Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RECOMANDĂ PAGINA

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Orizont > Interviuri > Mobil |   


Autor: Corina Kiss         Publicat în: Ediţia nr. 1224 din 08 mai 2014        Toate Articolele Autorului

Corina KISS - INTERVIU CU TENORUL ROMÂN LUCIAN KRASZNEC LA DÜSSELDORF
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Corina KISS: Între anii 1867-1868, Anton Bruckner compune lucrarea „Missa Nr. 3 în fa-minor”. Aţi fost invitat ca solist pentru cele trei concerte (11-13-14 aprilie) la Tonhalle – Düsseldorf. Domnule Krasznec, ce ne puteţi spune despre această muzică?  
 
Lucian KRASZNEK: „Missa Nr. 3” este o muzică foarte expresivă, cu o putere imensă dacă luăm în consideraţie complexitatea orchestrei şi intensitatea corului. Muzica trăieste prin diferenţele extreme de sonorităţi ca şi prin multitudinea de stări emoţionale care trece de la orchestră, la cor şi solişti.  
 
Corina KISS: Lucrarea aceasta nu este foarte cunoscută... Ce v-a impresionat mai mult textul, muzica sau combinaţia dintre cele două?  
 
Lucian KRASZNEK: Părera mea este că lucarea este destul de cunoscută, însă trebuie sa spun că, cunoşterea partiturii este adesea un indiciu pentru a înţelege muzica. Bruckner a reuşit în această lucrare să mă convingă de credinţa lui profundă. Ca şi solist am avut privilegiul să stau în faţa violoncelelor care au avut de cântat tema acestei rugăciuni. Trebuie să vă mărturisesc ca „mi s-a făcut pielea de găină“ ce frumoasă şi sensibilă este această muzică!  
 
Corina KISS: Pe scenă s-a aflat într-adevăr o orchestră somtuoasă, un cor mare şi bineînţeles cei patru solişti. Cum v-aţi simţit ca „micro-aparat“ alături de orchestra şi corul filarmonicii din Düsseldorf sub conducerea tânărului dirijor Constantin Trinks?  
 
Lucian KRASZNEK: Atât cele trei concerte cât şi repetiţiile la Düsseldorf mi-au făcut o mare plăcere. M-am simţit foarte bine să cânt alături de o orchestră foarte precisă, iar pentru cor am un mare respect, deoarece au dat dovadă nu numai de o rezistenţă extraordinară (concentrare şi condiţie fizică) gândindu-ne că au fost trei concerte unul după altul, dar şi pentru interpretarea acestei partituri complexe scrisă în exclusivitate pentru cor. Pe domnul Constantin Trincks îl cunosc din timpul când am fost angajat la Staatstheater Darmstadt şi îl consider nu numai un muzician de excepţie dar şi un dirijor foarte bun. A fost o plăcere să lucrăm din nou împreună.  
 
Corina KISS: Domnule Krasznec am să vă pun o întrebare referitor la cea mai lungă şi impunătoare parte din această Missă – „Credo“, unde tema începe la unison pentru cor şi orchestră. O temă tesionată care se desfăşoară în întrega parte şi unde apare la solişti cu textul „et in spiritum sanctum“ ( şi duhului Sfânt). Ce a însemnat această „zonă“ solistică pentru dumneavoastră?  
 
Lucian KRASZNEK: Trebuie sa vă mărturisesc că pentru mine acestă parte a treia „Credo“ a avut următoarele consecinţe: după încheierea ultimului concert mult timp chiar această temă mi-a sunat în cap. Am murmurat-o şi am cântat-o încontinuare câteva zile descoperind că aici Bruckner a demonstrat cât a putut el de bine puterea pentru credinţă şi pentru rugăciune. Pentru mine în următorul text „et incarnatus est ...“ se simte o plutire. O muzică care începe din „nimic” plutind supranatural prin pasajele tenorului ducând mesajul mai departe. Ca să aduc această senzaţie extraordinară trebuia să fiu atent la dozarea respiraţiei pentru o frazare cât mai frumoasă. Această „zonă“ a fost pentru mine momentul unde am putut să-mi dezvălui emotivitatea cu adevărat.  
 
Corina KISS: Toate cele trei concerte, din 11-13-14 aprilie a.c., au fost la înălţime cu lungi aplauze. Publicul a plecat din sala de concert impresionat de această muzică monumentală. Cu ce gânduri şi sentimente v-aţi întors dumneavoastră „acasă“ la Dortmund?  
 
Lucian KRASZNEK: Am fost fericit că mesajul minunat al muzicii a ajuns în inimile publicului şi că noi toţi interpreţii de pe scenă am reuşit să ne prezentăm la înălţime!  
 
Corina KISS: Domnule Krasznec sunteţi în primul rând cântăreţ de operă, absolvent al Facultăţii de Muzică (Hochschule für Musik) din Würzburg, ce planuri de viitor aveţi în această direcţie?  
 
Lucian KRASZNEK: Doresc să adaug repertoriului meu muzică franceză şi rusească. Urmatoarele roluri pe care le am deja de făcut sunt Alfredo în Traviata şi Don Ottavio din Don Giovanni.  
 
Corina KISS: Vă simţiţi mai mult atras de operă decât de muzica vocal-simfonică?  
 
Lucian KRASZNEK: Până acum am cântat mai mult operă şi operetă, dar acest concert „Missa Nr. 3” de Anton Bruckner mi-a deschis gustul pentru genul de muzică vocală.  
 
Corina KISS: Vă mulţumesc mult pentru acest interviu şi vă doresc mult succes în realizarea planurilor dumneavoastră.  
 
Lucian KRASZNEK: Şi eu vă multumesc mult la rândul meu şi vă doresc toate cele bune în continuare la Düsseldorf!  
------------------------  
Dr. Corina KISS  
Redactor muzical  
28 aprilie 2014  
Düsseldorf, Germania  
 
 
 
Referinţă Bibliografică:
Corina KISS - INTERVIU CU TENORUL ROMÂN LUCIAN KRASZNEC LA DÜSSELDORF / Corina Kiss : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1224, Anul IV, 08 mai 2014, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2014 Corina Kiss : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Corina Kiss
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!