Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RECOMANDĂ PAGINA

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Orizont > Opinii > Mobil |   


Autor: Constantin Milea Sandu         Publicat în: Ediţia nr. 233 din 21 august 2011        Toate Articolele Autorului

Cultura in subordinea lumii materiale
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
 
  
DOAMNELOR, DOMNISOARELOR SI DOMNILOR, 
  
asa cum am mai spus, eu, unul, nu vreau sa fiu asimilat de nici un popor, de nici o natiune, de nici o comunitate culturala: vreau sa fecundez. N-am spus eu vreau sa fecundez, ci doar vreau sa fecundez prin Arta-transformarii Primului Principiu din care s-au ivit cei trei eoni disticti: existenta-forma si beatitudinea. 
  
Fac arta ca si cum as face dragoste pentru prima data cu ultima Fiica a dragostei care si-a pierdut organul facerii, iar acum face naveta din raiul inimii în raiul nimanui si din iadul deznadejdii în iadul smereniei. Si poate ca de aceea vad acum creierul meu bicameral ca pe o samânta a Artei-transformarii. Si în explozia lui extatica simt limpede cum toata Inteligenta mea Luminoasa e stoarsa si pompata în cea mai misterioasa instalatie erotica a tuturor timpurilor: logodnica diavolului. 
  
“De azi nu voi mai asculta de inima mea si nici de aceasta instalatie erotica, fiindca tocmai ea este instrumentul care-mi masoara timpul distrugerii” - a zis cameleonul care are culoarea unui cameleon numai atunci când sta pe un alt cameleon. 
  
Daca sângele e sediul sufletului, atunci sufletul meu e bun, adica viu, numai în masura în care el reprezinta un proces de reîncarnare sau de reintegrare a unor entitati superioare despartite de trupuri din timpul coborârii sufletelor în trupuri nascânde. 
  
Iata de ce cred ca celula mea, ca de altfel si sufletul meu, se regenereaza numai daca inima pompeaza sânge proaspat, ficatul filtreaza sângele stricat si stomacul primeste... Primeste ce? Daca creierul meu bicameral nu mai poate comanda stânga dreptei si viceversa, atunci toata aceasta instalatie erotica va sari în aer, iar Jupânul Stomac va primi tot tiranie proletara. Doamne, fereste ! Caci forma aceasta tribala de barbari europenizati s-a destramat deja, imperiul a decazut, iar copacul uscat al ideologiilor comuniste este smuls din radacini. În subteranele post-modernismului nu mai exista decât putregaiul, iar deasupra oceanul acesta de eteraerfocapa, care nu e altul decât Internetul-celest. 
  
Vad întreaga Europa cum se zbate ca o himera între Orient si Occident, intre un trecut fantomatic si un alt trecut fantezist. Nici o întâlnire între pamânturi, nici un popor ales, nici un sistem care sa reziste. Peste tot numai tâlhari, sfinti, asasini, internetisti si tradatori care predica doctrina nihilista, revolta si abolirea fiintei umane. 
  
Nu se poate construi o lume materiala fara ca aceasta sa fie subordonata culturii, fie ea nationala sau universala, pentru asi regasi bunastarea , armonia si adevaratul sens al vietii. Orice inversare a acestei ordini spirituale in lucruri si fiinte lasata de Dumnezeu pe pamant, conduce, mai devreme sau mai tarziu, la negarea omului. Aceasta piata economica, sau economie de piata libera, globalizata, mai mult sau mai putin, este rezultatul culturii si nu invers 
  
Democratia pe care o suportam azi nu este interesata de arta adevarata. Arta este un bun colectiv doar în masura în care artistii sunt înregimentati de partidele care ne farâmiteaza si de ideologiile care ne ametesc. Arta e buna numai dupa ce statul o cumpara si o legifereaza ca pe o prostituata de lux pentru propria lui distractie si pentru a experimenta mereu alte dogme si doctrine din ce în ce mai primejdioase. 
  
Daca asa stau lucrurile in arta, atunci nici n-ar trebui sa ne mai mire de ce toata arta-moderna are un caracter infernal, de ce vine din speta raului si de ce se înrudeste cu magia neagra. Toti acesti artisti besmetici si degenerati care au început cu arta-moderna au umplut lumea întreaga cu tot felul de mortaciuni si obscenitati. Si numindu-le azi expozitii-instalatii, au pornit cu ele într-un capricios turneu, aratând lumii iadul deznadejdii. Este o cale complet gresita în arta. Si daca nu vom reusi sa facem cât mai repede curatenie în arta-moderna, nici o comunitate culturala nu va supravietui acestor Timpuri Moderne, care înghit în sfera lor de putere toate popoarele lumii. 
  
