Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Literatura > Spiritual > Mobil |   


Autor: Mihaela Cristescu         Publicat în: Ediţia nr. 749 din 18 ianuarie 2013        Toate Articolele Autorului

VICE VERSA
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!

A Brave New World - Ilustratia este realizata de Luminita Serbanescu, Ottawa, Canada  

Motto: Totuşi, datorită naturii duale a tuturor sufletelor, o parte din energia noastră subtilă rămâne întotdeauna, ca o constantă, în lumea spiritelor. (Michael Newton, Destinul sufletelor)[1]  

Aşa cum sunt aranjate toate lucrurile pe lumea aceasta, cu faţa în jos şi cu spiritul în sus, aşa precum sărim cuvintele când avem nevoie de propria umbră oglindită în limpezimea pond-ului de argint, tot astfel s-ar putea arăta priveliştea înaintea cunoaşterii, imaginea deasupra conştiinţei, culoarea în ordinea valorii ei. Toate la locul lor, greu de înţeles, deşi la îndemâna tuturor.  

--------------------<  

S-a ridicat încet, şi-a scuturat haina lungă de catifea şi a încercat să potrivească diamantul pe deget, ca şi cum şi-ar fi agravat pulsul. Toate celelalte pietre rămâneau la locul lor, pe rafturi, aranjate cu grijă, într-o ordine firească, ce putea conduce, fără prea multă greutate, la alegerea ultimului. Nimic mai uşor, o cameră lungă şi închisă, ascunzând lumina sau căldura, adăugând legi nescrise unei lumi fără viitor, înconjurată de frumoase străluciri mincinoase ale reflecţiei luminii solare, încă nevăzute. Imaginaţia de dincolo cobora în gând şi, odată cu ea, suferinţa îndoielii prindea putere în mintea înca fragedă a tinerei paciente. Ar fi vrut să iasa din vis, să continuie drumul poveştii fără de poveste, să vadă, dar să nu simtă, să participe doar ca privitor la un spectacol exterior - o lecţie învăţată pe dinafară şi uitată în primul magazin monden.  

Ceea ce păruse incredibil la prima vedere începuse să se contureze din ce în ce mai limpede sub presiunea rânduielilor din spatele cortinei. Era ceva necunoscut, cu siguranţă, şi totuşi, ştia că mai fusese acolo cândva, probabil în copilărie. Inelul apăsa cu putere pe deget şi îl trase afara cu satisfacţia unei mişcări potrivite, aproape răsuflând uşurată în faţa evidenţei: nu era cel potrivit, piatra se cerea schimbată dincolo de chestiunea măsurii circulare. Căuta în continuare, deşi vizibilitatea era precară şi, în consecinţă, intuiţia trebuia să fie maximă.  

O melodie începea să se infiripe între corp şi realitatea din cameră, oricare ar fi fost aceasta. Ritmul, odată stabilit, definea verbul, momentul se clarifica într-un anumit sens şi trecând cu răsuflarea peste zâmbet, începu să murmure:  

Round, like a circle in a spiral  

Like a wheel within a wheel,  

Never ending or beginning,  

On an ever spinning wheel,  

Like a snowball down a mountain  

Or a carnival balloon  

Like a carousel that’s turning  

Running rings around the moon…[2]  

„Nu prea cred în strategii”, îşi spuse şi înlocui diamantul cu safirul. Probabil interpretarea senzuală a lui Sting[3] îi subtiliza o anumita cadenţă, nici dramatică precum Neil Diamond[4] şi nici romantică precum Jose Feliciano[5]. Încerase Barbra Streisand[6] pentru o clipă, dar, departe de claritatea şi perfecţiunea acesteia, aluneca încet către prima variantӑ, pentru a renunţa la tristeţe momentan. Înţelegea acum muzica aparţinând creaţiei, ca factor decisiv în calea de urmat, un tact matematic dezvoltat, legat de numere transformate în fenomene. Universul întreg este construit pe legi morale. Cezura întregeste conturul. Sincopa aduce adevăr, acolo unde înţelegerea este necesara. Totul este perfect organizat, trebuie numai să re-evaluezi decizia pentru a considera motivul acesteia. „Aşadar, face parte din destinul sufletelor căutarea adevărului prin experienţele lor, pentru a câştiga întelepciune…”[7]  

Pulsul inimii imprimase o anumită valoare melodiei, deşi, la drept vorbind, se gândea că putea fi vice-versa, ritmul din cameră cobora asupra muschiului care se mişca nevăzut sub învelişul protector al suprafeţei receptorie ce făcea legătura cu mediul înconjurător:  

Like a clock whose hands are sweeping  

Past the minutes on its face  

And the world is like an apple  

Whirling silently in space  

Like the circles that you find  

In the windmills of your mind.  

