Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Manuscris > Cugetari > Mobil |   


Autor: Marina Glodici         Publicat în: Ediţia nr. 850 din 29 aprilie 2013        Toate Articolele Autorului

Marina GLODICI - PROFITABILITATEA ŞI MASS-MEDIA
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Cu ani în urmă, discutam cu un om de afaceri despre condiţiile în care întreprinzătorii îşi desfăşoară activitatea. Pe vremea aceea avea un ziar pe care îl patrona şi mi s-a plâns că va renunţa la el deoarece „nu este profitabil". Eram contrariată. Se ştie, doar, că un ziar poate cel puţin să se autofinanţeze, sau în cel mai ideal caz, să îşi acopere cheltuielile din publicitatea şi din abonamentele pe care le angajează. Ziarul poate fi un important factor de informare, educare şi progres prin promovarea ideilor cele mai bune în acest sens.  
 
Este foarte adevărat că principiul de bază în afaceri este convergenţa de interese. Dar nu trebuie scăpate din vedere sistemul de valori şi mai ales priorităţile. Informaţia, educaţia şi sănătatea constituie nişte priorităţi capitale pentru a putea înregistra creşteri ale nivelului de trai. Spre regretul nostru, dorinţa de profit şi-a pus amprenta peste mintea noastră şi nimeni nu mai vrea să gândeasca dezinteresat. „Orice idee care nu devine un ideal ucide în suflet o putere. Orice idee care devine ideal crează în om noi puteri de viaţă... N-are niciun rost să aduci adevăruri înaintea unor oameni care nu sunt învăţaţi să gândească dezinteresat" (Richard Wurmbrand). Se zice că jurnaliştii sunt apărătorii democraţiei şi a libertăţii, dar „numai cine este liber, poate conduce pe alţii la libertate" (Richard Wurmbrand). Cunosc oameni care lucrează de ani de zile ca voluntari şi promovează valorile româneşti atât în ţară cât şi în străinătate ... doar de dragul sufletelor care trebuie să îşi mărească puterea de viaţă şi gândire din cuvinte „pline de duh şi viaţă". Acestor oameni, eu cred că ar trebui să le fie recunoscătoare generaţii de-a rândul.  
 
Mass-media este o putere în stat. Cine e interesat să o anihileze? Atacă acolo unde toată lumea poate fi mai mult sa mau puţin vulnerabilă. La bani. Odată, cineva, foarte sarcastic, întreba un grup de jurnalişti: „Mai trăieşte ziarul? Are cu ce să vă plătească?". Democraţia înseamnă să ai jurnalişti puternici care sunt reprezentanţi adevăraţi ai poporului, care pot aduce schimbarea.. Doar profitabiliate! Dar de unde, dacă... nu ne informăm şi nu ne instruim ca atare? Cei care lucrează în mass media, ştiu că munca este istovitoare şi foarte stresantă... În alte ţări munca jurnalistului este respectată şi plătită.. La noi, dacă nu s-ar face mult voluntariat... nu ştiu dacă am avea cu ce ne mândri. După revoluţie a fost mult entuziasm, s-au înfiinţat ziare. Un jurnalist american ne spunea că noi avem multe de făcut şi că sunt atâtea lucruri de pus la punct că nu trebuie să căutăm informaţii "bombă" să atragem cititorii. Să încercăm să avem relaţii bune cu toate instituţiile şi să nu fim neapărat negativişti sau în opoziţie de dragul acesteia. Noi, apărăm nişte valori, o ţară care şi-a câştigat libertatea cu sânge şi sacrificii multe. Nu e adevărat că nu trebuie să fim patrioţi... Avem valori pentru care merită să mori... Vorbe goale?! Nu. Nicidecum.  
 
Profitabiliate! Bani şi iar bani! Desfiinţăm totul dacă nu ne vin bani cheş imediat! Dăm afară oamenii fără să existe un proiect de management. Descosiderăm forţa de muncă şi chiar şi anii de şcoală a cuiva... Şi facem doar o poltică lipsită de sens şi de substanţă. Unde sunt jurnaliştii care trebuie formaţi pentru viitor? În vreun partid politic? Nu ne trebuie mass media? Cine spune asta? Inculţii? Cei care vor să facă ce vor şi nu ceea ce trebuie cu banii publici? Cei care te hărţuie prin toate mijloacele să te desfiinţeze pentru că eşti incomod? Şi deşi are mai mult decât ar avea nevoie, râvneşte la patrimoniul ţării şi al altor concetăţeni? Întrebări grele, nu-i aşa? Şi totuşi au un răspuns. Dar trebuie să ne deşteptăm înainte să fie prea târziu. De cine ne este frică? „Planta adevărului nu poate prospera sub climatul fricii.... O boală a structurii noastre sufleteşti, care trebuie vindecată prin pocăinţă este spiritul de partidă... Ca să fie mai bine, trebuie să fii mai bun" (Richard Wurmbrand).  
 
Am observat că plac disputele şi discordiile falşilor intelectuali care ne duc pe toţi la porţile iadului. Profitabilitate în bani pentru unii şi câtă sărăcie, pierdere spirituală şi de timp pentru toţi! Distragerile sunt duşmanii muncii devoţionale în orice domeniu.  
 
Trebuie să ţinem aprinsă torţa adevărului pentru generaţile viitoare. „Fiecare dintre noi trebuie să contemplăm veşnicia cu toată seriozitatea şi apoi să ne întrebăm ce oferim acestei generaţii?" (Ray Confort). Sper să pun pe gânduri măcar câteva minţi luminate care ar putea să gândească pentru popor. "Când tratezi un subiect, nu e nevoie să îl desăvârşeşti; e destul să faci să se cugete" (Montesquieu).  
 
Marina GLODICI  
Cluj-Napoca  
29 aprilie 2013  
 
 
 
Referinţă Bibliografică:
Marina GLODICI - PROFITABILITATEA ŞI MASS-MEDIA / Marina Glodici : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 850, Anul III, 29 aprilie 2013, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2013 Marina Glodici : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Marina Glodici
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!