Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Impact > Pamflet > Mobil |   


Autor: Corneliu Florea         Publicat în: Ediţia nr. 1202 din 16 aprilie 2014        Toate Articolele Autorului

POLEMOS: SZTÁN... PĂPUŞA SECUILOR
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
„Dacă un secui oarecare defilează numai cu ce vrea el din istoria lor, treacă meargă, dacă un ardelean român face acelaşi lucru, are şi el dreptul. Dar, un profesor de istorie, mai ales bucureştean sau budapestan, nu are dreptul să fie avocatul unei părţi, când dă lecţii de istorie studenţilor”.  
 
De 25 de ani, oportuniştii puterii de la Bucureşti şi-au făcut din UDMR şi anexele lui o adevărată gardă pretoriană, care o menţine la putere prin voturile ei. Numai că voturile udemeriştilor se plătesc cu un preţ foarte scump, ascuns românilor prin acorduri secrete prin care ungurii sunt scutiţi de-a respecta Constituţia României şi pot să-i dispreţuiască pe românii după bunul lor plac. Aşa se face că, în fiecare an, în luna Martie, lumea românească nu are linişte din pricina manifestărilor iredentiste tot mai zgomotoase, pretenţioase şi anti-româneşti.  
 
Odată ce Victor Ponta, care şi-a început cariera politică în „Jardin des Tuileries”, a reprimit la guvernare UDMR-ul, în baza unui protocol secret, la Târgul Mureş a şi început o manifestare iredentistă fără aprobare, cu lozinci antistatale, jigniri la adresa românilor, îmbrânceli... Totul a pornit de la „Monumentul Martirilor Secui” unde secuii, de multă vreme ungurizaţi şi manipulaţi, acum şi de Viktor Orbán de la Budapesta, s-au adunat să comemoreze „martirii secui”. Pe locul acestui monument, la 10 Martie 1854, au fost spânzuraţi trei secui condamnaţi la moarte de către Curtea Marţială din Târgu Mureş pentru că au fost găsiţi vinovaţi de iniţierea şi formarea unei conjuraţii împotriva ordinii habsburgice, stăpânitoare în acea vreme în Transilvania. Pentru aceşti trei secui, în vremea Austro-Ungariei, s-a ridicat un monument. Frumos din partea secuilor şi ar trebui să luăm exemplu, să ridicăm şi noi monumente trainice, peste secole, acolo unde, cu adevărat, au fost martirizaţi românii ardeleni fără judecată, doar pentru că erau români.  
 
După Unirea cea Firească a Românilor, secuii au fost liberi să vină la acest monument pentru servicii religioase, comemorări, reculegeri. Dar, din Martie 1990, odată cu izbucnirea segregaţiei şi-a iredentismului la Târgul Mureş, au început să apară adunări la acest monument ca pretext de manifestări şovine, agresive la ordinea statului român. Anul acesta, la a 160-a aniversare a martirilor secui, datorită evenimentelor agresive din anii trecuţi, a fost aprobată adunarea de reculegere, serviciu religios şi discursuri politice numai la monument, fără manifestări stradale. Cu toate acestea, iredentiştii din nou au încălcat ordinea publică şi au transformat o comemorare zisă secuiească în bumerang împotriva statului unitar român, cerând autonomia unui aşa numit ţinut secuiesc. Acest „ţinut” este o găselniţă iredentistă-udemeristă pentru că la recensământul din 2002 s-au declarat secui sub o mie de persoane, deci atât cât abia pot forma un sat secuiesc! După adunare, „adunaţii” au plecat cu „ţinutul secuiesc” în gură la prefectura română, să ceară de-o autonomie, pe care Imperiul Habsburgic nu le-a recunoscut-o. Mai târziu, odată ce nenorocirea habsburgilor, adică compromisul austro-ungar, Budapesta prin legile ei şi reîmpărţirea administrativă a Transilvaniei a desfiinţat scaunele secuieşti şi i-a maghiarizat şi pe secui, cu multă uşurinţă dată fiind înrudirea lor îndepărtată.  
 
