Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RECOMANDĂ PAGINA

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Cultural > Modele > Mobil |   


Autor: Octavian Lupu         Publicat în: Ediţia nr. 227 din 15 august 2011        Toate Articolele Autorului

Dincolo de porțile Edenului - Arta Vindecării prin Cuvânt
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
(Fragment din cartea: „Vindecare prin Cuvânt”)  
 
Pe măsură ce scriam și adânceam acest studiu, am visat că mă aflam undeva, la mică distanță de zidurile unei grădini uriașe numite Eden. Poarta în fața căreia mă găseam era păzită cu sabia de un înger strălucitor. Dincolo de ea se zărea un pom neasemuit, aflat lângă un râu plin cu o apă ce strălucea ca lacrima, ba chiar precum cristalul. În mână aveam acest manuscris și doream foarte mult să culeg măcar câteva frunze din acel pom, și dacă puteam, aș fi încercat cu orice preț să îi gust rodul. În acele momente am observat că de o parte a zidului se vedeau mai multe ramuri ce treceau peste el. Atunci am alergat și am cules mai multe frunze, deosebit de frumoase, pe care le-am așezat în dreptul enunțurilor pe care le aveam în dreptul „Caietului cu Probleme”.  
 
De îndată ce am suprapus frunzele miraculoase peste enunțurile dificultăților din caiet, o lumină puternică a strălucit din ele. Uimit, am văzut cum acele frunze dobândeau aspectul unor rânduri tipărite unde erau redate versete biblice, în genul celor pe care le selectasem. Pe măsură ce priveam plin de mirare la tot acest spectacol grandios, am auzit un glas care mi-a spus:  
 
— Pomul vieții a fost de multă vreme alături de tine prin intermediul Bibliei. Ori de câte ori ai deschis paginile ei sfinte pentru a le studia și aplica la propria ta viață, fără să îți dai seama, tu de fapt treceai dincolo de zidurile și porțile Edenului!  
 
După aceea, visul s-a încheiat, dar îndemnul primit mă motiva să merg mai departe pe calea dobândirii vindecării depline. Prin urmare, dragă cititorule, te invit să trecem dincolo de zidul frumoasei grădini pentru a ne hrăni din Pomul Vieții, adică din Cuvântul lui Dumnezeu. Vom păși în lumea extraordinară și fabuloasă a Bibliei pentru a înțelege semnificația versetelor pe care le-am identificat ca răspunsuri la dificultățile enunțate în capitolele anterioare.  
 
M-am reîntâlnit cu prietenul meu și am avut o discuție interesantă legată de studiul biblic personal. Prin urmare, am reluat discuția cu privire la realizarea acestei cărți.  
 
Am o întrebare și în același timp o problemă, i-am spus direct. Cum să studiezi Biblia? Care ar fi scopul și după aceea metoda de studiu a Sfintelor Scripturi? am adăugat după câteva clipe.  
 
Prietenul meu a ascultat cu atenția ce l-am întrebat, dar nu mi-a dat un răspuns imediat, fiindcă tocmai își prepara un ceai de plante turnând apă fierbinte într-o cană în care pusese înainte niște frunze de tei împreună cu alte plante medicinale. După aceea, a acoperit vasul cu un capac, s-a uitat la mine și mi-a răspuns.  
 
Ai văzut ce am făcut? m-a întrebat în modul cel mai serios.  
 
Cum să nu? Ai luat apă fierbinte și ai turnat-o într-un vas în care pusese-i înainte niște frunze de plante medicinale. După aceea ai acoperit vasul și aproape sigur că după vreo câteva minute vei turna conținutul printr-o strecurătoare într-un alt vas sau într-un pahar. Astfel, îți vei putea bea ceaiul de dimineață. Dar scuză-mă, l-am întrebat nedumerit, ce legătură au toate acestea cu întrebarea pe care ți-am pus-o mai devreme?  
 
