Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RECOMANDĂ PAGINA

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Impact > Aspiratii > Mobil |   


Autor: Octavian Lupu         Publicat în: Ediţia nr. 172 din 21 iunie 2011        Toate Articolele Autorului

VREI SĂ BLOGĂM ÎMPREUNĂ?
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
De multe ori este dificil să alegi dintre opţiunea de a încerca să ai un blog al tău şi aceea de a colabora în realizarea unei publicaţii electronice. Te gândeşti ce ar fi mai bine de făcut: Să investeşti timp şi efort pentru a avea propriul tău spaţiu de exprimare, însă cu o vizibilitate redusă la nivelul Internet-ului? Sau să încerci să devii un colaborator al unei publicaţii electronice? Deşi pare dificilă obţinerea unui răspuns edificator, în realitate cele două opţiuni nu se exclud reciproc, existând o complementaritate a publicării de articole prin intermediul unuia sau altuia dintre modalităţile de comunicare anterior amintite. 
  
Însă mai există şi o variantă intermediară pentru exprimarea creativităţii personale prin intermediul Internet-ului, mai precis prin ceea ce voi numi ca fiind "blogul colectiv"sau blogul cu mai mulţi autori pentru a-l distinge de blogul personal, ce are în principiu un singur autor. Dacă eşti pasionat de blogging, cu siguranţă că ai remarcat introducerea de către Wordpress, similar şi de către Blogspot, a facilităţii de lucru mulţi-utilizator. Întrebarea care rezultă imediat este: La ce anume ar putea folosi această posibilitate de „a bloga” împreună? De ce programatorii din cadrul proiectelor anterior amintite au modificat forma de prezentare a celor mai populare platforme de blogging? 
  
Răspunsul este relativ simplu şi voi încerca să îl expun în mod concis. De fapt, orice blog are un potenţial de dezvoltare în a deveni mai devreme sau mai târziu o publicaţie electronică. Această posibilitate de evoluţie este dependentă în principal de evoluţia rating-ul de accesare pe care acesta îl realizează. Pentru a-ţi oferi o imagine plastică a unui astfel de progres, te invit să te gândeşti la imaginea unui bulgăre de zăpadă ce se rostogoleşte la vale pe creasta plină de zăpadă a unui versant muntos. Pe măsură ce respectivul bulgăre avansează către partea din jos a văii, există o şansă semnificativă de a antrena în mişcare o cantitate tot mai mare de zăpadă, fenomenul putând să evolueze cu rapiditate producând în final o avalanşă de proporţii. La modul concret, atunci când publici materiale interesante pe Internet, este posibil să atragi atenţia unui anumit segment de audienţă format din persoanele ce îţi vizitează frecvent pagina pe care o administrezi, iar în timp acestea pot să îţi devină colaboratori. 
  
Dar ce avantaj vei avea dacă blogul tău va cuprinde şi contribuţia altor autori? Răspunsul nu este complicat şi decurge imediat din faptul că tematica oferită va fi mai amplă printr-o astfel de abordare, iar conţinutul va deveni mai diversificat, fapt care va extinde adresabilitatea către o audienţă tot mai largă. De fapt, este clar că puterea de cuprindere a mai multor autori, atunci când este cumulată într-un singur canal de comunicare, va conduce la producţia de articole de o calitate mult mai bună decât atunci când doar o singură persoană se străduieşte să convingă pe vizitatori despre valoarea conţinutului oferit. 
  
S-ar putea să fii de acord cu mine, cel puţin în principiu, dar în acelaşi timp să ai o experienţă nefericită în a colabora cu alte persoane. Prin urmare, ce anume ar fi recomandabil cu privire la acest subiect? Cum se poate ajunge la o contribuţie pozitivă şi reciproc avantajoasă în cazul în care mai multe persoane colaborează în realizarea unui blog sau a unei publicaţii electronice? 
  
În acest moment am ajuns la un punct sensibil privind motivaţia pentru care ai ajuns să scrii şi să publici diferite materiale în spaţiul virtual. De aceea, te întreb la modul cel mai direct: De ce îţi faci cunoscute gândurile, dorinţele şi aspiraţiile într-un cadru public, fără a fi plătit pentru aceasta? Care îţi este scopul? Ce urmăreşti de fapt? Unde vrei să ajungi? 
  
Cu siguranţă că sunt posibile o mulţime răspunsuri, dar în mod fundamental este clar că în principal îţi doreşti să comunici cu ceilalţi, că vrei să te faci auzit şi că aştepţi o reacţie, un răspuns din partea celor care îţi vizitează pagina. Dacă nu există un dialog cu ceilalţi, dacă nu primeşti comentarii, reacţii, aprecieri, uneori chiar şi injurii, înseamnă că totul se reduce la un monolog absurd în faţa unor trecători ocazionali printr-o piaţă publică. Iar sentimentul trăit nu poate fi decât unul de profundă frustrare şi revoltă, lucru ce devine contraproductiv pe termen lung. Cunosc bine ce înseamnă acest simţământ şi pot spune că vorbesc dintr-o experienţă îndelungată când afirm aceste lucruri. 
  