De ce le trâmbiţează ungurii iredentişti românilor, de dimineaţa până seara, autonomia ţinutul secuiesc când, odată cu stăpânirea Transilvaniei de către Imperiul Habsburgic, ei nu au mai avut nici un fel de autonomie!? Simplu, pentru că ştiu că românii nu-şi mai cunosc propria lor istorie de prin 1945, darămite pe cea a secuilor, aşa că iredentiştii-udemerişti îi pot prosti cum vor pe guvernanţii de la Bucureşti, lipsiţi de elementarele noţiuni istorice româneşti şi ungureşti.  
 
De ce românii ardeleni trebuie să înghită aceste manifestări iredentiste despre ziua libertăţii secuieşti, când nu au atentat la libertatea lor niciodată, din contră, sunt dovezi, cu carul istoric, ale atentatelor secuieşti şi ungureşti la „oláhok” (adică românii ardeleni) începând de la Unio Trium Nationum, din 1437!? Nu e momentul înşirări evenimentelor acum, dar e momentul să atragem atenţia istoricilor şi altor cărturari români, că trebuie să scrie istoria secuilor şi ungurilor în Transilvania, completă, documentată, adevărată! Trebuie!  
 
Citind despre evenimentul din 10 Martie 2014 de la Târgul Mureş, m-am afundat în lecturi de informaţii şi articole, până ce am dat peste un profesor universitar de istorie, Valentin Stan, bucureştean. Ce surpriză neplăcută, un individ cu personalitate şi raţionament curios din punct de vedere psihic. Pe blogul lui Dan Tanasă, i-am văzut pentru prima data fotografia sub titlul: „UN MAIMUŢOI !. Profesorul Valentin Stan la universitatea de vară a extremiştilor maghiari''. Nu mi s-a părut un maimuţoi, ci mai degrabă un şoricel ameţit între doi motani unguri, care păreau în dilemă ce să facă cu amărâtul de şoricel bucureştean: să-i mai dea pălincă sau să-l dea pe labele pisoilor secui – Tinerii Maghiari din Transilvania - să se joace cu el de-a prinsul şoricelului de ceafă! Se pare că până la urmă le-au făcut pe amândouă şi profesorul de istorie a făcut pe avocatul secuilor de mult maghiarizaţi. Reproduc din relatarea pe blogul Domnului Dan Tanasă: „ ... domnul Stan a fost de acord cu primarul municipiului Miercurea Ciuc, Raduly Robert, cum că românii din zonele populate majoritar cu maghiari ar trebui să înveţe ungureşte, şi şi-a argumentat poziţia prin aceia că şi în America, în primării, magazine, bănci, în general în spaţiile publice, dincolo de limba oficială, cetăţenii se pot exprima în limba lor maternă, pentru că sunt înţeleşi şi pentru că e normal acest lucru, ei fiind plătitori de taxe la stat” Proastă alegere de avocat bucureştean au mai făcut extremiştii maghiari cu domnul Stan! La Bucureşti, găseau avocaţi excepţionali, care pe banii şi pălinca dată pe domnul Stan, ar fi dovedit că Ardealul nici nu era acolo până ce nu l-au adus hunii lui Attila şi ungurii arpadieni!  
 
Cât priveşte argumentul domnului Stan, e ilar ca să nu zic altceva, până nu aflu în care parte a Americei locuieşte dânsul şi merge în general în spaţiile publice şi vorbeşte româneşte fiindcă plăteşte taxe! Domne, Dumnezeule, tot mai mare, descopăr că... îţi e gradina, fă un strop de bine şi din nemărginita ta împărăţie zămisleşte o autonomie secuiească, adevărat secuiească, cu tot cu domnul Stan păpuşa lor. În partea Americii de Nord în care trăiesc eu, toţi ungurii şi secuii au învăţat limba oficială, şi nu numai ei, noi toţi, cu toate că plătim taxe. Peste tot în lumea civilizată de astăzi cei ce vor să se simtă egali şi bine, învaţă limba oficială a ţării în care locuiesc, numai în România iredentiştii şi Stan-păpuşa lor răstoarnă ordinea firească.  
 
