat nimic”, jucată în regia Teodorei Herghelegiu (2001) şi a Clarei Flores (2006) şi „Vă pupă piticul din Franţa”, jucată în regia lui Alexandru Dabija (2005). De asemenea, a scris romanul „Garsoniera în centru”.  
 
Între 1997-2003 a jucat la Teatrul „Bulandra”, pentru ca din 2003 să fie actriţă la Teatrul „Odeon”, unde a interpretat rolurile: Dacia, în „Titanic vals”, de Tudor Muşatescu, regia Alexandru Dabija; Frieda Esser, în „Grădinile groazei”, de Daniel Call, un spectacol de Mariana Cămărăşan şi Alexandra Penciuc; doamna, chinezul, ea, ardeleanca, în „Câtă speranţă”, de Hanoch Levin, regia Radu Afrim; Francesca Pițigoi - Thisbe, îndrăgostita, în „Pyramus & Thisbe 4 You”, după William Shakespeare, regia Alexandru Dabija; Patricia în „Extrem”, de William Mastrosimone, regia Sorin Militaru; Darlene; Diane, mama în „Camera de hotel”, o trilogie de Barry Gifford, regia Alexandru Dabija; Catherine în „E doar sfârşitul lumii”, de Jean-Luc Lagarce, regia Radu Afrim; Doamna, Domnișoara, Menajera în „Ionesco”, cinci piese scurte de Eugene Ionesco, regia Alexandru Dabija; Ofelia în „Hamletmachine”, de Heiner Müller, regia Dragoș Galgoțiu; Duneașa în „Livada de vişini”, de A.P. Cehov, regia Sorin Militaru; Olga în „Chip de foc”, de Marius von Mayenburg, regia Felix Alexa; Zamfira în „Gaiţele”, de Alexandru Kiriţescu, regia Alexandru Dabija; Copila în „De ce fierbe copilul în mămăligă”, după Aglaja Veteranyi, regia Radu Afrim.  
 
La Teatrul „Bulandra” a colaborat cu rolurile: Ala în „Tango”, de S. Mrozek, regia Gelu Colceag; Katrin, în „Mutter Courage”, de Bertolt Brecht, regia Cătălina Buzoianu; Fetișcana în „Tacâmuri de pui”, de Spiro Gyorgy, regia Gelu Colceag; Cri, în „Levantul”, de Mircea Cărtărescu, regia Cătălina Buzoianu; Liana, în „Trandafirii roșii”, de Zaharia Bârsan, regia Vlad Massaci.  
 
A interpretat, de asemenea, rolurile: Sanne, în „Plaja”, de Peter Asmussen, regia Radu Afrim, la Teatrul „Maria Filotti”, Brăila; Fata în „Ziua în care nu s-a întâmplat nimic”, de Antoaneta Zaharia, regia Teo Herghelegiu, co-producție, la Teatrul „Luni” de la Green Hours, club La Scena; Antoaneta Zaharia în „Să dansăm tutuguri” co-producție CIAC și Fundația Culturală Contemporania; Ea în „Cum se face” de R. Mazucco, regia Teo Herghelegiu, Teatrul „Inexistent” și Teatrul „Act”; Olimpia, Olga în Domnul și Doamna Oval de Teo Herghelegiu, regia Teo Herghelegiu, co-producție Teatrul „Inexistent”, Teatrul „Act”, Teatrul „Luni” de la Green Hours, Muzeul Literaturii Române; Eleva în „Steaua fără nume”, de Mihail Sebastian, regia Alexa Visarion, Teatrul Național București.  
 
A jucat în filmele „Ziua în care Dumnezeu ne sărută pe gură”, regia Sașa Dragin; Bucureşti-Wienn, regia Cătălin Mitulescu şi în scurtmetrajele „Ultimul Charlott”, regia Cristi Dumitru; „Sâmbătă seara”, regia Radu Dragomir; „Angoasat”, regia Andrei Popescu; „Minte-mă frumos”, (2010) film care a înregistrat cea mai mare audienţă - cel mai numeros public şi cel mai mare număr de bilete vândute, de pe piaţă. De asemenea, actriţa antoaneta Zaharia a mai jucat şi în filmul lui Horaţiu Mălăiele, apărut în 2012, „Funeralii fericite”, rolul Italianca.  
 