Evolutia artei este sinonima cu recunoasterea oficiala a comunitatii culturale al fiecarui popor si a statutului de artist. Acesta este doar punctul de plecare, atunci când vorbim despre o noua reorganizare a comunitatilor culturale sau de Statele Unite ale Europei. Lupta dintre marii artisti creaza axa, stilul, sistemele, ideologiile si nu în ultimul rând sensul epocii în care traim acum cu totii, cu vii si cu mortii laolalta. Ceea ce este extrem de interesant si de retinut pentru noi este faptul ca toti, dar absolut toti, evolua, de fapt pe o singura Axa. Si asta înseamna deja o legatura foarte puternica. Numai împreuna suntem o mare forta. Cultura este puterea popoarelor, spune M. Eminescu. Iar puterea noastra sta în iubirea oamenilor pentru arta. 
  
Nimic n-ar trebui sa-i dezbine pe artisti, fie ei îngeri sau demoni, în afara de critici, care sunt si ei de fapt niste artisti ratati. De regula, acesti critici nu mai lucreaza azi nici pentru Dumnezeu si nici pentru diavol, ci mai degraba am putea spune ca ei tot încearca mereu sa amestece aceste doua lumi înca necunoscute lor, dar nu reusesc, deoarece le lipseste mereu liantul. Exista, totusi, si critici de exceptie care stiu doar cum se respira îngerul sau demonul artei. Si din boala asta încep sa respire si ei la început artificial, pentru ca apoi sa sfârseasca prin a scrie dupa dictare. Adica, scriu cu aripa stânga, când le lipseste sufletul curat, si cu aripa dreapta, când li se taie respiratia gura la gura. Dar, în sfârsit, este bine ca scriu si asa. Caci, artistul îl face mare pe critic si criticul pe artist. Nu si atunci când îsi schimba între ei serviciile. 
  
Asa cum se stie, marii artisti sunt si creatori de sistem. Însa faptul ca se vorbeste atâta de o criza mondiala sau de o criza a sistemului, asta nu înseamna ca exista si o criza a artei sau o criza de artisti. Criza este una de Constiinta. Artistii sunt însasi criza. Caci, bine a zis R.M. Rilke: Criza numita viata a învins. Parafrazându-l pe marele poet, ma inalt si zic: arta numita viata va învinge, ca întotdeauna, ca oriunde, si oricând. 
  
În arta ca si în viata o alegere gresita poate sa-ti fie fatala. Paradoxal, cei mai multi artisti ai secolului XX au ales viata traita pentru arta-moderna si au ratat marea arta din familia sacrului. 
  
În ceea ce ma priveste, eu n-am ales nici viata, gândindu-ma ca-i prea scurta, si nici arta, considerând ca-i prea lunga, ci ea, Arta-transformarii, m-a ales pe mine, asa cum sunt, romantic întârziat, strain pribeag si nefericit. Ea, Arta-transformarii, m-a ales pe mine sa ma jertfeasca pe altarul vietii în focul zeilor pentru aceasta corabie a sufletului fara frontiere, care în loc de catarg are trei coloane: Coloana Prizonierele Neantului Divin, Coloana Soarelui de Vis si Coloana Îngerii Melancoliei. 
  
Fie ca macar aceasta corabie a artistilor fara frontiera sa navigheze în infinitul sperantei unei lumi în care visul, dragostea, libertatea si respectul pentru lumea divina sa ne fie calauze pentru noi toti! 
  
Dumnezeu sa-i binecuvânteze pe artistii care fac o arta din familia sacrului de doua ori: O data printr-o unire extatica dintre sufletul artei si Sufletul Lumii Noi! Si a doua oara prin samânta de Inteligenta Luminoasa a maestrului Arte-transformarii, care e chiar Good angel, adica Fiica dragostei! 
  
Ave Maria, gratie plena ! 
  
Arte e amore mio! 
  
 
  
 
  
Referinţă Bibliografică:
Cultura in subordinea lumii materiale / Constantin Milea Sandu : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 233, Anul I, 21 august 2011, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2011 Constantin Milea Sandu : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Constantin Milea Sandu
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!