Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Literatura > Spiritual > Mobil |   


Autor: Ionel Cadar         Publicat în: Ediţia nr. 408 din 12 februarie 2012        Toate Articolele Autorului

CĂSĂTORIA - UNIUNE ŞI CREAŢIE A LUI DUMNEZEU
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Din câte cunoaştem din Biblie, din cuvântul lui Dumnezeu, există o singură afirmaţie despre uniunea căsătoriei, afirmaţie făcută de însuşi Dumnezeu, odată înainte de căderea omului în păcat ( Genesa 2 :24 ) şi de trei ori după aceea ( Matei 19:5 ) ; ( Marcu 10:7 ) şi ( Efeseni 5:31 ) "De aceea va lăsa omul pe tatăl său şi pe mama sa şi se va lipi de nevasta sa şi se vor face un singur trup". 
  
Voi încerca să explic mai jos conceptele de "lăsare"sau părăsire a părinţilor şi de "alipire" sau unire a soţilor după căsătorie, precum şi ce înseamnă libertate în căsnicie.  
  
Este bine, frumos şi înălţător ca cei doi posibili parteneri, cei doi soţi, să cunoască din timp aceste concepte cât şi accentele puse de Dumnezeu pe diferitele părţi ale planului Său, cum ar fi şi libertatea în căsnicie. 
  
Astăzi mai mult ca oricând există prea multe căsnicii nefericite. Din zece căsnicii, patru ajung la divorţ pentru că numai dragostea nu-i deajuns, pentru că se neglijează scopul suprem a lui Dumnezeu din această uniune distinctă intre doi oameni - soţ şi soţie. 
  
Scopul lui Dumnezeu din această uniune este de a-i îndruma pe soţi să-şi "lase" tatăl şi mama. Ce înseamnă aceasta? In primul rând nu înseamnă a-i abandona sau a-i neglija. Acum la bătrâneţe, părinţii au nevoie mai mare de grija copiilor, de afecţiunea lor. Neglijând părinţii, neglijezi "poruncile lui Dumnezeu" care spun: - "îngrijeşte şi cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta, pentru ca să ţi se lungească zilele în ţara pe care ţi-o dă Domnul, Dumnezeul tău" (Exod 20:12). 
  
A-ţi "lăsa" tatăl şi mama după căsătorie nu înseamnă a te muta neaparat în altă parte. Distanţa fizică nu ar trebui să afecteze atitudinea de responsabilitate faţă de părinţi. Dimpotrivă, trebuie să ştim, că ceea ce ne leagă în suflet e mai presus, decât distanţa ce ne desparte. 
  
A-ţi "lăsa" părinţii implică desigur, schimbarea completă a relaţiei cu aceştia. Inseamnă a stabili o relaţie adultă cu aceştia. Inseamnă, că trebuie să fii mai preocupat de ideile şi opiniile partenerului tău de căsnicie, decât ale părinţilor tăi..Inseamnă că nu mai trebuie să fii complect dependent de părinţi pentru împlinirea unor nevoi sentimentale, pentru încuvinţare î, decizii, pentru sfătuire şi asisteţă. Inseamnă a elimina orce atitudini nepotrivite faţă de părinţii tăi şi a încheia exemplar orice conflicte ale trecutului înainte de a te uni cu consoarta ta. Inseamnă, a nu încerca să-ţi schimbi soţul(nevasta) după preferinţele lor sau pentru că nu le place cum sunt.Inseamnă să faci din relaţia ta cu partenerul din căsnicie relaţia ta umană prioritară. 
  
In căsnicie ar trebui, stimate cititorule, să te preocupe să continui să fii un fiu bun, sau o fiică bună, dar mai întâi trebuie să fii preocupat în a fi un soţ sau o soţie bună. Copiii au nevoie de părinţi, care să le demonstreze cum se trăieşte în căsnicie, care să le arate cum să fie soţi şi părinţi buni. 
  
