Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Cultural > Civilizatie > Mobil |   


Autor: Radu Robert Zaciu         Publicat în: Ediţia nr. 612 din 03 septembrie 2012        Toate Articolele Autorului

Radu Robert ZACIU - O DIFERENŢĂ – PROIECTUL PILOT ZBURD
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Cum putem face o diferentă? Putem prin a începe cu noi înşine. Şi... putem continua prin a face minimum minimorum de implicare socială. Am spus implicare socială dat fiind că, personal, mă încred în social, în capacitatea oamenilor de a veni împreună pentru un scop comun, în a căuta şi cuteza realizarea acelor mici schimbări cu efecte majore la orişicare vârstă... Căci, noi suntem promotori ai acestei lumi iar primul pas începe aici şi acum, noi cu sinele nostru personal.  
 
Aşadar, să dăm şansă schimbării benefice, utile, creatoare din viaţa noastră. Prin prisma acestor minunăţii posibile şi plauzibile, vă invit să vă adresaţi atenţia către vastul educaţiei, al posibilităţilor şi frumuseţilor pe care o educaţie armonioasă le poate oferi. O aspiraţie cu care unii dintre voi, dragi cititori, este posibil să rezonaţi intens; în mod cert, este un bun - o comoditate, dacă vreţi, sine qua non, tinerilor şi persoanelor de toate vârstele, cu precădere referindu-ne la copiii noştrii, la nepoţii noştrii, la tinerele vlăstare aflate în familiile noastre, în jurul nostru şi al comunităţilor din care facem parte. Spun Comunitate, pentru că aceasta înseamnă societatea pentru mine, societatea funcţională, faptică, singura reala şi adevarată, aceea ce oferă roade bune prin a cultiva valori, principii şi a sprijini în buna practică; o Comunitate în Comuniune, în Comunicare, în Confluenţă... mişcare, evoluţie, progres. Dragilor, de aceea vă şi scriu; din considerentele mai sus menţionate şi pentru a oferi mai departe ceea ce la rându-mi mi-a fost dat cu buonomitate.  
 
Vă zâmbesc cu tot dragul când scriu acest articol şi mă încred în buna latura umană a fiecăruia. Vă scriu din suflet, va scriu cu inima şi... este un moment în care se aştern aceste rânduri ce nici să încapă vorba că ar fi scrise! Nuuu! Sunt comunicate direct de la sursă, din izvorul de adevăruri, bunătăţuri si nestemate. Aşadar, rogu-vă, să aveţi pioşenia, dragul şi respectul pentru daruri, pentru nestemate şi preţioase.  
 
Preţioase sunt vlăstarele vieţii, preţioşi ne sunt copiii, fie că sunt ai noştrii, ai rudelor de sânge, ai prietenilor apropiaţi, ai cunoscuţilor. Preţioase ne sunt realizările. Aşadar, vă invit ca împreună să realizăm primii paşi spre a sprijini o bună educaţie, o şansă acordată în primă fază concretă tinerilor Români (îmi place să îi numesc Daci, ba chiar Traci - am sentimentul ca Europa şi lumea sunt o mare Tracie, o pastilă propie ce vine pentru întămpinarea educaţiei), acestor tineri minunaţi cu un extraordinar potenţial ce se află în liceele noastre. Sunt tinere vlăstare în liceele noastre ce acordându-le o şansă, o secundă de ascultare deschisă, descoperim omul acela frumos şi promiţător.  
 
De aceea în România, ca şi în lume de altfel, există nevoia pentru programe educaţionale create şi mulate pe cei ce sunt dornici să beneficieze de ele, create pentru a se potrivi şi mula matriţei personale a fiecăruia ca individul să se muleze la rândul său în spiritul şi frumosul educaţiei, descoperind pas cu pas ce îi place, care îi sunt interesele, cum îşi poate atinge ţelurile, ulterior potenţialul - ca mai apoi să se autoconcureze pentru a îl depăşi. Educaţia bună, armonioasă şi creată prin pasiunea celor implicaţi, facilitatori plus participanţi, dă nastere performanţelor, progreselor... minunilor înfiinţate cu acei oameni, prin acei oameni, în acei oameni - fie ei dascăli ori învăţăcei.  
 
