Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Manuscris > Compozitii > Mobil |   


Autor: Constantin Milea Sandu         Publicat în: Ediţia nr. 388 din 23 ianuarie 2012        Toate Articolele Autorului

Despre Rege, monarhie si regalitate
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Despre Rege, monarhie si regalitate 
  
In structura ei interioara Europa a fost, dintotdeuna, regalista. Regalitatea este un ansamblu organic de institutii mondiale, de traditii, de legi scrise si nescrise si in mod special de oameni grupati intr-o anumita ordine, care tine de ordinea secreta in lucruri si fiinte a lumii intregi, in mijlocul caruia troneaza monarhia. Fara aceasta ordine regala in lucruri si fiinte, civilizatia si umanitatea, care este creatia lui Dumnezeu, s-ar ruina din temelie, lucrurile ar cadea unele peste altele, iar planeta ar putea ramane doar locuita de fantome si libarci. Monarhia este o forma de guvernare, care are la baza o idee politica, in care un singur om conduce. Iar regalitatea, care printre alte rosturi si misiuni ce tin de taina si mister il are si pe acela de a guverna oamenii, nu este o idee politica, ci o realitate istorica, un organism viu, inseparabila de coordonatele istorice si geografice ale planetei. 
  
Se poate intampla la un moment dat in istoria contemporana ca “monarhia ereditara”, care are la baza o ideie politica, dar si o gena blestemata, sa aiba tendinte globaliste, asa cum se intampla acum, si sa vrea cu orice pret sa devina imperiala, si monarhul sa hotarasca sa devina neaparat imparatul si stapanul absolut al lumii intregi. Se pare ca marele vis imperial, mostenit de la romani, dar care are la baza ideia de cetatea ideala din Grecia antica, este de alta natura decat regalitatea. Orice imparat sau monarh care are pretentia sa stapaneasca lumea, fie si numai temporar, purtand ca simbol globul pamantesc cu crucea crestina, va ramane doar temporar suveran, dar niciodata nu va fi rege al lumii. 
  
In noua constructie a Statelor Unite ale Europei, in Romania anului 2012 si in lumea intraga, dupa comunism si capitalism, nu se vor mai putea face jocuri ideologice cu oamenii, cu fortele infernale si cele ceresti. De ce ? Filozofii stiu asta, ar fi cazul sa stim si noi: pentru ca, datorita internetului, oamenii au aflat, in sfarsit, cine sunt oamenii de la zei, cine sunt oamenii crestini, cine sunt oamenii din oameni si cine sunt oamenii fara destin. Acesti oameni au aflat, in sfarsit, ca popoarele nu vor putea fi guvernate si conduse spre un viitor luminos intemeiat pe panacee abstracte, pe ideia de republica din Grecia antica, in sensul utopiilor politice care, toate, isi au esenta in “ Paradisul prin distrugerea omenirii”. Comunistii, de pilda, care sunt niste nihilisti vulgari, practicand o doctrina politica de egalitate a oamenilor, o egalitate neghioaba, luata de altfel din ideia de “ comunism al femeilor” din Republica lui Platon din Gracia antica, credeau ca distrugand trei sferturi din lume, vor izbuti sa faca din restul ramas un paradis. Din fericire, utopia comunista, ca de altfel toate utopiile politice, ii are ca adversari pe oamenii insisi. 
  
Traind tot mai intens in doua universuri paralele, unul tehnologic, celalalt, al Artei-transformarii, constienti de faptul ca universul tehnologic este o eliberare catre nimic, oamenii nici macar nu vor putea fi convinsi ca sunt egali in forma, daramite in spirit. Azi, tot mai multi oameni incep sa inteleaga ca Universul inseamna constiinta. Si ca rostul lor in lume este de a infaptui Marea Trecere, in sens invers, din universul tehnologic in evolutia naturala a viului, a creatiei de fiinte de lumina, cu rezonante biofotonice. Ei stiu deja ca aceasta Mare Trecere se poate realiza doar printr-o permanenta stare modificata a constiintei, trecand prin cele doua mari experiente: e experienta la limita mortii si o experienta in afara corpului. Si sunt tot mai constienti ca nici macar nu vor putea fi inlocuiti uni cu altii in noile ierahii politice, economice, militare si culturale, atata timp cat nu vor face un salt cuantic, pentru a sti din ce familii provin, cine sunt si in ce ordine a castelor au venit pe lume. Primii nascuti din nascuti, mijlocii si mezinii alcatuiesc o structura ierarhica a castelor de care toate revolutiile si razboaiele care au trecut peste ei s-au descotorosit repede. Pentru ca toate revolutiile sangeroase au nevoie intotdeuna de siruri nesfarsite de gemeni, de heterozigoti, iesiti direct pe banda din incubatoarele puterii politice si militare, ca sa poata fi usor de guvernat. 
  
