Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RECOMANDĂ PAGINA

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Orizont > Interviuri > Mobil |   


Autor: Valerian Mihoc         Publicat în: Ediţia nr. 1293 din 16 iulie 2014        Toate Articolele Autorului

Sir Yankov Zlatin Stoyanov - în interviu.
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
 
 
Motto: Arta conducerii e numai aici pe pamant si a aparut inca de la aparitia oamenilor, probabil ca, principala problema constituind-o inca de atunci aceea a coordonarii tuturor actiunilor unui grup, ginta sau cetate, astfel incat sa existe o anumita unitate si coerenta intre toate activitatile din interior.  
 
Stiintele umane au afirmat ca un bun conducator este format, nu innascut, el se dezvolta, trece printr-un proces continuu de educatie, pregatire profesionala, acumulare de experienta si auto-evaluare. Insa, probabil ca cel mai bun conducator este acela care este autodidact, practicand autoformarea ca pe o obisnuinta. Conducerea astfel se refera, mai mult decat orice altceva, la modul in care o persoana (in acest caz conducatorul unui compartiment sau organizatii) le influenteaza pe altele (subalterni, colegi de echipa) sa realizeze un obiectiv, directionand grupul pe care il coordoneaza astfel incat actiunile acestuia sa fie coerente si sa existe o cat mai stransa coeziune intre toate actiunile membrilor.  
 
Conceptia ganditorilor greci si romani despre cetate, modul in care statul se reflecta in lucrarile lor, se centreaza pe incercarile acestora de a gasi elementele care leaga legea universala (logos) de ideea de lege a cetatii (nomos) si pe cautarile lor pentru a gasi cea mai buna forma a ierarhiilor in ‘polis’. Dupa cum am si mentionat ca problema coordonarii a ridicat-o in centrul atentiei pe aceea a conducerii, astfel fiind o preocupare inca din antichitate, motiv pentru care atunci s-au si pus bazele acesteia .  
 
Insa, despre modul cum incep sa se infiripe mecanismele ce indeamna catre o astfel de chemare a destinului, chit ca aceasta s-ar desfasura pe mare, cat si mai ales despre cam tot ceea ce ar presupune ea, cred ca vom afla de la interlocutorul nostru de origine bulgara, ofiter in marina internationala comerciala - "the first engineer" ca grad si functie la masina, domnul Yankov Zlatin Stoyanov. I would like to thank you for accepting my interview invitation. I have already noticed you work every day with the team, in every situation, anytime..  
 
- Doresc să vă mulţumesc pentru că ati acceptat invitaţia pentru interviu. Am observat deja cum lucraţi în fiecare zi, cu echipa, în orice situaţie, în orice moment. Permiteţi-mi să vă pun prima întrebare: cum v-ati decis să fiti marinar? "Sailor" ar putea fi numit o profesie sau este mai mult decât aceasta, este vorba despre destinul unui om? Care sunt “stepts” ce i-aţi făcut pentru a realiza acest lucru pe poziţia importantă/loc de muncă ce-l aveţi în acest moment. Spune-mi despre şcoala, voiaje, perioada cadetiei ... tot ce consideraţi important din acest punct de vedere.  
 
 
 
Sir Yankov Zlatin Stoyanov : Am devenit marinar printr-un noroc. Aşa cum fiecare adolescent isi schimba dorinţele, de-ar fi sa privim de atunci, ale mele şi acum.. modul în care mă văd în viitor, se schimba de prea multe ori. Când eram în liceu m-am gândit să studiez în Germania şi asa a fost până când am absolvit. La o zi după absolvire m-am hotărât să rămân să studiez în ţara mea. Am trecut examenele pentru Academia Navala, Universitatea Tehnică şi Universitatea Financiara, deci notele-mi erau pentru toate acestea, avand posibilitatea sa le urmez pe toate ... Şi, în sfârşit, într-un fel, nu-mi amintesc motivul pentru care am decis să studiez la Academia Navală ... Poate că acesta este destinul la care te referi tu?!?  
 
Permiteţi-mi să continui modul gândire în sentinţa mea anterioară. În cele din urmă m-am gasit iubitor de inginerie, ca teorie şi mai târziu in practică, atunci când am început să lucrez. Cred că cheia este pasiunea pentru ceea ce faci!  
 
- Din ceea ce-mi spune-ti acum am înţeleg că ati avut o mare ascensiune rapidă şi că este asa pentru că va place ceea ce faceti, îţi place slujba ta. Oricum, cat la sută din viaţa dumneavoastra înseamnă navigaţie (timp, energie, bani, cunoştinţe, etc)?  
 
 
 
Sir Yankov Zlatin Stoyanov: Da, ai dreptate. Îmi place ceea ce fac în calitate de inginer, nu ca marinar. Nu pot pretinde că a fi departe de rudele mele este destul de normal. Singurul profit fiind marinar în zilele noastre este statutul financiar ce ar putea avea insemnatate, mai ales în timpul crizei financiare din toată Europa.  
 
 
 
- Sunteti un tânăr foarte încrezător şi pentru orice problema ati avea o abordare frontală (în comparaţie cu abordarea laterala sau aeriana). Cum procedaţi în acest fel, care este motivaţia reală, sau există vreun secret pe undeva?  
 