Se simte nevoia implicării, a unui bun social cu acţiune de comunitate macro şi micro ce se implică după posibilităţile, deschiderea şi placul fiecăruia în parte - şi totuşi... se implică! Prin urmare, vin să vă ofer următoarele informaţii cu privire la un proiect concret, demarat de Asociaţia ROI în parteneriat cu A.R.C. (Asociaţia Română pentru Coaching) ce vine în sprijinul elevilor de liceu pentru îmbunătăţirea rezultatelor - ţintă care se vrea atinsă printr-un plus de valoare, prin realizări pozitive în viata de zi cu zi a individului. Este asadar necesar ca tânărul implicat şi activ să facă paşi cu sprijinul şi îndrumarea a persoane competente în comunicare, sociologie, psihologie, cu pregătiri şi atestări în educaţie, coaching, viaţă familială şi activitate profesională, pentru sporirea încrederii de sine, pentru a indentifica nevoile, modul de a atinge scopurile stabilite atât la nivel personal cât şi extrapolat la nivel social.  
 
De aceea, pe cât de importante sunt progresele făcute la disciplinele de studiu şi în promovabilitatea Bacalaureatului (menţionând Bac-ul vin amintiri din perioada liceului... în rame potrivite puse), pe atât de importante sunt schimbările şi îmbunătăţirile notabile în viaţa de zi cu zi a individului. Se lucrează de asemenea cu directorii de licee, cu profesorii, cadrele didactice, părinţii - tutorii şi toate persoanele ce sunt implicate şi fac parte din viaţa tânărului, din procesul său de învăţare, al creării şi descoperirii personale pentru o mai buna integrare în lume, în societate.  
 
Vă ofer aşadar oportunitatea de a face parte din acest minunat proiect şi a lua împreuna cu fiece elev, părinte, cadru didactic, antrenor de viaţă, psiholog ori sociolog, specialist în comunicare, etc... vă invit ca împreuna cu dumneavoastra, cu mine, cu noi toţi să acordăm minimul nostru sprijin, dramul de încurajare de care este nevoie şi pentru care fiecare dintre noi în parte, personal, a fost recunoscător la momentul oportun că... a beneficiat de încredere, de susţinere! Aveţi ocazia de a oferi la răndul dumneavoastra un plus de valoare. Pentru aceasta, vă invit să vă documentaţi, atâta timp cât aceasta este dorinţa dumneavoastra, cu privire la proiectul demarat de Asociaţia ROI în parteneriat cu ARC. La dispoziţie vă stă site-ul: https://raiffeisencomunitati.ro/; proiectul necesită simpla dumneavoastra susţinere, simpla apăsare pe următorul „Proiect-pilot Zburd - Educaţie prin coaching", astfel exprimându-vă acceptul ca proiectul să primească fondurile necesare prin finanţarea înlesnită de Programul Raiffeisen Comunităţi.  
 
Proiect-pilot Zburd - Educaţie prin coaching îl găsiţi printre primele proiecte aflate în lista de Votare Proiecte a programului Raiffeisen Comunităţi, listă ce o accesaţi cu uşuriinţă prin crearea unui simplu cont decent la adresa web mai sus oferită (să repetăm: https://raiffeisencomunitati.ro/, mama învăţăturii); apoi, având contul dumneavoastră ce se poate dovedi a fi util şi cu alte ocazii, eventual cu puternic interes direct şi personal, veţi alege Program de Granturi din Meniul oferit - bară galben scris cu gri, care vă va conduce spre Harta Proiecte, unde alegând Municipiul Bucureşti veţi avea ocazia să găsiţi în mod explicit Proiectul Zburd iniţiat de oameni de bună crediinţă prin intermediul ROI si colaborarea A.R.C. şi... de asemenea, aveţi oricând şansa şi posibilitatea de a vă informa şi căuta proiecte ce solicită finanţare Raiffeisen din orişicare judeţ al tărişoarei noastre dragi, Romania!  
 
