Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Stihuri > Tonalitati > Mobil |   


Autor: Adrian Grauenfels         Publicat în: Ediţia nr. 1524 din 04 martie 2015        Toate Articolele Autorului

Adrian GRAUENFELS - STAREA TÂRZIE A POEZIEI

 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
POEMUL DE DIMINEAŢĂ  
 
M-am trezit brusc, prea devreme  
De un ceva ce s-ar putea să fie  
Un şoarece umblând prin cursă.  
 
Am o tuse nervoasă  
Ascult paşii intrusului,  
Dute vinoul tensiunii în timpane  
ţin ochii strânşi – nu vreau să-i deschid  
în lumina de lapte afumat.  
 
Arunc o privire spre cer  
e sângeriu şi bat în lemn  
încă o zi de calendar  
14 ore trăiesc  
6 dorm  
4 ore lipsesc, cineva mă fură, sunt jefuit  
e gândul? imaginea ta pe pânză, pe cerceafuri?  
pernele de puf sunt calde încă..  
ce fac mai departe cu mine ?  
e doar 06.05  
 
 
ORAŞUL DEŞERTĂCIUNILOR  
 
în zare, uite oraşul  
un an am mers prin deşert căutându-l  
am ocolit oaze cu apă şi palmieri  
opresc şi cuget, prin ce poartă să întru  
fiecare te duce la alt destin  
o poartă e pentru negustori  
alta pentru militari, soldaţi şi politicieni  
poarta joasă pentru cei umiliţi  
tinerii sar gardul  
amanţii se târăsc pe sub poduri  
poeţii şi gânditorii nu au poartă  
să rămână afară cu şacalii  
pictorii, artiştii, saltimbancii sunt bine veniţi  
pentru ei s-a făcut o alee pavată cu mamură  
fetiţe-muze împart dulciuri  
femeile?  
de ele chiar au uitat edilii  
mamele au găsit o crăpatură prin care să arunce pruncii înăuntru  
maternitatea nu e o virtute  
dragostea îţi lasă nisip amar în gură  
de aceia trebuie scoasă în afară legii  
oraşul să fie scufundat  
ars şi dărâmat  
eu aici nu întru, pentru nimic în lume.  
 
 
FRICA NO 1  
 
Frica e un sentiment binar  
de fapt ne este frică de viitor  
ce a trecut e clar şi descriptibil  
natura a inventat frica - un mecanism al apărării  
liniştea vine de la siguranţă  
de la anticiparea unor soluţii  
rezolvarea unor gânduri incerte  
 
mă iubeşte sau nu?  
să dormi sau să mori?  
a fi e mai înfricoşător decât a nu fi  
ce zice Hamlet?  
to be !  
 
eu sunt pentru a fi  
şi pentru fetele fără sutiene  
hainele dracului îţi strică bucuria  
ce animal poartă haine? nimeni  
doar popii şi coşarii se dau cu negru ca să  
mascheze ipocrizia coşurilor de fum  
ele, de fapt visează să fie coşuri de Titanic  
sau măcar tren somptuos în Orient  
chestie care nu se întâmplă  
oricât ai aştepta în gară  
 
Vezi? asta înseamnă adevărata frică..  
 
 
FRICA NO 2  
 
mi-e frică de mare  
de oamenii care o bântuie  
înecaţii  
masculii care caută sex  
fetele cu bikini provocativ  
e un clocot care nu prevesteşte calmul  
furtuna din noi se amplifică  
corabile se scufundă la mal  
din sandale curge nisip şi scoici deluviene  
sunt mereu singur la mare  
chiar dacă am pus cortul spre soare  
şi ştiu să pescuiesc meduze  
 
cel mai greu e cu fetele de pe plajă  
nu-ţi poţi lua ochii de la portocale  
coapte sau nu  
rămân fascinante  
pe mal uit să înot  
ma înec fără cuvinte  
pentru ce merg eu la mare  
oare?  
 
 
EMULSIE ALB-NEGRU  
 
Am stat sub pozele tale ca sub o salcie  
ce atinge pământul  
ce mângâiere crudă  
bate vântul a zile fără cer  
nu mi-ai vorbit..  
erai toată sepia şi lumina unei eclipse  
învelită într-o pânză de Samarkand  
se auzeau doar picăturile ploii pe emulsie  
se ştergeau amintirile de pe faţa mea fără grai  
 
nici nu ştiu de ce te ascunzi  
ce corăbii poartă sufletul tău captiv  
unde să bat? nu e nici o casă în jur  
doar umbra unei iubiri fugare  
lăsată să treacă prin ochiul camerei  
în alt ochi  
aproape închis...  
 
 
REPETIŢIA CA METODĂ  
 
Repetiţia este o metodă puternică în poezie  
ceva repetat e ceva amintit  
amintit înseamnă că e important  
importantă e viaţa, iubitul, copiii, pisica, farfuria de supă  
sănătatea mentală a cuiva e bazată pe speranţe  
neîmplinirea lor e depresie  
aşteptăm ceva care nu se întâmplă  
te îmbraci frumos, te parfumezi, semnalizezi:  
I AM READY  
şi toţi trec mai departe  
iei un creion şi o bucată de hârtie  
te desenezi: uite-mă! sunt aici, îmi rod unghile, deci exist  
dar el nu te vede  
e ocupat cu vânătoarea  
cu paharul lui de vin  
cu egoism, comoditate, laşitate, indiferenţă, pe scurt inexistenţă  
ai rămas singură să plângi în palmele tale pline de vopsea şi furie  
în jurul tău tot universul  
 
priviţi de departe suntem cazuri pur statistice  
plasaţi într-un grafic colorat al nefericirii globale  
acest punct albastru eşti tu  
un punct negru la capătul curbei Gaussiene este el  
între voi cam 30 cm de vid  
Lungimea unei mâini întinse în speranţa unei îmbrăţişări.  
 
