Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RECOMANDĂ PAGINA

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Literatura > Eseuri > Mobil |   


Autor: Paul Gheorghiu         Publicat în: Ediţia nr. 1232 din 16 mai 2014        Toate Articolele Autorului

Cele trei etape ale evoluţiei spirituale
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!

Pentru a putea prezenta cele trei etape ale evoluţiei spirituale, trebuie mai înainte de toate să ne referim la cele trei tipuri de păcate ale omului: cu gândul, cu vorba sau cu fapta. Ordinea celor trei tipuri de păcate nu este întâmplătoare, ci în funcţie de gravitatea efectelor produse oamenilor din jur, cât şi de probabilitatea de apariţie a acestor păcate. Dacă am putea face o statistică, am constata că cele mai multe păcate ale omului provin din gândurile murdare, apoi pe locul al doilea ca număr, sunt păcatele legate de vorbele urâte adresate semenilor, iar în final, cele mai puţine păcate sunt cele rezultate din fapte. Numărul de păcate săvârşite depinde în primul rând de gravitatea păcatului, precum şi de repercursiunile care ar urma la o eventuală judecată de apoi, asupra celui care le-a generat. Astfel, am putea întâlni persoane care, deşi nu săvârşesc fapte rele, le mai putem auzi din când în când că adresează vorbe urâte celorlalţi. Acelor indivizi, dacă le-am putea citi gândurile, am constata un număr mult mai mare de gânduri rele, destructive, pentru cei din jur. Iată că în acest caz, un individ a reuşit să-şi controleze parţial păcatele faptice, precum şi o mare parte dintre cele cu vorba, dar nu a putut să-şi stăvilească gândurile negative; acestea l-au năpădit precum o armată ce ocupă rapid teritoriile inamice.  

Există două tipuri de persoane interesate să-şi ridice nivelul de evoluţie spirituală. Primul tip abordează problema de la coadă la cap, micşorându-şi constant numărul de păcate faptice în prima parte a vieţii, pentru ca ulterior să reuşească reducerea numărului de păcate cu vorba, urmând ca după cea de-a doua parte a vieţii, spre final, să reuşească să gândească mai curat şi să se înconjoare de gânduri pozitive, de bunavoinţă, de acceptare şi compasiune, iar în cele din urmă, de iubire necondiţionată pentru oamenii, natura şi vietăţile din jur. Al doilea tip de indivizi porniţi spre evoluţia spirituală sunt cei care abordează problema invers. Este cazul călugărilor care se izolează în vârful munţilor pentru a-şi curăţa gândurile de orice păcat;cum acestea vor fi curate, în mod natural, nici vorbele şi nici faptele nu vor mai putea scăpa de sub control prea uşor. Totuşi, asemenea eforturi nu pot avea succes decât în cazul unui individ cu o voinţă puternică şi multă credinţă în Dumnezeu. Iată că de aceasta dată, credinţa joacă un rol de catalizator pentru curăţarea gândurilor de influenţele negative ce se regăsesc în jurul oamenilor, precum aerul din atmosferă. Un caz particular ce poate fi menţionat aici este ipocrizia oamenilor. Acest tip de om lasă celorlalţi sentimentul de om bun, „pâinea lui Dumnezeu”, dar care în ciuda tuturor aparenţelor, deţine foarte multe gânduri distructive. Aceşti indivizi sunt foarte periculoşi pentru societate în general şi pentru oamenii naivi, în particular. Din păcate, încă mulţi români mai apreciază anumite persoane sau „personalităţi”, doar pentru faptul că aceştia sunt foarte buni oratori, vorbind de cele mai multe ori demagogic, de asemenea fiind foarte convingători când rostesc discursurile ce nu le aparţin.  

Pentru că veni vorba de ipocrizie şi fals, ar trebui să facem eforturi suplimentare în viitor pentru a-i demasca pe cei în cauză. Dacă pentru unii acest lucru se întâmplă nativ, automat, ei având calitatea de a demasca şi dinamita falsul care tocmai le stă în faţă, pentru alţii însă, lucrurile sunt mult mai complicate. Nu ştiu dacă este vorba de naivitate copilărească sau de simplă prostie, dacă este vorba de "prezumţia de nevinovăţie" sau prostie, de ideea de a judeca pe alţii după tiparul celui care judecă, dar cu siguranţă am nădejdea că în viitor, oamenii vor reuşi să facă diferenţa dintre omul sincer şi omul fals. Poate că omenirea va primi, treptat, această capacitate de a descoperi gândurile ascunse (negative) ale semenilor, drept un dar al experienţei civilizaţiei umane, acumulată în mii de ani de evoluţie. Aşa cum animalul poate învăţa pe parcursul vieţii din experientele neplăcute pe care le-a trăit, tot la fel şi omul, ar trebui să dezvolte noi abilităţi (şi capacităţi) de a “citi” intenţiile celorlalţi, evitând astfel eventualele neplăceri pe care ceilalţi indivizi i le-ar putea provoca. Chiar dacă gândul poate fi considerat un element temporar aflat în proprietatea unui individ, dar şi o supapă de evacuare a presiunilor psihice, totuşi acesta ar putea fi interceptat (şi decodat) în anii ce vor urma, de către o altă persoană din exterior. Problema este însă una ce ţine de etică, dacă gândul trebuie să rămână personal sau “spre binele tuturor” este mai bine să fie descoperit şi interpretat. Poate că doar nivelul de evoluţie tehnologică al omenirii va hotărî în viitor dacă lucrurile vor rămane aşa sau nu. Chiar dacă omul gândeşte negativ uneori, spune vorbe urâte sau acţionează negativ, totuşi evoluţia spirituală a unui individ ar putea avea loc, în timp, dacă el îşi propune acest lucru. Evoluţia spirituală trebuie văzută ca o lucrare de o viaţă, cu o durată de o viaţă (sau mai multe, pentru cei care cred în reîncarnare), pentru că indiferent de tipul de abordare a purificarii spirituale, omul va avea mereu de a face cu un proces ce necesită foarte multă răbdare, credinţă, dar mai ales bunăvoinţă...  

Paul Gheorghiu.  

Referinţă Bibliografică:
Cele trei etape ale evoluţiei spirituale / Paul Gheorghiu : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1232, Anul IV, 16 mai 2014, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2014 Paul Gheorghiu : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Paul Gheorghiu
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!