Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Orizont > Reportaj > Mobil |   



Nuntă sâmbetistă în California! (7)
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Nu mai ştiu ce să se fi depănat de pe discuri, CD-uri ori casete, ştiu doar că începusem să mă “înalţ” şi să-mi revin, să-mi preschimb posomoreala atavică într-un luminiş şi ambient tonifiant, elevat, cu formă şi chip neumbrit de fantasme existenţiale, obsesii care mi-au învăluit până la desfigurare sufletul plăpând, tânjitor doar de puţină înţelegere şi respect pentru demnitate pe care atunci şi în acel cadru nu mi-l încălca nimeni, dreptul la umilinţă – condiţie esenţială şi imprescriptibilă a omenescului din fiecare. Ilustraţia muzicală molcomă ne devora sufletele, seara fusese rezervată femeilor coreligionare miresei şi care nu puteau să fie prezente din diferite motive peste câteva zile la procesiunea religioasă a nunţii. 
  
Zeci de poze, feţe senine şi binevoitoare care ne înconjurau, ce mai, un “tăvălug” de generozităţi pe care mai că nu le pricepeam – dar cărora le “cădeam dulci victime”, cu învoială necârtitoare şi apoi, desfăcutul pachetelor cu cadouri frumos legate şi ambalate, cu şnururi şi funţi multicolore, toate acestea într-o procesiune a tăcerii nepizmuitoare, “întrerupte” adeseori de cadouri ce “cădea bine” viitorilor miri.  
  
Americanii se bucură mai mult atunci când fac daruri decât atunci când le primesc şi dacă ele sunt configurate in micro, li se luminează faţa atunci când îţi cer imperios să le desfaci în faţa lor, vor să împărtăşească cu dăruitorul şi chiar cu asistenţa complicitatea “secretului” din pachet, gestul deconspirării odată satisfăcut va “trăda” cumva şi sinceritatea gestului generosului dar şi curiozitatea lăuntrică de a-ţi citi pe faţă bucuria acoperirii unei nevoi sau pur şi simplu a unui moft demult reprimat, a unei dorinţe. A te bucura de bucuria altuia, iată chintesenţa gestului lor la scara reciprocităţilor minore, latură a educaţiei comprehensive, adânc altruiste şi persuasive şi nu aflată sub zodia invidiei mioritice, în care “capra vecinului” rumegă cu tăişul vorace al caninilor şi mărunţeşte bucuria măruntă pentru a o transforma într-un sentiment contrariu...  
  
Curioase că venim din ţara lui Dracula, cu noţiuni vagi sau inexistente despre geografia îndepărtată a orientului european ne-au “bombardat” cu întrebări despre ce şi cum, unele chiar insidioase din ignoranţă ( “Nu sunteţi o colonie a Rusiei?!”), interogaţii afluitoare, o dimensiune a agasării pe care nu le-o cunoscusem în călătoria precedentă din două mii, “demolatorii de mituri” în care ne-au silit să ne ipostaziem gazdele noastre se puseseră în sfârşit în mişcare tocmai la “ziua miresei”, abia de le puteam face faţă iar tălmăcirile Elenei parcă nu le satisfăcea îndeajuns curiozităţile, lasându-le de multe ori pe ele să-şi răspundă singure(!). 
  
La “ziua miresei” s-au mai descătuşat inhibiţiile, Debby, viitoarea cumnată a Elenei, cam de o vârstă cu aceasta şi aflată şi ea în pragul exerciţiului matrimonial şi-a ajutat cumnata la despachetarea darurilor, care se făcea obligatoriu în văzul şi aplauzele organizatorilor şi care făceau parte din categoria “dotărilor” casnice(oale de inox, servicii de veselă, pahare, aparatură electrocasnică, birotică), printre ele şi câteva plicuri cu bani din partea celor care nu puteau, din diferite motive, veni la nuntă. Obligatoriu, darurile conţineau plicuri cu urările de rigoare prilejuite de viitorul eveniment şi cu numele celor care le făceau. Obiceiul era ca mirii să-şi fi exprimat dorinţa asupra nevoilor lor, pe o listă predată lanţului de magazine ce făceau oferta pe profilul necesităţilor, la casieria unităţii comerciale respective, cu adresa şi numele ei şi care punea la dispoziţia cumpărătorilor lista cu opţiunile mirilor, cu numele şi adresele titularilor-beneficiari.  
  
Pentru evitarea oricăror confuzii (cumpărarea aceluiaşi produs de două sau trei ori nu era exclusă) magazinele de profil din cadrul aceluiaşi lanţ comercial puteau schimba marfa la cererea mirilor sau înapoia în numerar contavaloarea acestora. Comparaţia cu regulile similare existente pe alte meleaguri este total de prisos şi nu suportă comentarii, veriga lipsă (dacă există în acest caz) din civilizaţia pieţei – în pofida clamării arhifolosite “clientul nostru, stăpânul nostru! – fiind raporturile dintre vânzător şi cumpărător, remontate printr-un substitut moral, de bun simţ şi satisfăcător ambelor părţi: încrederea reciprocă şi bunele intenţii... 
  
Singurele locaţii acreditate să facă aceste diligenţe la mall-uri sau supermarket-uri sunt nişte ghişee speciale aflate la intrarea acestora şi care rezolvă direct, pe loc şi mărfurile refuzate de clienţi din considerente de calitate ori chiar preschimbarea mărfii după un anumit timp – dacă defecţiunile de fabricaţie sau funcţionare n-au putut fi sesizate la momentul cumpărării mărfii. Asupra acestor înlesniri în complexitatea raporturilor dintre producători şi consumatori, via unităţile de desfacere, a protecţiei practice şi nu formale a cumpărătorilor faţă de entităţile asiguratoare de calitate (fabrică, protecţia consumatorului, piaţă, etc.) am să mai revin însă. 
  
 
  
 
  
Referinţă Bibliografică:
Nuntă sâmbetistă în California! (7) / George Nicolae Podişor : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 333, Anul I, 29 noiembrie 2011, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2011 George Nicolae Podişor : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de George Nicolae Podişor
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!