Probabil albastrul safirului stimula introspecţia, aşa spuneau învăţaţii spaţiului său, elementele însele se aflau într-o ordine determinată de numere simple, înconjurate încă de misterul necunoaşterii fizico-chimice. Mai mult, această culoare se presupunea a se afla pe poziţii de frecvenţă majoră în axiologia culorilor de pe Celălalt Tărâm.  

În alte circumstanţe, într-o altă viaţă, ştia să mânuiască pietrele, cum să le combine şi să le folosească în diverse terapii, să stabilească reguli şi principii ale chimiei, să citească tabele şi liste ordonate în funcţie de numărul de protoni[8]. Avea capacitatea de a ghici contraste ale viitorului, de a curba spaţiul şi timpul, de a face prietenii să zâmbească şi de a picta. Iar acum îşi amintea toate acestea şi încă multe altele, căutând piatra potrivită ritmului din această călătorie.  

Cartea de pe raftul din mijloc îi atrase privirea. Îşi trase scaunul şi se aplecă să o deschidă: „The elements, if arrange according to their atomic weights, exhibit an apparent periodicity of properties.”[9] Aşadar, exista o raţiune dincolo de intuiţie. Avea voie să creadă şi să continuie. Imaginile, după cum scrisese Jung[10], erau numai o formă de a spune, dar dincolo de ele simţea altceva, căutarea aceasta trebuia să fie o reuşită şi să revină, pentru un timp, de unde plecase:  

Like a circle in a spiral  

Like a wheel within a wheel  

Never ending or beginning  

On an ever spinning wheel  

As the images unwind  

Like the circle that you find  

In the windmills of your mind.  

Perfect: urmatoarea piatră era rubinul[11]. Doi cercei atârnau bătuţi de vânt deasupra cărţii legată în piele stacojie. Nu avea oglindă, iar intunericul devenea din ce in ce mai puternic.  

-------------------  

Din când în când aerul rece năvălea în cameră şi Salome îşi simţea faţa deschizându-şi porii către lumină. Fără sens mişcarea mâinilor. Picioarele nu existau. Numai ceasul se auzea în perete şi se lumina spre după-amiază. Alegea, ca şi cum cineva i-ar fi dictat: „Gândirea sub-conştientă influenţează funcţiile organismului care nu sunt supuse controlului conştient, cum ar fi bătăile inimii şi rolul glandelor.”[12] Dacă ar dori să se ridice, să meargă şi să culeagă pietrele de pe rafturi, poate ar trebui mai întâi să zâmbească. Nu simţea patul, dar întrezări ritmul inimii. Partea cea mai grea trecuse, probabil că doctorii avuseseră dreptate, respiraţia îi amintea de trecut: As the images unwind/Like the circle that you find/In the windmills of your mind…  

Mihaela CRISTESCU  

Sydney, 18 ianuarie 2013  

 

[1] Michael Newton, Destinul Sufletelor, Ediţia aII-a, 2006, pg. 6  

 

[2]Windmills of Your Mind– melodie compusă de Michel Legrand în colaborare cu Alan Bergman şi Marilyn Bergman  

 

[3]Gordon Matthew Thomas Sumner (n. 2 octombrie 1951), cunoscut prin numele său de scena, Sting, - muzician, compozitor, multi-instrumentist, activist şi actor de origine engleză  

 

[4]Neil Leslie Diamond(n. 24 ianuarie 1941) - compozitor american care şi-a început cariera în anii ‘60  

 

[5]José Feliciano(n. 10 september 1945) - chitarist si compositor american  

 

[6] Barbra Streisand (n. 24 aprilie 1942) – actriţă, producător film, scriitoare, regizoare, cântăreaţă de origine americană  

 

[7]Michael Newton, Destinul Sufletelor, Ediţia aII-a, 2006, pg. 30  

 

[8]Referinţa la Tabelul Periodic al Elementelor constituit de Dmitri Ivanovici Mendeleev (1834, Siberia – 1907)  

 

[9]Paragraf din prezentarea intitulată „Dependenţa între proprietăţile maselor atomice ale elementelor”, către Societatea de Chimie, Rusia, 1869, a profesorului Menshutken, (înlocuitor al lui Dmitri Mendeleev)  

 

[10]Carl Gustav Jung, (n. 26 iulie1875, Elvetia - m. 6 iunie 1961), The Red Book  

 

[11]Se consideră că rubinul are proprietăţi curative legate de probleme cardiovasculare, psihice şi oftalmologice ale organismului uman  

 

[12]Michael Newton, Destinul Sufletelor, Ediţia aII-a, 2006, pg. 80  

 
 
Referinţă Bibliografică:
VICE VERSA / Mihaela Cristescu : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 749, Anul III, 18 ianuarie 2013, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2013 Mihaela Cristescu : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Mihaela Cristescu
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!