O datorie sfântă a părinţilor este de a-şi pregăti copiii pentru viaţă, pentru a şti să se descurce în căsnicie. Copiii nu trebuie să ajungă ca adulţi nişte dependenţi emoţionali de părinţii lor. De asemenea şi voi părinţii trebuie, să fiţi pregătiţi sufleteşte pentru ziua despărţirii de copiii voştri, învăţând să faceţi lucruri împreună şi să vă adânciţi relaţiile de prietenie. Când copiii voştri se casătoresc, nu trebuie să încercaţi să le coordonaţi vieţile. Trebuie să-i îngăduiţi tânărului soţ să devină capul familiei sale, să ia singur deciziile majore ale casei, în ce priveşte ajutorul potrivit să se aştepte a-l primi mai întâi de la soţia lui şi nu de la părinţi. Ea este principalul ajutor şi sprijin. La fel, trebuie săvă încurajaţi fiica să depindă de soţul ei pentru călăuzire, ajutor, companie şi afecţiune. 
  
Planul lui Dumnezeu pentru căsătorie este ca soţul şi soţia să se "alipească" unul de celălalt.In zilele noastre, căsătoria este privită ca un contract bazat nu pe un jurământ înaintea lui Dumnezeu, ci pe conditia ca problemele pe care le vor întâmpina cei doi să nu fie prea mari, ca să nu le poată face faţă singuri De îndată ce această condiţie este încălcată, se consideră divorţul. Jurământul a devenit partea religioasă a căsătoriei, dar cea practică este influenţată de puterea omenească a psartenerilor de a stăvili atacul asupra sentimentelor, a unităţii lor şi a plăcerilor lor. Descompunerea instituţiei familiei a devenit atât de profundă încât unii au sugerat reânnoirea anuală a certificatului de căsătorie, iar alţii propun evitarea întocmirii acestui act, tocmai din cauza şanselor extrem de mari ca acesta să nu fie respectat.  
  
Pentru prea mulţi căsătoria este o chestiune de convenienţă sau de şansă. Este uneori privită ca o etapă temporară în dobândirea libertăţii individuale. Totul depinde de soartă, sau de cât de puternice carectere sunt cei doi parteneri. Insă, nu aşa a plănuit Dumnezeu căsătoria.El a rânduit-o să fie o relaţie permanentă, durabilă si stabilă. El spune că doreşte ca soţul şi soţia să se "lipească" unul de celălalt (Marcu 10:7-9) Şi atunci, căsătoria devine o chestiune nu de şansă, ci de alegere conştientă şi deliberată, atunci căsătoria nu este o chestiune de convenienţă ci de obedienţă, deci de ascultare, atunci căsătoria nu este o chestiune de ursită, ci de cât mai mult cineva vrea să se apropie de Dumnezeu, care este liantul unei asemenea uniuni. Cu cât soţii se apropie mai mult de Dumnezeu, cu atât se vor apropia mai mult unul de celălalt. 
  
Definiţia biblică a căsătoriei este făgăduinţa pe care şi-o fac bărbatul şi femeia de a-şi fi credincioşi indiferent de cost, sau de ce se întâmplă. Căsătoria reprezintă un legământ irevocabil, sau o înţelegere ce nu poată fi ruptă. 
  
O căsătorie în voia lui Dumnezeu, implică o verticalitate absolută a fiecăruia în parte, în relaţia lui cu Dumnezeu. Fără ca această relaţie pe verticală cu Tatăl ceresc să fie bună, cei căsătoriţi nu se pot aştepta ca cea de pe orizontală dintre ei să fie bună. Oastfel de căsătorie înseamnă a aplica fără rezerve conceptele crestine de iertare şi de toleranţă, de rugăciune şi de sacrificiu de sine. O bună familie este alcătuită din doi buni iertători. 
  
Scopul lui Dumnezeu în căsătorie constă în unirea celor doi soţi. Unirea dintre ei reprezintă împărţirea posesiunilor lor, părerilor lor, timpului lor, puterilor, talentelor, suferinţelor şi bucuriilor lor, a eşecurilor şi a succeselor lor. Unirea dintre cei doi reprezintă căutarea binelui celuilalt, mai presus decât împlinirea celor personale şi căutarea interesului personal. (Efeseni 5:28).  
  
Libertatea în căsnicie. Libertatea în general este noţiunea care naşte cele mai multe divergenţe la nivel conceptual, filozofic, religios şi social. Trăirea în libertate absolută nu este posibilă înafara ordinii şi legii. 
  