Cu drag vă mulţumesc pentru lecturarea acestui umil articol, oferindu-vă totodată însoţite de urări pentru "toate bune" informaţii complete ce se regăsesc în totalitate şi pe http://raiffeisencomunitati.ro/proiecte/proiect-pilot-zburd-educatie-prin-coaching/,  
 
cu specificaţia că aveţi posibile legături (link-uri) la detalii legate de proiect accesând Zburd - Educaţie prin Coaching prin intermediul paginii RaiffeisenComunitati.Ro cât şi prin intermediul paginii de FaceBook - https://www.facebook.com/ZburdEdu.  
 
Informaţiile mult promise:  
Proiect-pilot Zburd - Educaţie prin coaching - 92 voturi (0.69%)  
 
I. Informaţii generale  
Categorie proiect: Educaţie  
Tip candidat: ONG  
Judeţ: Bucureşti  
 
Numele organizaţiei: Asociaţia Română pentru Coaching, în parteneriat cu Asociaţia ROI  
Reprezentant legal: Costel Coravu (ARC), Marian Dobrilă (ROI)  
Coordonator proiect: Simona David-Crisbăşanu  
Perioada de desfăşurare: Februarie 2012 - Septembrie 2013  
 
II. Buget  
Suma totală solicitată (RON): 22.500  
Suma totală proiect (RON): 323.000  
Buget anual organizaţie (RON): Pentru 2012: ARC - 40.000; ROI - 240.000  
 
III. Informaţii despre organizaţie  
1. Descrierea organizaţiei  
Asociaţia Română pentru Coaching (ARC) este o organizaţie profesională care, din 2008, reuneşte coachii profesionişti. ARC se concentrează pe promovarea coachingului la standarde internaţionale, prin diverse evenimente şi conferinţe www.coaching-arc.ro  
 
ARC se adresează profesioniştilor în domeniu, precum şi publicului larg. Oricine poate beneficia de servicii de coaching, pentru a atinge performanţe mai bune pe plan profesional sau o viaţă personală împlinită. Alături de Asociaţia ROI, ARC s-a implicat în dezvoltarea proiectului-pilot Zburd – Educaţie prin coaching (www.zburd.ro) pentru îmbunătăţirea performanţelor unor licee care au avut rezultate slabe la Bacalaureat, proiect demarat în februarie 2012.  
 
Asociaţia ROI (înfiinţată la sfârşitul anului 2011) derulează şi sprijină proiecte cu un impact pozitiv asupra comunităţii. ROI este activă în educaţie, cultură şi leadership (www.aroi.ro), adresându-se în special tinerilor.  
 
2. Impactul produs de organizaţie  
Prin proiectul-pilot Zburd-Educaţie prin coaching urmărim îmbunătăţirea rezultatelor celor 6 licee incluse în proiect din Bucureşti, Iali, Sibiu, Braşov şi Câmpulung Muscel (promovabilitate de sub 20%). Proiect va avea un impact pozitiv asupra unei părţi semnificative din beneficiarii din cele 6 licee incluse în proiect, respectiv: 900 de elevi (majoritatea - din mediu defavorizat), 72 de profesori, 1.300 de părinţi. Se constată deja creşterea încrederii în sine a elevilor şi o comunicare mai bună între elevi şi profesori. Printr-o comunicare eficientă, arătăm şi altora că „se poate”. Deja primim mesaje de la profesori din alte oraşe care sunt interesaţi de proiect.  
 