Apoi, am urmărit pe Youtube, un video-clip despre secuii „care nu există” în care domnul Stan, timp de 12 minute, vrea să lase impresia de mare profesor de istorie, dar ne face impresia unui clovn eratic ce se agită dezordonat între un laptop şi ecranul unui TV, să ne demonstreze de ce secuii au dreptul la autonomie. Cu un limbaj sub orice critică (Ex. trebuie să fim academici, băi ... să vă arăt eu vouă ... băi adevăraţilor ... aoleu, măi!) începe să îi ridiculizeze pe Vaida Voievod şi Iuliu Maniu pentru că au semnat un tratat cu ungurii pe care nu l-au respectat. Nu foloseşte un limbaj de amfiteatru, academic de care pomenea, ci limbajul de bălăcărire tipic indivizilor de mahala ce urăsc din răutate, ignoranţă sau pe bani să facă aşa ceva. Articolul 11 din Tratatul Minorităţilor - 1919 , pe care-l foloseşte de ciomag să le dea în cap celor două mari personalităţi istorice ardelene, este următorul: „România consimte să acorde, sub controlul statului român, comunităţilor secuilor şi saşilor, în Transilvania, autonomie locală, în ce priveşte chestiunile religioase şi şcolare”! Drept! Şi l-au respectat!Nu s-a atins de şcoala lor sau de biserică. În administraţia şi justiţia română au avut translatori, proprietatea le-a fost respectată, ba mai mult, au beneficiat egal de împroprietăririle din 1920 la fel ca toţi cetăţenii români, drepturi de care ungurii nu amintesc niciodată. Să comentăm. UNU, de ce nu sunt plângeri şi proteste şi din partea comunităţi săseşti? Simplu, pentru că şi-au văzut corect de treburile lor, iar statul român nu s-a amestecat în şcoala lor, religia lor, cultura lor. Autonomia lor locală a decurs de la sine. Şi, în special pentru domnul Stan, saşii au învăţat limba oficială a statului. DOI, autonomia locală nu însemna una teritorială cum o pretind secuii maghiarizaţi de astăzi cu bariere şi poliţie proprie, cu steaguri şi purificare etnică intensivă. TREI, domnul Stan-păpuşă dacă ar fi fost corect, trebuia să le citească prietenilor de la Tuşnad şi ce a semnat Albert Apponyi la Trianon în 1920, obligaţiile asumate de statul ungar faţă de minorităţile de la ei, pe care le-au maghiarizat agresiv. PATRU, în curriculum vitae pe care l-a afişat, vrea să scoată în evidenţă ce specialist în problemele minorităţilor este. Felicitări şi explicaţi-ne cum se face ca de la Trianon şi până acum, în Ungaria de la aproape o jumătate de milion de români, mai au curajul să se declare români doar câteva mii, dar nu au curajul să vorbească româneşte pe stradă şi să nu uite să număraţi steagurile româneşti în fostele comunităţi româneşti. CINCI, afară de-a merge la Tuşnad, la manipulare cu pălincă, luaţi un felinar în mână şi umblaţi în cele două judeţe cu secui ungurizaţi intensiv din 1876, încercând să găsiţi şi un secui românizat prin constrângere, şi veniţi cu el la TV, să vedem şi noi excepţia! Sunteţi un trepăduş cu cravată şi laptop, în care nu ar fi rău să căutaţi şi ce a semnat Ungaria la Trianon în 1920 şi să le citiţi prietenilor de la universitatea de vară de la Tuşnad, să vedeţi cum vă iau pălinca de la gură.  
 
