O carte reuşeşte să trezească alte rădăcini!

"Şi a făcut Domnul Dumnezeu să răsară din pământ tot soiul de pomi plăcuţi la vedere şi cu roade bune de mâncat; iar în mijlocul Raiului era pomul vieţii şi pomul cunoaşterii binelui şi răului."

Cine citeşte „Rădăcini îşi va regăsi propriul pământ din care şi-a tras seva! Am citit...ba nu, am trăit toate timpurile materiale şi pe cele spirituale odată cu fiecare pagină. Eram când în cer, când pe pământ, când copil, când înţelept... Pas cu pas, ţi-am fost alături în toate jocurile copilăriei, în datini şi...Doamne! ce minunat m-am simţit mâncând cu tine din acelaşi vas mămăligă făcută în tuci pe pirostrii şi "bucăţile "din tigaie, muşchi şi cârnaţi de porc puşi la păstrat în garniţe de lut peste care uneori, câteva ouă întregea prânzul de la umbra pădurii,

sau dimineţile Crăciunului în care m-au întâmpinat aroma merelor şi a gutuilor coapte care se păstrau calde pe colţul plitei ... Am simţit parfumul florilor de salcâm ... căldura soarelui, gerul iernilor ... am fost chiar “sisif” al poleiului cu obrăjorii roşii de ger şi sufletul cutezător. Am râs şi-am plâns

cu fiecare fulg de nea ce-a coborât din ceruri, special pentru genele noastre obosite de prea multă iubire şi totuşi neînduplecate în lupta cu timpul... M-am trezit îndrăgostită iubind necondiţionat iar mai apoi am devenit mamă ... o mamă desăvârşită. Şi copacul a crescut în spaţiu şi timp ... rădăcinile lui strigă în fiecare ram cu mugurii gata să pocnească a floare ... o Floare ... o minune! Am găsit Trecutul şi Prezentul, dar şi acel perfect sentiment de unire într-o formă spirituală mai altfel, mai nepământeană. Este o bucurie cartea ta! Îţi voi spune un secret: a trebuit să citesc cu voce tare, pagini întregi! Mama mea, care era cu mine, vroia să “trăiască rădăcini” şi îmi spunea:

- Citeşte-mi! mai mult, mai mult... întrerupându-mă uneori, ca să-mi confirme adevăruri.

Cartea „Rădăcini”-cartea vieţii-este darul tău de preţ pentru copii şi nu numai... Cred că nimeni nu a scris ceva atât de profund şi cu date exacte despre satul natal. Istorie, obiceiuri, bucurii şi necazuri, emoţie pusă în fiecare

rând ... suflet şi iubire.

Să fie “Rădăcini” o carte nemuritoare!

Gabriela Petcu