Despre reacţiile elevilor şi profesorilor implicaţi:  
 
3. Principalii finanţatori/donatori ai organizaţiei  
Asociaţia Română pentru Coaching - cotizaţii ale membrilor ARC, profesionişti în domeniul coachingului Asociaţia ROI - finanţată, în principal, de membrii fondatori ai Asociaţiei (persoane fizice) şi din fonduri europene - programul „Tineret în acţiune"  
 
IV. Planul proiectului  
1. Nevoia identificată  
Rezultatele slabe la bacalaureat în 2011 şi în 2012 arată situaţia gravă din învăţământ. Gradul de promovabilitate la BAC a fost de 43,04% în 2012 şi de 44,5% în 2011. Absenteismul, mai ales în rândul liceenilor, este un fenomen îngrijorător, dar i se acordă mai puţină atenţie. Este evidentă lipsa de relevanţă a conţinutului procesului de învăţare şi faptul că şcoala nu îi pregăteşte, de fapt, pe elevi/absolvenţi să se integreze în societate. În acelaşi timp, există o lipsă acută de comunicare între profesori/elevi/părinţi şi o lipsă de apreciere, încredere în sine şi implicare la nivelul acestor categorii. Educaţia are nevoie să fie adaptată la nevoile copiilor şi cerinţele societăţii. În România, majoritatea aşteaptă ca soluţiile să vină de la centru. Or, primii paşi pot fi făcuţi din interiorul şcolii, de la “firul ierbii”, printr-o mai bună comunicare şi prin asumarea responsabilităţii de către toţi cei implicaţi: elevi, profesori, părinţi, mediul de afaceri şi autorităţi.  
 
2. Scopul proiectului  
De la începutul anului 2012, 6 licee care au avut un grad de promovabilite redus la bacalaureat (sub 20%) beneficiază de proiectul-pilot Zburd – Educaţie prin coaching pentru a-şi îmbunatăţi performanţele, printr-un proces de coaching de echipă. Majoritatea elevilor din aceste licee provin din medii defavorizate. La nivelul fiecărui liceu, a fost formată o echipă de voluntari din care fac parte profesori, elevi, părinţi, reprezentanţi ai autorităţii locale şi ai mediului de afaceri. O echipă de coachi voluntari sprijină cele şase licee să găsească soluţii la problemele cu care se confruntă: de la abseinteism, la disciplină şi lipsă de motivaţie sau de încredere.  
 
Scopul este ca aceste grupuri să lucreze împreună şi să găsească soluţii pentru îmbunătăţirea procesului de educaţie. Ceea ce urmărim, în final, este ca şcoala să sprijine tinerii să-şi asume responsabilitea pentru propria viaţă. Detalii: www.zburd.ro  
 
3. Obiectivele proiectului  
- Facilitarea procesului de formare şi consolidare a echipelor la nivelul liceelor din care fac parte elevi, părinţi, profesori. Încurajarea implicării mai multor elevi şi a părinţilor în echipă. Atragerea reprezentanţilor mediului de afaceri şi a autorităţilor locale în echipă.  
- Echipele liceelor lucrează împreună şi devin eficiente: analizează problemele, propun obiective, priorităţi şi planuri de acţiune. Încurajează formarea de grupuri de lucru şi iniţierea/implementarea planurilor şi proiecte.  
- Documentarea procesului şi evaluarea rezultatelor proiectului pilot. Promovarea rezultatelor şi a metodei de lucru în cadrul sistemului şi în mass-media la nivel local şi naţional. Propunerea de politici publice şi găsirea resurselor necesare pentru extinderea proiectului pe termen mediu şi lung împreună cu Ministerul Educaţiei şi cu alte ONG-uri implicate în acest domeniu.  
 
4. Grupul ţintă vizat  
Voluntari: antrenori (coaches) profesionişti şi alţi voluntari în proiect (ex. specialişti în resurse umane, traineri, alte ONG-uri)  
Grupuri-ţintă implicate direct: elevii, profesorii, părinţii, directorii de licee, autorităţi locale, Ministerul Educaţiei, reprezentanţi ai mediului de afaceri, alţi parteneri  
Grupuri-ţintă implicate indirect: mass-media  
Beneficiari: liceele incluse în proiect (elevi, profesori, părinţi), Ministerul Educaţiei, alte instituţii de învăţământ, angajatorii  
 
