Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Manuscris > Compozitii > Mobil |   


Autor: Daniel Dăian         Publicat în: Ediţia nr. 251 din 08 septembrie 2011        Toate Articolele Autorului

Temniţe
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Care este cea mai mare dilemă a umanităţii? Intensitatea cu care îşi trăieşte viaţa sau modalitatea în care o părăseşte. În cazul celei din urmă este mult mai mult de enumerat în contextul în care există modalităţi diverse de a o părăsi. Logicitatea cu care asistăm de cele mai multe ori neputincioşi la rigorile existenţialităţii noastre ca şi entităţi biologice într-un univers pragmatic, ar trebui să lase de dorit. Dar nu o face, tocmai din prisma formatării ei în conştiinţa de masă a umanităţii ca şi factor cognitiv fix. Este într-o mare măsură o marcă înregistrată a fiinţei umane. Raţiunea decriptată într-un logic fără metehne conduce invariabil spre necesitatea umană. Dar necesitatea umană este una plină de escrescenţe care de care mai ughiulară decât cealalaltă. Nu cred că ne preocupă niciuna dintre cele două constante care ne preced şi anume naşterea respectiv moartea. Le conştientizăm doar în amurgul vieţii consistenţa. În marea parte a întregului care ne defineşte fiinţând oameni preferăm însinguritul din noi. Pentru că în genere fiinţa umană are un mod absolut subiectiv de a se exprima. Iar subiectivul nu poate fi pătruns de nicio raţiune. De cele mai multe ori este clar delimitat un centru fix. 
  
Obiectivitatea este doar un concept neeludat, care deşi apanaj al exprimării umane poate fi pătruns de către raţiune chiar dacă nu este exprimat urmând un fir coerent. Obiectivitatea este de fapt opusul subiectivităţii deoarece i-a în calcul ansamblul şi nu doar partea. De exemplu dacă spunem că omul este carne şi spirit este o teorie absolut obtuză. De ce? Păi să o luăm logic. Ce vedem? O masă amorfă de carne care umblă singură, care poate executa anumite exerciţii cu un nivel înalt de cognitivitate, nu imitându-l cum fac maimuţele. Bun bun şi veţi avansa ideea ca în spatele cărnii se află o raţiune superioară care coordonează carnea. De acord. Există. Dar de ce nu o vedem? Pentru că suntem subiectivi şi ne reducem doar la ceea ce percepe câmpul nostru vizual. Ne percepem pe noi înşine la fel de frugal cum ne închinăm în faţa unei icoane cu evlavie gandindu-ne oare cum achităm rata la bancă. Deci nu este vorba de credinţă ci de o altă formă a subiectivismului şi anume superficialitatea. Singura dată când omul este credincios este atunci când ajunge cu bine. Doamne ajută. Dar să nu divagăm în tradiţie şi cutumă. Realitatea noastră umană este o sumă de constante care se preced întotdeauna având concursul nostru. Omul este un adevăr. Falsitatea lui rezidă cel mai mult în modul în care acesta îşi concretizează existenţa. 
  
Din cauza propriei noastre subiectivităţi care ne interzice din start dreptul la percepere clară a realităţii care ne înconjoară ne întemniţăm singuri. Şi din acest motiv uităm să trăim îmbrăţişând direct finalul care oricum este parte integrantă a raţiunii umane. 
  
 
  
 
  
Referinţă Bibliografică:
Temniţe / Daniel Dăian : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 251, Anul I, 08 septembrie 2011, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2011 Daniel Dăian : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Daniel Dăian
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!