Ce s-ar întâmpla dacă în loc de apă fierbinte aș turna apă rece? m-a întrebat mai departe, aparent fără legătură cu tot ce vorbisem.  
 
Ei bine, nu ai mai obține niciun fel de ceai, fiindcă apa nu ar mai intra în combinație cu substanțele active din frunze. Practic, după ce ai strecura amestecul, apa ar rămâne tot apă, am spus în concluzie.  
 
Foarte bine ai răspuns! m-a felicitat. Și acum să facem aplicarea de rigoare. Ai la îndemână câteva „frunze” din pomul vieții? m-a întrebat fiind curios să afle răspunsul.  
 
Dat fiind visul pe care îl avusesem, am înțeles că se referea la lista de versete culese din Biblie, despre care vorbisem în capitolul anterior.  
 
Cum să nu? am răspuns. O mulțime de astfel de „frunze” am strâns deja în această dimineață! am continuat zâmbind.  
 
În regulă. Ai frunzele, le-ai pus în vas, adică le-ai copiat în manuscris, și acum trebuie să faci un ceai vindecător pentru cei afectați de problemele pe care le-ai descris. Ce altceva ar mai fi necesar pentru a avea un ceai de bună calitate? m-a întrebat cu nerăbdare.  
 
Bineînțeles că trebuie turnată apă fierbinte peste aceste frunze, am răspuns zâmbind.  
 
Dar ce se întâmplă dacă apa este doar caldă și nu fierbinte? m-a întrebat el deodată.  
 
În acest caz, am răspuns, se obține ceva ce nu este nici apă, nici ceai, adică va rezulta ceva ce este la mijloc, imposibil de a fi consumat, bun doar de a fi aruncat! am răspuns amuzat de situația creată.  
 
Așadar, avem trei categorii principale de studii presupus biblice. Unul în care peste conținutul Scripturii se toarnă apă rece, obținându-se tot apă. Altul în care se toarnă apă caldă, obținându-se o licoare imposibil de băut. Și altul în care se toarnă o apă fierbinte, ce preia ingredientele vindecătoare din frunzele paginilor sfinte, rezultând un ceai plin de aroma și puterea pomului vieții din Edenul lui Dumnezeu.  
 
După aceea prietenul meu strecură ceaiul și îl turnă în două cești, după care una mi-o oferi iar cealaltă o păstră pentru sine.  
 
Totuși, am continuat, în legătură cu frunzele, am înțeles la ce se referă, dar cum rămâne cu apa? Care ar fi semnificația apei pe care o utilizăm la prepararea ceaiului, aplicând bineînțeles simbolul la studierea Bibliei?  
 
Apa pe care o folosești la prepararea ceaiului în acest context, semnifică efortul pe care îl depui pentru a studia Biblia. În fond turnăm apă fierbinte cu scopul de a elibera elementele active din frunze și de a le încorpora în ceaiul fierbinte pe care dorim să îl consumăm. Astfel, o persoană care toarnă apă rece peste paginile Scripturii, nu este neapărat un cercetător superficial. El poate lucrează din greu, amestecând prin diferite proceduri mecanice apa și frunzele de ceai pentru a obține un studiu de valoare. Dar fără puterea clocotului, adică a apei fierbinți, nu va putea să iasă un ceai vindecător, ci apa va rămâne în continuare apă.  
 
Îmi aduc aminte de cele scrise în Noul Testament cu privire la farisei, care în ciuda zelului evident pe care îl aveau, nu reușeau să ajungă la o religie puternică, a inimii și devoțiunii autentice. Discursul lor, deși biblic, era formalist și rece, în genul unor regulamente de organizare și funcționare, rezultând o listă lungă cu „ce să faci și ce să nu faci”, plus multe alte ceremonii!  
 