Folosind foarte des expresia „să fie foarte clar pentru toată lumea” ar fi trebuit să ştiţi ce fel de oameni o folosesc şi să vă feriţi de ea. Mai ales că nu clarificaţi nimic, doar alegeţi ce le convine secuilor ungurizaţi pe care nu scăpaţi ocazia, de ecran sau pupitru, de a-i felicita ce oamenii deosebit sunt. Din nou, vedem că doar răsfoiţi prin istorie căutând ce demnitate şi curaj au avut aceşti veşnici mercenarii ai estului şi rupeţi din istoria noastră paginile ce atestă ura lor faţă de olah şi atrocităţile lor împotriva românilor ardeleni. Să ne limităm, acum, doar la câteva fapte de la 1848-1849, 1940-1944 şi la Decembrie 1989 în „ţinutul secuiesc” văzut prin fotografiile de la morgă ale Maiorului Agache Aurel. Sunt viteji, plini de demnitate şi democraţie barbară secuii ungurizaţi, să scoată castanele din foc pentru Budapesta iredentistă.  
 
Tot în Secolul XX, a fost şi Dictatul de la Viena, prin care Nord Vestul Ardealului, cu populaţie română majoritară, a trecut sub stăpânirea statului ungar. Pentru a intra în vigoare „arbitrajul”, statul ungar a trebuit să semneze, prin Istvan Csaky, un PREAMBUL cu şapte puncte. Mă întreb dacă Stan, păpuşa secuilor, l-a citit şi a înţeles ceva? Îi sugerez, când mai merge la universitatea de vară de la Tuşnad şi îl pun „secuii” în prezidiu, să le citească acest preambul, să-i bălăcărească şi pe secuii ungurizaţi cum a făcut-o cu Vaida Voievod şi Iuliu Maniu, citindu-le punctul 5: „Guvernul regal ungar îşi ia obligaţia solemnă ca persoanele care pe baza acestui arbitraj câştigă cetăţenia ungară însă aparţin poporului român, să fie consideraţi egali în fiecare caz cu ceilalţi cetăţeni unguri ... ”.  
 
Să fie foarte clar pentru toată lumea, cum zice domnul Stan, ungurii nu au respectat punctului 5, nici solemn nici conform semnăturii ci, din contră, odată ajunşi în Ardealul românesc s-au comportat ca nişte barbari. Documentaţi-le cu lucrarea istorică: „Teroarea horthysto-fascistă în Nord-Vestul României. Septembrie 1940 - octombrie 1944”. Şi veţi vedea cu ce picioare în cur vă veţi rostogoli pe scări în jos, afară din universitatea democraţiei ungureşti de la Tuşnad. Vă doresc succes şi sper ca salvarea lui Raed Arafat să vină repede! Iar dacă nu suportaţi secţia de tratament intensiv al spitalului secuiesc în care ajungeţi, citiţi punctul 3 al Preambului de la Viena, în care se stipulează că românii care locuiesc în regiunea despărţită de România pot cere cetăţenie română, după care urmează: „Persoanele care fac uz de acest drept, vor părăsi regiunea statului ungar într-un termen de un an”. Asta da democraţie ungurească, citiţi-o cu voce tare şi veţi vedea cum sunteţi deconectat de la life support.  
 
Încă un fapt important, esenţial, din vremea aşa zisei revoluţii maghiare 1848-1849: Avram Iancu cu legiunile sale nu s-a dus în secuime pentru vreun genocid al secuilor, pe care fals îl susţine Csibi Barna, ci secuii au năvălit în Munţii Apuseni, la Abrud, în timpul tratativelor de pace, când era hotărâtă, de ambele părţi încetarea focului şi s-au dedat la atrocităţi abominabile. Abia peste două zile a sosit Avram Iancu şi i-a învins pe secui. Csibi Barna are dreptate când spune că românii nu-şi cunosc istoria, mai ales guvernanţii şi profesorii universitari de istorie, pentru că nu au contracarat marele lui fals, din contră Stan „păpuşa secuilor” le dă apă la moară cu vitejia, demnitatea şi drepturile lor. El şi Lucian Boia, alt ungarofil, au luat-o pe urmele lui Mihail Roller, distorsionându-ne istoria noastră. Au prins un rost la Budapesta.  
 
Corneliu FLOREA  
martie 2014  
Winnipeg, CANADA  
 
 
 
Referinţă Bibliografică:
POLEMOS: SZTÁN... PĂPUŞA SECUILOR / Corneliu Florea : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1202, Anul IV, 16 aprilie 2014, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2014 Corneliu Florea : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Corneliu Florea
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!