 
 
Sir Yankov Zlatin Stoyanov: Sunt norocos că am de lucru si ca imi place sa fac ceea ce trebuie sa fac, din fericire, aşa cum aţi înţeles deja. Dar personal, eu vorbesc despre mine, nu există alt secret. Sentimentul e colosal atunci când unele probleme tehnice sunt rezolvabile, este ... ahm ... uimitor!. Este un fel de satisfacţie personală, care mă face fericit!! J  
 
 
 
- Vorbind despre această oportunitate, am o teorie (ipoteză): omul vertical este plin de viaţă, echilibrat, serios, fără a expune cu obstinenta altora, tolerant, inteligent, calm, prietenos. Cam ce credeti dumnevoastra despre această teorie, această ipoteza in fapt?  
 
 
 
Sir Yankov Zlatin Stoyanov: Sunt absolut de acord cu ea. Toate aceste caracteristici sunt trăsături distinctive ale liderului real.  
 
 
 
-Călătoriile (voiajele) înseamnă un mod de a fi împreună dar şi separat intr-o convetuire multinationala pe vas, în acelaşi timp si spatiu, pentru un grup de persoane de naţionalităţi diferite; ce părere aveti despre a avea încredere în alt membru al echipajului, este o utopie? Sau interacţiunea cu echipajul se bazează doar pe comandă, ea care este absolut necesara?  
 
 
 
Sir Yankov Zlatin Stoyanov: Încrederea între membrii echipajului este vitala pentru un echipaj de succes. Într-o astfel de echipa toată lumea ştie poziţia sa, se simte în siguranţă şi nu se teme de provocări. Există o poveste continua care spune:"Nu este bun cuvântul ‘rau’ pe navă, sunt si o mulţime de probleme, dar nu este o echipă rea". Hmm.. Oricum, în echipa bună nu există niciun loc pentru oameni nemotivati şi săraci in cunostintele care le trebuiesc la postul/pozitia corespunzatoare, dar acest lucru este, de asemenea, "o parte a jocului". În alt caz, atunci poate sa sufere toată lumea...!  
 
 
 
-Părerea dvs despre imaginea unui marinar in voiajele lui, cam ce-i lipseste lui cel mai mult? Călătoriile uneori foarte lungi ... tinand cont ca nu prea exista mijloace de comunicare cu cei dragi pe marile indepartate?  
 
 
 
Sir Yankov Zlatin Stoyanov: Pentru că oamenii marinari lipsesc foarte mult de acasa, e simplu –ei au credinta ... cred in ceea ce este mai bun!! Sigur ca nu mai au acea trezire de dimineata cu un zâmbet ca de copil al iubitei, sau chiar al copilului, mai sunt si alte lipsuri precum ar fi apelurile obişnuite de zi cu zi şi întâlnirile cu cei dragi lor o dată anume, lipsa de a împărtăşi fericirea şi tristeţea lor, precum şi ... multe altele, care pur şi simplu sunt obiceiuri umane...  
 
 
 
- Dumneavoastra puteţi trece peste dorul de casă?  
 
 
 
Sir Yankov Zlatin Stoyanov: Ohh, din nefericire - Nu se poate! Este o boală cronică! L  
 
 
 
-Spuneti-mi, va rog, cum va petreciti timpul liber? Ce va place sa faceti mai mult?  
 
 
 
Sir Yankov Zlatin Stoyanov: În timpul liber..? am înţeles, e atunci când am ajuns acasă, da. Deci, am o mulţime de hobby-uri. Dotata e sala de fitness, este foarte veche pasiunea mea. Am început acum 13 ani şi continui să lucrez tot timpul chiar până acum, iar pe nava de asemenea. Îmi place apoi să am grijă de vechiul meu VW. Este din 1998 şi nu există vreodata o problemă la ea care nu poate fi rezolvată. Îmi place să-mi petrec timpul cu prietenii sau membrii familiei la un pahar de vin, la mine, la ei, oriunde. Chiar în urmă cu 5 ani am început să produc vin alb de casă. Am citit o mulţime de cărţi per general şi în fiecare an, este mai bine şi mai bine. Din păcate, nu am încercat ultima mea cultură pe anul in curs, venind in voiaj. Dar eu voi rezolva această problemă în curând, sper... )) Şi mai sunt atât de multe, multe alte frumuseti mai sunt in viata cred! În general, îmi place să fiu acasă! J  
 
 
 
- Aveţi vreun mesaj pentru români? Ce le-ati recomanda românilor ce sunt un popor vecin dvs.? Vă mulţumesc foarte mult pentru onoarea ce mi-ati facut-o!  
 
 
 
Sir Yankov Zlatin Stoyanov: Pentru romanii colegi marinarilor vrei sa spui? Fiind marinar este unul dintre cele mai dificile profesii. Aceasta nu este pentru toată lumea. Dar dacă alegeţi aceasta cale, încercaţi să vă potrivi in echipa! am mai vorbit despre... Şi atunci ea, echipa, poate deveni atat de tare pe mare, sa sperăm! :) Multumesc si eu, ma bucur ca poate voi ajunge si la Hollywood cu aceasta! J)  
 
 
 
Interviul original: http://www.femeiastie.ro/destine-fara-sablon/interviuri/interview-with-the-first-engineer-sir-yankov-zlatin-stoyanov  
 
Referinţă Bibliografică:
Sir Yankov Zlatin Stoyanov - în interviu. / Valerian Mihoc : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1293, Anul IV, 16 iulie 2014, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2014 Valerian Mihoc : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Valerian Mihoc
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!