In căsnicie, există două legi fundamentale: - legea iubirii şi legea respectului reciproc. Impotriva acestor legi nu există constrângere, pentru că ele vor îngădui întotdeauna jocul liber al părţilor în interesul echilibrului, în care orce deviere poate fi adusă la omogenitate funcţională. 
  
Ce înseamnă să respecţi aceste legi ale căsniciei? Inseamnă să ştii să renunţi la plăcerea ta personală în favoarea unei bucurii comune; înseamnă să ştii să-ţi alegi povara, nu să fugi cât mai departe de ea; înseamnă să ştii să transformi chiar şi eşecurile în oportunităţi; înseamnă să înveţi să asculţi şi cu inima, nu doar cu mintea; înseamnă să-ţi asumi responsabilitatea cuvintelor "te iubesc", nu să spui " te iubesc" ca să scapi de responsabilitate; înseamnă să dai valoare celuilalt nu numai pentru ce este el, dar şi pentru ceea ce semnifică el pentru tine; înseamnă să ştii să pui frână atunci când ştii că viteza cu care mergi îl va speria sau îl va lăsa în urmă pe celălalt, tu ajungând la destinaţie de unul singur; înseamnă să ştii să-ţi construeşti fericirea împreună cu celălalt, nu pe celălalt sau pentru celălalt; înseamnă să poţi rămâne tu însuţi fără ca aceasta să-l provoace pe celălalt la depersonalizare; înseamnă să accepţi ca difereţele dintre voi nu sunt motive de luptă ci de împlinire; înseamnă să poţi lua singur decizii în ceea ce te priveşte personal, şi să-i laşi celuilalt această libertate. Dar pentru a împlini toate acestea, trebuie mai întâi de toate să-ţi faci timp pentru fiecare.  
  
Da, într-adevăr în căsnicie ai libertate să faci sau să nu faci aceste lucruri. Dar mă întreb, nefăcându-le, oare care va fi măsura fericirii tale? Sau vei prefera să stai în închisoarea egoismului şi nefericirii, continuând să atribui "constrângerii" căsniciei, eşecul tău personal? 
  
Viaţa de căsnicie oferă la modul cel mai real, posibilitatea trăirii libertăţii şi a fericirii în cele din urmă. Despre libertate ne vorbeşte şi Apostolul Pavel în Epistola lui către Galateni. Purtând şi propovăduind cuvântul lui Dumnezeu, El ne îndeamnă să trăim în dragoste: "Fraţilor voi aţi fost chemaţi la slobozenie (libertate). Numai nu faceţi din slobozenie (din libertate) o pricină ca să trăiţi pentru firea pământească, ci slujiţi-vă unii altora în dragoste."Căci toată legea se cuprinde intr-o singură poruncă: - să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi."(Galateni 5:13,14).  
  
Eu m-am căsătorit cu soţia mea, m-am alipit de ea şi ea de mine acum 50 de ani. In toţi aceşti ani am trecut prin multe greutăţi, necazuri, mai multe decât bucurii, ne-am certat, ne-am împăcat dar nu ne-am gândit nicio clipă să ne despărţim, dimpotrivă, cu cât anii au trecut şi am îmbătrânit cu atât iubirea şi respectul dintre noi a fost mai mare. Cred şi afirm cu tărie că bătrâneţea este un examen pentru toţi cărora Dumnezeu le îngăduie să ajungă până acolo, un examen extrem de greu, de dur şi pe care puţini îl trec cu brio. Noi mergem şi acum ţinându-ne cu drag de mână în mizul zilei, aceasta nu că ar fi un act eroic, ci mai degrabă o poveste mai vrednică de povestit decât o mie şi una de nopţi cu poveşti de tinereţe. 
  
Pe data de 12 februarie 2012 aniversăm 50 de ani de căsnicie iar pe data de 18 februarie 2012 organizăm "NUNTA DE AUR" cu care ocazie invităm pe toţi cititorii fideli să se implice. Informaţii pe adresa de E-mail: ionelcadar0728@gmail.com 
  
Ionel Cadar 
  
 
  
 
  
Referinţă Bibliografică:
CĂSĂTORIA - UNIUNE ŞI CREAŢIE A LUI DUMNEZEU / Ionel Cadar : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 408, Anul II, 12 februarie 2012, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2012 Ionel Cadar : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Ionel Cadar
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!