5. Activităţile proiectului  
Proiectul-pilot are la bază o metodologie care şi-a dovedit eficacitatea în alte ţări. Coachii sunt pregătiţi în această metodologie şi sprijină echipele mixte din fiecare liceu să se formeze şi să devină eficiente. În perioada februarie - iunie 2012, a avut loc procesul de formare a echipei fiecărui liceu – din care fac parte elevi, profesori şi părinţi. Au fost analizate problemele, au fost stabilite obiectivele şi priorităţile. Echipa fiecărui liceu va lucra în continuare la definirea obiectivelor pentru noul an şcolar în fiecare liceu şi a planului de acţiune. La începutul noului an şcolar, va avea loc un workshop pentru kick-off la care vor participa antrenorii, directorii şi liderii echipelor din cele 6 licee.  
 
Vom continua să evaluăm progresele şi vom documenta paşii făcuţi, astfel încât procesul să poată fi aplicat şi în alte instituţii de învăţământ, nu numai în licee. Vom promova proiectul şi vom identifica finanţările necesare. Vom propune politici publice adecvate.  
 
6. Calendarul şi activităţile  
- Workshop cu cei 14 antrenori voluntari în proiectul-pilot pentru definirea obiectivelor specifice pentru nou an şcolar – septembrie 2012  
- Workshop pentru kick-off la care vor participa antrenorii (14), directorii şi liderii echipelor din cele 6 licee – sfârşitul lunii octombrie – începutul lunii noiembrie  
- Continuarea procesului de pregătire a coachilor în aplicarea metodologiei prin seminarii periodice, follow-up şi feedback permanent cu Ernie Turner, preşedintele Leadership in International Management (LIM) şi mentorul nostru în acest proiect, şi Oana Stoianovici, responsabilă pentru pregătirea echipei de coachi - octombrie 2012-septembrie 2013  
- Consolidarea echipelor liceelor, definirea obiectivelor pentru noul an şcolar, elaborarea planurilor de acţiune şi implementarea acestora - întâlniri regulate ale echipelor, o dată la două săptămâni, facilitate de 2 coachi/liceu – septembrie 2012-iunie 2013  
- Evaluarea progreselor, monitorizarea proiectului şi documentare procesului – septembrie 2012-septembrie 2013  
- Promovarea proiectului (prin interviuri, conferinţe de presă, participarea la mese rotunde, social media) şi identificarea finanţărilor necesare – august 2012-septembrie 2013  
- Pregătirea unor propuneri de politici publice adecvate şi prezentarea acestora – august - septembrie 2013.  
 
7. Echipa implicată în desfăşurarea proiectului  
Simona David-Crisbăşanu - manager de proiect şi coach, expert în media, imagine, comunicare şi corporate affairs. Simona este membru al Asociaţiei ROI, unul dintre partenerii din proiect şi este membru afiliat al ARC. Simona îndeplineşte şi rol de coach la unul dintre liceele incluse în proiect.  
 
Pentru metodologie - Ernie Turner, preşedintele Leadership in International Management (LIM), coach cu experienţă de peste 30 de ani în a lucra cu organizaţii intenaţionale. Este mentor şi voluntar, pregătind coachii în implementarea metodologiei LIM pentru coaching de echipă prin workshopuri dedicate. Ernie se axează pe instrumente concrete, pe studii de caz şi pe lucrul în echipă.  
 
Antrenorii utilizează metodologia transferată de Ernie, sub coordonarea Oanei Stoianovici, lider transformational si un coach cu experienţă internatională şi abordare sistemică. Rolul Oanei este acela de a se asigura că echipa de coaches are abilităţile şi instrumentele necesare pentru a face faţă provocărilor de pe teren şi a implementa metodologia cu integritate.  
 
Costel Coravu, preşedinte al Asociaţiei Romane pentru Coaching, organizaţia care a iniţiat proiectul “Educaţie prin coaching” îşi asumă un rol de sprijin în relaţia cu autorităţile. Este şi coach în proiect. Toţi cei 14 coaches implicaţi sunt voluntari - detalii despre echipă aici: http://zburd.ro/despre-noi/echipa/ Alţi 10 voluntari vor fi implicaţi în evaluare, dezvoltarea de noi proiecte, training, PR etc.  
 