De fapt, Internet-ul a apărut cu scopul de a oferi un suport de comunicare pentru diferitele echipe de cercetători formate din oameni ce se aflau pe tot cuprinsul planetei în felurite ţări. Acest sistem de comunicare la distanţă a fost destinat să stocheze informaţii din toate colţurile lumii şi să adune un tezaur de cunoştinţe, care să fie puse la dispoziţia celor interesaţi. Ce vreau să spun este faptul că Internet-ul a fost gândit pentru a reflecta munca în echipă şi pentru a oferi produsul rezultat la dispoziţia tuturor. Prin urmare, expresiile cheie ce îl definesc sunt: "cunoaştere, comunicare şi relaţii între oameni", iar dacă doreşti să îl foloseşti la potenţialul său maxim, atunci sub o formă sau alta este necesar să îţi însuşeşti aceste principii în cadrul procesului de elaborare şi publicare de materiale în cadrul publicaţiilor pe care le administrezi sau la care colaborezi. 
  
Puterea comunicării prin Internet decurge tocmai din această posibilitate de a te exprima fără restricţii în ce priveşte accesul la publicare şi la un posibil segment de audienţă. Faţă de manierele tradiţionale de distribuire a informaţiei, ce presupuneau un întreg sistem de editare, tipărire şi publicare, prin Internet ai ocazia de a te adresa direct şi fără restricţii. Iar dintre toate formele de comunicare electronică, blogul reprezintă cel mai simplu, dar şi cel mai accesibil canal de distribuţie a creativităţii personale. 
  
Însă întrebarea mea pentru tine rămâne aceeaşi: Vrei doar să rămâi un blogger izolat, care acţionează pe cont propriu, având un anumit impact limitat în special la cei care sub o formă sau alta te cunosc? Sau doreşti să evoluezi folosind potenţialul maxim al Internet-ului?  
  
În acest sens, blogul colectiv poate fi o etapă intermediară interesantă, fiindcă întotdeauna prin unirea diferitelor talente individuale se poate obţine un impact semnificativ de neimaginat în condiţiile în care ai fi rămas singur. De fapt, prin coagularea contribuţiei şi creativităţii unui grup bine constituit se poate ajunge la saltul necesar în definirea unui conştiinţe comune, ce conţine germenii schimbării în mijlocul societăţii în care ne găsim. 
  
Primele publicaţii scrise ce au apărut de-a lungul istoriei umanităţii, au fost destinate să devină instrumente puternice în schimbarea lumii, în răspândirea de idei şi simţăminte care să aducă transformare şi progres. Internet-ul este similar, iar publicarea pe Internet este destinată să conducă la acelaşi rezultat, fapt pentru care în mod clar colaborarea reprezintă lucrul cel mai important în a se realiza un impact durabil şi pozitiv asupra potenţialilor cititori. De aceea, nu are sens atomizarea celor care simt că au ceva de spus pentru schimbarea pozitivă a lumii în care trăim, ci dimpotrivă, prin unirea celor care gândesc în aceeaşi direcţie, se poate ajunge la definirea de curente de opinie ce vor modela evoluţia viitoare la nivel planetar. 
  
În final, pentru a-ţi oferi o altă imagine asupra blogului colectiv sau de echipă, te-aş ruga să te gândeşti la formaţiile de muzică, ce s-au impus atâta timp cât talentul mai multor persoane a acţionat complementar şi unitar. De fapt, vei putea identifica imediat un principiu general al dezvoltării personalităţii umane prin colaborarea, schimbul reciproc şi evoluţia în cadrul unui grup ce ţinteşte realizarea unui scop comun. 
  
Prin urmare, la întrebarea mea: Vrei să blogăm împreună? Răspunsul pe care l-aş aştepta ar putea să fie: Bineînţeles că da, dar cu condiţia ca fiecare să respecte opinia celuilalt şi împreună să realizăm o completare reciproc avantajoasă. Dacă acest lucru este respectat, atunci oricând blogul – jurnal va deveni în scurt timp un blog – publicaţie electronică, având un potenţial de creştere neaşteptat. Iar beneficiul imediat va consta în faptul că experienţa personală se va îmbogăţi tot mai mult, integrând elemente noi şi interesante, fapt ce îţi va îmbogăţi viaţa, precum şi creativitatea personală.  
  
Octavian Lupu 
  
Bucureşti 
  
21 iunie 2011 
  
 
  
 
  
 
  
Referinţă Bibliografică:
VREI SĂ BLOGĂM ÎMPREUNĂ? / Octavian Lupu : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 172, Anul I, 21 iunie 2011, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2011 Octavian Lupu : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Octavian Lupu
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!