Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RECOMANDĂ PAGINA

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Orizont > Reportaj > Mobil |   



 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Tot când eram noi acolo, pot să spun că oraşul era într-o aşteptare “nestăpânită”, resimţită şi de însufleţirea cu care taximetriştii declinau alte oferte în favoarea “evenimentului” zilei, parcă uitaseră că au deasupra maşinii “publicitatea” altor sponsori, dar un ban în plus nu strică, lumea pe bulevarde care se grăbea doar într-o singură direcţie, semafoarele parcă bâlbâiau grăbite schimbarea culorilor, toate “măturate” şi date peste cap de o “parolă” de alarmare mono, tri sau câte-or fi de silabe care puneua în gardă trecătorii, “City Center” răzbătea până la urechile noastre, însă noi vrăjiţi de panorama de basm a locurilor nu realizam ce se întâmplă, văzusem în San Francisco ca şi în Modesto cozi “stufoase” la nişte supermarketuri, de Ziua Recuoştinţei şi nu mai ştiu care, dar ştiam că era vorba de importante reduceri de preţuri la articole de îmbrăcăminte, pentru femei mai ales, însă aici să te trezeşti cu o asemenea bulucelă, în cele din urmă explicată şi oarecum justificată, de înţeles: metropola luxului se afla faţă-n faţă cu provocarea provocărilor de până acum - deschiderea primei părţi a celui mai mare proiect imobiliar din istoria Statelor Unite ale Americii, un joint venture între MGM Mirage şi Dubay World, adică imensul complex hotelier Vdara şi mall-ul Crystal, în valoare totală de 8,5 miliarde de dolari.  
  
Tot anul 2009 a adus în “Grădina Raiului”- puşchea pe limbă, inaugurarea complexului “Wynn”, unul din cele două care seamănă cu o aripă de “rândunică în zbor”, zvârlugă sau de lişiţă de baltă, aparţinând omului de afaceri Steve Wynn, care este şi directorul executiv al companiei Wynn Resorts, cel care investise anterior in Mirage şi Bellagio, complex care include un casino cu un lux care nu a fost atins până acum, un munte artificial(!?), un hotel cu 2700 de camere, un teren de golf, un mall, două reprezentanţe ale concernelor italiene Maseratti şi Ferrari, o cascadă cu o înălţime de cădere a apei de 10 metri, precum şi 22 de restaurante. 
  
Toate aceste “minunăţii” şi tehnologii înalte pe care le-a folosit în construcţie intră şi în structurile multifuncţionale operative ale stabilimentului, au fost furnizate pentru a fi aduse la cunoştinţa publică numai unei singure reviste şi tot ei i-a fost permisă să dea publicităţii câteva fotografii ale interiorului. Recent, omul de afaceri imobiliare Steven Wynn a cumpărat la o licitaţie din Londra o pânză a marelui iluminist şi pictor renascentist olandez Rembrandt, cu câteva zeci de milioane de dolari. Cumpărată la o achiziţie fără să fie de faţă, printr-un phone aproape “invizibil” şi manevrat cu “instrumente vizuale de o acuitate fără echivalenţă, de ultimă generaţie - care dădea până şi cel mai neînsemnat detaliu asupra operei de artă expuse spre vânzare! 
  
Culmea este că tocmai acele vicii care i-au adus Las Vegas-ului o faimă nu prea onorantă nu-i aduc în nici un fel deservicii sau “atingere” – pe ideea că “ce nu te omoară, te întăreşte!” – în ce priveşte fabuloasele resurse financiare prin care se “salvează” nu doar un oraş întreg, ci statul Nevada în general şi industria federală de divertisment în special. Oficialităţile oraşului au dat o cifră ameţitoare veniturilor “urbei din deşert”, realizate din localuri, staţiuni, cumpărături, restaurante, fără a le incude pe cele din divertisment, 25 miliarde de dolari, adică aproape 20 de miliarde de euro! Şi asta anul trecut în 2008, iar noile “maşini” de făcut bani abia sunt pornite, sunt încă probabil în “rodaj”. Alte noi firme transnaţionale şi-au găsit debuşeuri în industria divertismentului din Las Vegas, dau noi asalturi investitori cu trecere pe piaţa elitei europene în domeniu, precum casele de modă Tiffany şi Louis Vuitton cu confecţii textile de mare rafinament şi de pielărie adjuvante comodităţii, confortului şi frumuseţii femeieşti, dovadă mall-ul deschis de ziua lui Moş Nicolae ortodox a lui '09 a cărei îmbulzeală cum aminteam se simţea peste tot, când suprafaţa adăugată “pieţei luxului” pentru aceste “fineţuri ale lumii selecte” de la “Crystal” a ajuns la aproape 50 de mii de metri patraţi!  
  