8. Rezultatele estimate la finalul proiectului  
Prin acţiunile şi proiectele implementate de echipele liceelor, este de aşteptat ca programul să producă rezultate în ceea ce priveşte îmbunătăţirea prezenţei, a disciplinei şi a rezultatelor la examenul de bacalaureat. Rezultatelor în ceea ce priveşte promovabilitatea vor evaluate în septembrie 2013. În plus, există o evaluare calitativă permanentă a proiectului, proces în care beneficiem de sprijinul Universităţii Bucureşti - Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, partener în proiect. Din feedback-ul obţinut de la elevii şi profesorii implicaţi, am constatat deja creşterea încrederii în sine a elevilor şi o comunicare mai bună între elevi şi profesori.  
 
Vom avea în vedere şi proiectele iniţiate şi resursele identificate de echipele liceelor. Pe termen mediu, aceste echipe vor deveni modele pentru alte instituţii de învăţământ. De notat că proiectul a trezit deja interesul profesorilor dedicaţi din alte şcoli/licee, care doresc să se alăture comunităţii Zburd.  
 
9. Continuitatea proiectului  
Continuitatea poate fi asigurată în trei moduri:  
- din surse ale partenerilor şi a unor potenţiali sponsori;  
- crearea unor proiecte strategice cu finanţare din fonduri europene pe orizontul 2014-2020;  
- parteneriat cu autorităţile locale;  
- crearea unui parteneriat public-privat cu Ministerul Educaţiei şi finanţarea acestor proiecte prin contribuţiile potenţialilor angajatori.  
 
Metoda de lucru poate fi replicată cu uşurinţă şi la nivelul altor unităţi de învăţământ, nu numai la nivel liceal. De altfel, ar fi de dorit să fie aplicată de la nivel primar şi gimnazial. De asemenea, metoda poate fi aplicată şi în alte domenii unde ineficienţa tine de lipsa lucrului în echipă, a lipsei asumării responsabilităţii sau de o planificare deficitară (ex: cultură şi sănătate).  
 
10. Instrumentele care asigură transparenţa organizaţiei  
Asociaţia Română pentru Coaching este o organizaţie profesională, care îşi prezintă anual rezultatele activităţii în cadrul Adunării Generale. (www.coaching-arc.ro). De asemenea, reprezentanţii ARC sunt interesaţi să promoveze activitatea şi proiectele Asociaţiei în mass-media.  
 
Deşi este recent-înfiinţată (noiembrie 2011), Asociaţia ROI şi-a început activitatea în 2012 cu proiecte ambiţioase. A obţinut deja fonduri europene pentru un proiect derulat în cadrul programului "Tineret în acţiune" (www.aroi.ro) – „Art for youth". Transparenţa organizaţiei este asigurată prin rapoarte financiare proprii fiecarui proiect si printr-un raport anual. Rezultatele şi evoluţia proiectelor sunt comunicate prin intermediul mass-media şi al social media, precum şi pe site-ului organizaţiei.  
 
Proiectul Zburd-Educaţie prin coaching are propriul său site - www.zburd.ro, care va fi dezvoltat în continuare.  
 
V. Bugetul proiectului  
buget_zburd.xlsx  
 
VI. Evaluarea proiectului  
Rezultatele în ceea ce priveşte promovabilitatea vor evaluate în septembrie 2013.  
 
Există o evaluare calitativă permanentă a proiectului, proces în care beneficiem de sprijinul Universităţii Bucureşti - Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, partener în proiect. "  
 
Pentru conformitate,  
 
Radu Robert ZACIU  
31 august 2012  
Bucureşti  
 
 
 
Referinţă Bibliografică:
Radu Robert ZACIU - O DIFERENŢĂ – PROIECTUL PILOT ZBURD / Radu Robert Zaciu : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 612, Anul II, 03 septembrie 2012, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2012 Radu Robert Zaciu : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Radu Robert Zaciu
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!