Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RECOMANDĂ PAGINA

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Impact > Analize > Mobil |   


Autor: Tudor Urlea         Publicat în: Ediţia nr. 258 din 15 septembrie 2011        Toate Articolele Autorului

Despre meditatii, examenul de bacalaureat si titularizarea profesorilor
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Citeam, zilele trecute, un articol interesant in care se vorbeste despre piata meditatiilor din Romania. Acest lucru m-a facut sa ma gandesc la anii de liceu, la fostii mei colegi si, mai ales, la cei cativa adevarati profesori pe care i-am avut. Si atunci, in perioada comunista, existau meditatiile, iar din ceea ce am citit in diverse scrieri mai vechi, se pare ca acest fenomen exista de cand lumea. Apoi, mi-am amintit de rezultatele obtinute de cei din generatia mea la bacalaureat si de rezultatele celor doua examene de titularizare pe care le-am sustinut. Am fost tentat, pentru o clipa, sa critic rezultatele obtinute in acest an la examenul de titularizare a profesorilor precum si la cele doua sesiuni de bacalaureat. N-am facut-o! Si asta pentru ca n-am avut suficiente argumente. Consider ca atunci cand invatamantul este obligatoriu pana la varsta majoratului, acesta ar trebui sa se incheie cu o proba relativ simpla pentru toata lumea. 
  
Elevul se afla in centrul a ceea ce eu numesc tetraedrul educatiei. In varfurile acestuia putem situa : profesorul, scoala, familia si societatea. Reusita sau esecul elevului depind de munca sa, dar si de modul in care cei patru factori si-au facut datoria. Cum in viata s-a dovedit ca orice proces consta intr-o interactiune a partilor care participa, elevului ii revine 50% din munca pe care o presupune educatia sa. Responsabilitatea actului educational insa, revine in exclusivitate si in egala masura celor patru factori pe care i-am amintit. 
  
Modul in care au fost organizate si s-au desfasurat cele doua sesiuni de bacalaureat, prin rezultatele obtinute, mi-au ridicat mai multe semne de intrebare. N-am inteles prea bine ce s-a dorit prin supravegherea gen penitenciar de la examenele de bacalaureat. Pentru ce o intreaga generatie a fost supusa acestui stres ? Psihologii chiar nu au nimic de zis ? Cine-i militianul de la minister care a luat o astfel de decizie ? Parintii de ce tac ? Dar elevii?  
  
In ceea ce priveste examenul de titularizare trebuie sa remarc ca subiectele au fost bine intocmite si echilibrate. Eu le-as numii adevarate subiecte pentru un examen de titularizare. Rezultatele obtinute de candidati n-au fost nici mai bune, nici mai rele ca in alti ani. Faptul ca 30% din cei care au participat au luat note mai mari ca nota 7 nu spune decat ca acestia corespund exigentelor impuse. Daca numarul lor ar fi fost cu mult mai mic decat numarul posturilor ce puteu fi ocupate, atunci ar fi existat o problema. Cata vreme insa, nu toti cei care au luat examenul pot fi titularizati, inseamna ca avem sansa sa-i angajam pe cei mai buni. Si atunci, pentru ce discutiile care au urmat ? Cine are interesul sa-i umileasca, inca odata, pe profesori ? 
  
Despre meditatii n-am sa spun decat ca acest fenomen este un subiect adus in discutie atunci cand, incriminandu-i pe profesori, vrem sa-i mai pacalim pe elevi si parintii lor. Daca existenta acestora in forma actuala ar fi o problema pentru societate, atunci cei care ne guverneaza s-ar ocupa sa o rezolve. Solutia exista si este foarte simpla !  
  
 
  
 
  
Referinţă Bibliografică:
Despre meditatii, examenul de bacalaureat si titularizarea profesorilor / Tudor Urlea : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 258, Anul I, 15 septembrie 2011, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2011 Tudor Urlea : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Tudor Urlea
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!