Ei stiu ca, la nivelul popoarelor inlantuite de-a lungul istoriei in sfera de putere a Timpurilor Moderne, regii sunt tatii nostri genetici prin excelenta, garantii categorici al paternitatii. Ei stiu ca arhetipurile regilor nu se schimba o data cu codul civil si, cand vom lua cunostinta de faptul ca marile noastre mame genetice au devenit un pic tati genetici si tatii genetici, un pic mame genetice, nu vom modifica rolurile lor fundamentale de reproducere a celulei umanitatii. De aceea, regii popoarelor nu se nasc prin ureche, ori in laborator; nu ne putem imagina printi mostenitori facuti la eprubeta; au dovedit-o indeajuns reginele Frantei care nasteau in public. De aceea, daca ne vom gandi vreodata sa reinstauram regalitatea in Romania, va trebui sa ne straduim mai intai nu sa uneltim comploturi politice, reinventand mereu niste dusmani pentru a putea instituii niste valori, sau sa lansam campanii de publicitate agresiva impotriva regilor care i-a avut Romania, ci, recunoscand mai intai valorile universale, revenind apoi la noi insine, sa instauram in familiile noastre relatii normale de la tata la fiu, care sa fie un model pentru noua regalitate, atat cea eterna cat si cea moderna. 
  
Dusmanul nostru, al Romaniei, dar si al Uniunii Europene din care facem parte acum, nu este nici SUA sau Rusia, nici Israelul sau Islamul, nici noua republica sau monarhia, nici capitalismul sau comunismul, nici guvernul mondial sau globalizarea lucrurilor si tribalizarea persoanelor. Eu vreau sa va spun doar atat: dusmanul nostru din interior, cel mai de temut, este foamea, frigul, frica, singuratatea atomica, intunericul mintii si negarea negatiei. Lumea oscileaza intre lantul fiintelor de lumina care stiu in ce lume traim dar nu pot sa spuna nimic si Marea Ignoranta care nu stie nimic dar tine omenirea la Bariera atomilor multimii, si o impinge inainte in groapa mizeriei comune a istoriei unei mari inselatorii umane, in intuneric si negatie. Iar lucrul acesta inseamna lumina rationala opusa destinului orb. 
  
In acest momen greu al sfarsitului istoriei unei mari inselatorii umane, sunt doua surse de legitimitate in Romania anului 2012: Regele si Piata Universitatii. Vreti sa vina Regele pe tronul Romaniei ? Ce scenariu avem pentru asta ? Cum il aducem pe tron ? Noi nu avem a-l aduce, noi avem doar a spune ca trebuie adus pe tron ! Restul il face Providenta. Cel mai simplu scenariu pentru reinstaurare monarhiei ar fi ca Regele sa intre in greva regala la palat. Iar doua ore pe zi sa iasa in Piata Universitatii, la care sa i se alature: cinci femei regaliste (din cinci categorii sociale diferite), trei preoti ( dintre care unul militar), doi generali de armata si un poet in grad de Comandor. Cat ai bate din palme cinci mii de romani regalisti vor intra in greva foamei pentru restaurarea monarhiei. Cei care vor declara greva foamei pe facebook se vor inmultii neincetat in toata tara, zece mii, o suta de mii, un milion, pana cand romanii care vor inceta sa manance si sa munceasca nu mai pot fi numarati, iar in trei zile de la declansarea Grevei Regale poporul va iesi pe strazi si republica va fi inlaturata in parlament, prin anularea actului de abdicare a Regelui in 1947,care a fost ilegal, ilegitim si nevalidat de parlamentul de atunci din lipsă de cvorum.. 
  
Daca in tara noastra s-ar ajunge vreodata la un conses privind monarhia constitutionala, eu nu mi-o imaginez in niciun caz nostalgica, ci, dimpotriva, stralucind de noutate, prin toate valorile culturale, nationale si universale, ale poporului roman. In loc sa-i ascultam pe mai stiu eu ce socio-biologi neodarvinisti si pe politicienii nostri corupti pana in maduva oaselor, sa plecam urechea la marii artisti, intelectuali si scriitori romani, universali, care au iubit fara masura tara si lumea aceasta. Artistii, intelectualii si scriitorii, orice s-ar spune, nu sunt niste visatori: ei sunt niste artizani si in aceasta calitate, ei stiu ce sta si ce nu sta in picioare. Ei stiu ca societate este un organism viu, nu un sistem. Cea mai mica unitate a sa este familia si in realitate regalitatea este structura care i se potriveste cel mai bine, pentru ca familia regala este oglinda familiei umane iar veneratia pe care o atrage este legitima...Regii, scriitorii, intelectualii si marii artisti, sunt o necesitate biologica. Poate ca ei sunt insasi oglinda alcatuirii sufletului. 
  