O poantă pe care n-aş vrea s-o ratez şi care mie nu mi s-a părut deloc “salon”, nici agreabilă şi cu atât mai puţin lăudabilă – dacă o poantă poate să fie şi astfel, când în definitiv nu era nimeni de vină, nici măcar eu(!), este că pe un bulevard din Los Angeles, parcă Santa Monica, pierzându-i pe-ai mei din câmpul privirii am nimerit într-un “intrând” comercial, un fel de nişă-uşă care te absorbea de la ceva distanţă şi m-am pomenit faţă-n faţa cu nişte privitori şi aplaudaci la o şedinţă foto a unor manechine, am realizat după aceea că ratasem urmărirea alor mei şi deci locul, ăia de-acolo au întrerupt lucrul, s-au uitat probabil în direcţia scenografului sau regizorului din studiou cu un fel de mirare că secvenţa nu era prevăzută în scenariu, că “intrarea” unui corp străin a fost intempestivă şi în afara programului şi eu, cu un stupefiant şi abia îngânat şi “suspect” “I'm sorry!”, am ţâşnit-o afară atât de tulburat că era să fiu prins şi strivit bine între uşile batante ... Am scăpat cu o sperietură care nu fusese planificată şi cu un pantof cu carâmbul bine stâlciat, aproape smuls şi cu acel moment complet neavenit experienţei mele de viaţă, care nu mai reţinea decât ridicolul situaţiei şi nişte râsete, pare-se de compasiune, care s-au stins însă cu timpul ...  
  
Las Vegas, un oraş care susţine un întreg stat şi aduce venituri considerabile la bugetul federal al Statelor Unite. Supranumit şi “The Sin City”- oraşul păcatelor, este o combinaţie cu de toate: mai multă sau mai puţină extravaganţă, cosmopolitism temperat dat fiind vocaţia existenţei cu care a fost prevăzută încă de la înfiinţare şi de care nu s-a dezis niciodată - recunoaşterea dorinţei de aduce pe toată lumea aici cu ce are mai semnificativ, elemente de arhitectură, monumente întregi la scară redusă şi funcţionale nu doar de decor, jocuri, obiceiuri, cântece şi dansuri cu artiştii lor cei mai exponenţiali din lume şi din America, de multe ori strecurându-se din nefericire şi kitch – ul în poleiala adesea de neînţeles a produselor şi a marketingului cu orice preţ, lume pestriţă cât cuprinde căreia caută să-i satisfacă dorinţele şi să-i împlinească interesele pe cât se poate.  
  
În pofida crizei generalizate din ultima vreme, Las Vegas este o metropolă a luminii şi a jocului ei misterios şi de basm feeric, eteric, impalpabil dar şi impasibil, pentru care devii o insignifiantă fantă, abia un licăr care nici măcar nu păstrează atributul propriei surse ci proprietatea luminii artificiale, nu este a ta cu toate că faci parte din întregul pe care-l întreţine şi te călăuzeşte, eşti ca un trântor plutitor pe oceanul trândăviei căreia nu i se întrevăd malurile scăpării şi evadării decât la părăsirea “stupului” încărcat de faguri de miere din abundenţă, luciditatea are aici un adversar redutabil şi nu i te poţi sustrage cu totul, ca fiinţă vie, cu sânge cald şi cu multe dorinţe to-o-o-o-o-t amânate ...  
  
 
  
 
  
Referinţă Bibliografică:
Sperietură la o casă de modă din L.A. (XI) / George Nicolae Podişor : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 236, Anul I, 24 august 2011, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2011 George Nicolae Podişor : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de George Nicolae Podişor
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!