Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Orizont > Ganduri > Mobil |   



Sergiu GĂBUREAC - TABLETA DE WEEKEND (52): CUM SE FAC UNII CĂ PROMOVEAZĂ VALORILE CULTURII ROMÂNESTI
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Statele lumii, de la cel mai mic, până la cel mai mare, îşi promovează imaginea prin tot felul de mijloace. Fonduri importante sunt alocate în acest sens. Cea mai utilizată cale şi eficientă, la costuri mici, a fost şi rămâne, fără îndoială, marca poştală. Dar, atenţie, nu orice marcă poştală poate îndeplini şi rolul de promovare a unui mesaj, eveniment, imagini.  
 
Doar cele care folosite pentru plata serviciilor poştale cele mai utilizate. Adică, pentru expedierea unei scrisori simple, ilustrate, cel mult recomandate. În rest, cele cu alte nominale sunt rar cunoscute de marele public. Tocmai de aceea administraţiile poştale se axează, în principal, pe valorile nominale pentru serviciile poştale amintite, în misiunea nobilă de a promova imaginea statului pe care îl serveşte. Numai că la noi, la români, cei care au o astfel de responsabilitatea, nu aduc deloc servicii statului român. Din contra, îşi bat joc de valorile naţionale prin scoaterea unor emsiuni cu caracter speculativ. Voi da un singur exemplu.  
 
De Ziua Culturii Româneşti, Romfilatelia, o firmă ce căpuşează de ani de zile C.N. Poşta Română S.A., cu mari probleme de ordin financiar şi managerial, scoate o emisiune. Mulţi vor aplauda gestul. Iată, cineva s-a gândit la cultura naţională, vor spune. Numai ca la mijloc nu e vorba de un serviciu adus patriei, ci un uriaş deserviciu.  
 
Prin valoarea nominală dată timbrului şi a paginărilor multiple, această emisiune este sortită să nu circule poştal. Ca foarte multe alte emsiuni din ultimii 10 ani. Cel mult să stea prin clasorul unui filatelist, care se lasă speculat de emitent. Din ce în ce mai puţini în ceea ce priveşte marca poştală românească. De la peste 80.000 de colecţionari la câteva sute.  
 
Iată cum înţeleg guvernanţii, prin ministerul de resort, să promoveze imaginea poetului naţional Mihai Eminescu care ilustrează această emisiune. Mimarea democratizării şi răspândirii informaţiei despre valorile româneşti în România postdecembristă a ajuns la cote de neimaginat. Se prefac că promovează, dar de fapt, îngropă valorile româneşti şi le ţin în neuitare. Ia să fi circulat pe scrisorile simple sau pe ilustrate! Atunci, da, promovare! Cum este posibil o asemenea şmecherie, veţi spune?  
 
Răspunsul e simplu. Lipsa profesioniştilor în domeniu. Aici e vorba de Poşta Română! Dar lipsa specialiştilor o întâlnim peste tot.  
*  
Toate bune!?!  
Ai nevoie de o informaţie?  
Mică, mică? O rezolvăm împreună.  
Trimite mai departe! Mulţumiri! Să se vadă! Ne-am eliberat de frică!  
-------------------------------------------------  
 
Sergiu GĂBUREC  
Bucureşti  
sâmbătă, 18 ianuarie 2014  
 
 
 
Referinţă Bibliografică:
Sergiu GĂBUREAC - TABLETA DE WEEKEND (52): CUM SE FAC UNII CĂ PROMOVEAZĂ VALORILE CULTURII ROMÂNESTI / Sergiu Găbureac : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1114, Anul IV, 18 ianuarie 2014, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2014 Sergiu Găbureac : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Sergiu Găbureac
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!