Daca veti fi de acord ca societatea romaneasca are nevoie sa fie guvernata si nu numai administrata si civilizata de niste straini ( care au doar interesul sa o stoarca de bunuri si valori ); daca veti fi de acord ca tara noastra poate avea si o alta vocatie istorica decat aceea de bacanie en gros; daca veti fi de acord ca cetatea pamanteana nu lipseste din planurile lui Dumnezeu, ajunge sa ne intrebam fiecare dintre noi ce chip ar avea un Stat care s-ar dori in primul rand sa fie umanist si suveran. Acesta, ar avea un chip de om cu patru fetze; un om care ar intruchipa in el patru feluri de oameni: omul de la zeu, omul crestin, omul din om si omul fara destin. Regele este unsul lui Dumnezeu pe pamant. Arhetipul regelui este un numar de aur, care descinde din omul de la zeu, care a primit botezul de la omul crestin, care pune ordine in lume, in lucruri si fiinte, si ar insemna sa ne facem un deserviciu lipsindu-ne de acest intermediar intre acesti patru oameni pe care i-am numit mai sus. 
  
Regalitatea este o forma de umanism care actiuneaza in trei moduri. In primul rand, este singurul sistem de guvernare care pune in mod deschis omul inaintea institutiilor. Un rege crestin e bland si ingaduitor, asa cum copilul unui tata se-ngrijeste, la fel, el intelectualii si poporul isi iubeste. In al doilea rand, regele se infatiseaza ca om intreg. Omul intreg = cerul intreg. Prototip, parte divina si umana, omul universal. Omul pur si simplu. In al treilea rand, daca regele, triptic inchis ( rege, regina, print - printesa ), reproduce structurile celulei fundamantale a umanitatii creatoare, parte divina si umana, tot regele, triptic deschis, adica infatisandu-se sub forma familiei regale, reproduce si structurile celor patru categori de oameni: omul de la zeu, omul crestin, omul din om si omul fara destin. 
  
Regalitate nu se intemeiaza pe a avea, ci pe a fi. Din aceasta reiase ca un rege nu poate fi ales prin referendum, oricat de legitim ar fi acesta. Pentru ca este o intrupare a omului venit din cer, regalitatea este singurul regim care se intemeiaza pe dragostea de oameni si iubirea de Dumnezeu. Se intemeiaza pe dragoste de oameni si iubire de popor, si nu pe popularitate, despre care nici urnele si nici sondajele nu ne pot da vreo idee. Racine scrie pur si simplu: Pentru a fi iubit neincetat este de-ajuns sa fi rege ! 
  
Regele este mediatorul prin excelenta. Pe orizontala: inte organismele si institutiile interne si internationale, intre grupurile de interese, functiile, factiunile, oamenii insisi. Pe verticala: intre cer si pamant, intre oameni si zei, intre ingeri si demoni, intre aceste entitati spirituale si divinitatea cereasca, cu care se unesc toate regalitatile si oamenii, in calitate de supusi. Regele este fata de Dumnezeu ceea ce sunt supusii fata de rege: toate popoarele au sesizat aceasta structura extra si intra planetara. Regele este mediatorul prin esenta, avand in el parte divina si umana. Daca el inceteaza sa fie mediator, el inceteaza sa fie rege si devine sef de banda. Seful unei bande care se-ntampla sa fie la putere. 
  
Regalitate este un sistem autonom de lumina polarizata cu doi poli, dar regele actioneaza ca un laser biologic cu amandoi poli deodata. De aceea, el este mediatorul prin excelenta. Spre deosebire de alte forme de guvernamant si regimuri politice, in care poporul si satatul se confrunta, in regalitate cei doi poli sunt omul si Dumnezeu, carora regele le sjujeste. In politica mondiala, regele este singurul care poate sa reuneasca fortele contrare ale dreptei si ale stangii, pentru a alcatui o rezultanta benefica viitorului omenirii.  
  
 
  
Referinţă Bibliografică:
Despre Rege, monarhie si regalitate / Constantin Milea Sandu : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 388, Anul II, 23 ianuarie 2012, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2012 Constantin Milea Sandu : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Constantin Milea Sandu
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!