Într-o carieră artistică notabilă, Antoaneta Zaharia a cucerit Premiul pentru cea mai bună actriță în rol principal la Festivalul Comediei Românești - „FestCO”, 2014, pentru rolul din spectacolul „Titanic Vals” de Tudor Mușatescu, regia Alexandru Dabija;  
 
Premiul pentru interpretare feminină în rolurile Doamna, Domnișoara, Menajera din spectacolul „Ionesco”, cinci piese scurte, de Eugene Ionesco, regia Alexandru Dabija, la Festivalul „VEDETEatru”, Buzău, 2008; premiul UNITER de dramaturgie pentru piesa „Ziua perfectă” (2008); premiul de dramaturgie la piatra Neamţ pentru piesa „Just for fun”, în 2007; nominalizare UNITER, 2004, pentru Cea mai bună actriță într-un rol principal, rolul Copila din spectacolul „De ce fierbe copilul în mămăligă”, de Aglaja Veteranyi, regia Radu Afrim; Marele Premiu şi Premiul pentru cea mai bună actriță, la Festivalul de Teatru de la Piatra Neamț, pentru rolul Copila, din „De ce fierbe copilul în mămăligă”; Premiul special al juriului la Festivalul de Dramaturgie Contemporană de la Braşov; Premiul Criticii - „12 pentru Generația 2000”, acordat în cadrul Galei UNITER (2001); Premiul de interpretare feminină la Festivalul Internațional de Teatru, Piatra Neamț, pentru rolul Ea din spectacolul „Cum se face” (2000); Premiul II la Gala Tânărului Actor, Costinești (1996).  
 
Piesa scrisă de Antoaneta Zaharia, „Canicula” se joacă La Timişoara, după ce a fost montată în 2013 de către regizoarea Miruna Radu. Este notabil faptul că artista şi-a montat în calitate de regizor şi dramaturg piesa „Ciao bella”, care se joacă la „Teatrul de sufragerie” şi la Moll Plazza - proiectul, (teatru, cinema), iniţiat de Mihai Penişoară se derulează începând cu anul 2014. Tot aici se vor juca şi alte piese în regia şi adaptarea Antoanetei Zaharia. Este vorba de piese pentru copii, poveştile lui Nică, după Ion Creangă, „Aventurile lui Hermann”, după cartea pentru copii „Lungul drum către Santa Cruz”, de Michael Ende şi „Povestea somnului”, după „Povestea somnului”, de Victoria Pătraşcu, adaptare în versuri. Aceste trei piese pentru copii se joacă şi la muzeul ţăranului, în fiecare din ele, actriţa Antoaneta Zaharia jucând roluri cum ar fi Nică, Hermann, Somnul. Spectacolele sunt concepute interactiv, în genul povestitor, conteur.  
 
Se distinge pe firul biografiei unei artiste tinere, care este Antoaneta Zaharia, o rodnică activitate ramificată în teatru, film, creaţie, regie şi aşa mai departe, toate împreună fiind prelinse numai din puterea unirii în tot ce realizează a două planuri armonioase unul cu celălalt: viaţa de familie şi viaţa artistică! Nimic din viaţa Antoanetei zaharia nu îşi are un izvor vanitos ci numai o determinare de a trăi frumos şi cu rigoarea făptuirii de bine şi armonie în viaţă şi în profesie.  
 
Aurel V. ZGHERAN (aurel.vzgheran@yahoo.com)  
 
Referinţă Bibliografică:
Antoaneta Zaharia. Actori-culegători de roade / Aurel V. Zgheran : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1476, Anul V, 15 ianuarie 2015, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2015 Aurel V. Zgheran : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Aurel V. Zgheran
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!