 
TE MAI INTERESEAZĂ NOAPTEA?  
 
Freamătul lăcustelor la capătul stepei  
mestecenii spânzuraţi de cer  
şoseaua pe care rulăm în tăcere  
picior peste picior stăteai cu fusta scurtă  
în vântul polar, mansarda mult prea mică  
treceam pe roşu ca un asteroid beat de tine  
împroşcam cu smoală tot universul cunoscut  
dublam viteza luminii pentru tine  
câmpurile magnetice se ruşinau, timidele  
 
aşa treceam vijelios  
în jurul parcului cu statui decapitate  
îmi pierdusem capul de atâta fericire nesperată  
îmi ardea în inimă un bec ultraviolet cât Carul Mare  
şi nu, nu voiam să se termine noaptea  
fără un sărut la marginea abisului sărat...  
 
NIRVANA  
 
Ca un anonim ce sunt  
cercetez un nor interior cu tente mov de ploaie  
stau şi număr fulgere  
apoi caut poştă  
iar nu mi-ai scris  
într-o zi o să dispari  
iubirile vin şi pleacă din gările lui Delvaux  
te urci în tren şi dai de alt om  
o călătorie nouă începe  
un univers mai altfel şi iarăşi eşti sedusă de vorbe,  
ca un enoriaş la o misă catolică  
hipnoticul e de vină, îţi spun  
proiecţia idelalului, speranţa nesăbuită a Nirvanei  
statuile renaşterii  
eu simt istoria în spate, nu am învăţat nimic din căderi, mă ridic  
ca să pot cădea din nou  
cât mai adânc  
pentru o nouă resurecţie.  
 
 
ZEN  
 
Absolut Zenul  
greblate gânduri pe nisipul alb  
adiacent statuilor pasive  
culori demente de nebun legat  
şoptesc:  
parcul acesta e surpat  
 
nu viaţa-i greu de străbătut  
ci neatingerea sublimului  
perfecţiunea unei litere  
zbaterea aripii în zbor  
 
O lacrimă sărată-i orizontul  
miracol sânul tău în palmă aşezat  
o mângâiere ca o briză  
Zenul departe, ca un gând furat  
 
 
DISCUŢIE DESPRE „LA BELLE EPQUE”  
 
Cândva cavalerii făceau piruete cu sabia  
şi nevestele leşinau după duel  
apoi găteau purcel în sos de vin  
şi îmbrăcau combinezon  
aveau jupon, aveau palton  
feminismul va devastat  
aţi vrut egalitate de palat  
 
**  
priveşte tu copilăria  
ups - down, zburdăm ferice  
sub fuste mă uitam şi sub carice  
eram precoc, sau nu mai ştiu, citeam pe-ascuns pornografie  
mă încălzeam la o vedere vie  
te aşteptam, te intuiam  
fumam ţigări sub bagdadie  
 
**  
am făcut un tablou cu samurai  
femeia lui e ca un pai, delicată, palidă şi mută  
precis c-o bate că e tare slută  
în zilele de post budist  
ce vis avui cu-n poliţist  
un dadaist nebun  
tragea în mine cu-al sau tun  
şi m-am trezit  
tu nu erai  
în braţele cuiva te tăvăleai..  
**  
ultima poză e subtilă  
femeia statică, nubilă  
asteapata un iubit, o scară  
ar vrea să evadeze din viaţă ei precară  
afară-i frig, plin de invidii şi grosolănii  
rahat de porumbel, parşive viclenii  
servite omului naiv, în cap totul se-nvârteşte  
nori grei plutesc la orizont  
soldaţii au plecat pe front turcesc  
ah.. eu cu cine tot zadar vorbesc?  
 
Declaraţia sentimentalului  
este privită că o schemă desuetă non mecanică,  
non lineară şi deci neavenită istoric.  
O tempore! Vreau înapoi copilăria !  
 
 
AVID  
 
mă priveai cu ochi de mantisă carnivoră  
te plimbai pe mine într-un dute-vino absent  
ca în mijlocul unui poem  
lipsit de cuvinte  
 
încercai să eviţi ploaia  
sub buza mea insipidă  
aşa că am aşteptat tramvaiul 5  
amândoi zgribuliţi  
 
cineva ne-a dat din milă o umbrelă ruptă  
se vede cerul zicea, voi aveţi nevoie  
firmele Mango luceau  
tolănite pe oraşul lucios, plin de vicii  
 
visez mereu de atunci  
mandibulele tale lungi  
în jurul trupului meu  
avid de atingeri  
 
 
PLAGIEZ ŞI EU HAIKU  
 
plagiez şi eu  
mă auto plagiez  
caut rădăcini, feelings, ce-a rămas din mine  
n-am planuri  
nu fac catedrale  
am renunţat la bilanţuri, nu arată bine  
succesul ce e aia?  
reuşita? gloria? vorbe goale  
nimic nu întrece anticiparea unei revelaţii  
aşteptarea ei, speranţa, îndoiala  
apoi vine căderea  
nimic nu se întâmplă..  
 
aş vrea să fiu un samurai  
totul să fie tăcere şi privire ascuţită  
ca elocvenţa tăişului de sabie  
apoi cele 15 silabe  
ale eternului.  
--------------------------------------  
Adrian GRAUENFELS  
Rishon LeZion, Israel  
4 Martie 2015  
Referinţă Bibliografică:
Adrian GRAUENFELS - STAREA TÂRZIE A POEZIEI / Adrian Grauenfels : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1524, Anul V, 04 martie 2015, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2015 Adrian Grauenfels : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Adrian Grauenfels
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!