Tehnic vorbind, un astfel de fenomen poartă numele de „legalism”. Mergând mai departe, îmi spuse prietenul meu, cel care amestecă apă care este doar caldă, obține într-adevăr ceva din seva frunzelor. Am observat că un astfel de amestec preia o parte din culoarea substanțelor active, dar la gust constați imediat că este doar apă încălzită, ce nu poate fi băută. Tot astfel, rezultă că un studiu poate să pară a fi biblic, dar rezultatul, dacă apa este doar „caldă”, nu va fi nici învățătură și nici lumină, adică nu va avea o finalitate clară și va fi doar o plicticoasă pierdere de vreme.  
 
Cred că aici se încadrau ucenicii care primiseră doar botezul lui Ioan și nu avuseseră încă experiența botezului cu Duh Sfânt.  
 
Așa este. Acest gen de ucenici se mai numesc și „creștini încropiți”, deși termenul pare a fi contradictoriu, fiindcă niciun creștin autentic nu poate să fie „încropit”. În concluzie, doar apa fierbinte rămâne singura care preia deopotrivă culoarea și savoarea ingredientelor active din Scriptură și numai astfel poți obține un ceai vindecător.  
 
Dar ce anume conduce la încălzirea apei pentru a da în clocot? am întrebat nedumerit.  
 
Haide să citim un text biblic care să ne ajute, îmi răspunse și deschise imediat Biblia la Apocalips 3:15-16 și a citit: „Îți cunosc faptele. Iată, nu ești nici ca apa rece și nici ca apa în clocot! Fiindcă ești puțin încălzit, nici fierbinte și nici în clocot, te voi scuipa din gura Mea!”  
 
Am nevoie de mai multe detalii pentru a înțelege acest verset, i-am răspuns curios de ce avea să îmi spună.  
 
Să mergem mai departe, continuă el, și să citim versetul 19: „Eu corectez și îndrum continuu pe cel pe care îl iubesc, de aceea îți spun: Întoarce-te!”  
 
Am stat puțin pe gânduri și l-am întrebat:  
 
La ce se referă acest apel de întoarcere la Dumnezeu?  
 
Cuvântul folosit în limba greacă înseamnă „reorientarea minții și a inimii”. De fapt, ceea ce dă valoare efortului nostru de a înțelege Biblia este atitudinea pe care o avem, adică motivația interioară. Astfel, cineva poate dori să studieze Biblia pentru a prescrie reguli altora. Iată apa rece! Altul vrea să studieze Biblia pentru a da culoare vorbelor sale, dar fără a avea dorința de a pătrunde înțelesul adânc al Cuvântului. Iată apa caldă! Iar altul vrea să ajungă la esență, să guste puterea lui Dumnezeu și a lumii cerești, să fie vindecat și să aducă refacerea celorlalți. Iată apa fierbinte! Rezultatul nu poate fi decât pe măsură și anume: apă, apă colorată sau ceai vindecător, concluzionă prietenul meu.  
 
În timp ce degustam aroma ceaiului ce-mi fusese oferit, am zis:  
 
— Eu vreau să ofer un ceai vindecător plin de toată seva cuvintelor Scripturii, care să fie o binecuvântare pentru toți cei care-l vor gusta!  
 
Așa ceva vrei? Atunci hai la lucru! îmi spuse prietenul meu întinzându-mi o foaie de hârtie plină de întrebări, răspunsuri și indicații de studiu.  
 
Am luat această foaie și am redat lucrurile cele mai importante pentru a putea prepara „băuturi” vindecătoare folosind „frunzele” pomului vieții, adică învățăturile Sfintelor Scripturi. Din cauză că spațiul ar fi prea mare pentru a relua fiecare dintre pașii parcurși pentru exemplele furnizate în capitolele anterioare, voi reda acum doar partea de comentariu biblic a versetelor pe care le-am identificat până în momentul de față. Totuși, la finalul acestei povestiri, veți înțelege tratarea completă a acestor exemple, conform pașilor descriși în această carte.  
 
O primă abordare constă în a ne imagina un posibil dialog, prin formularea de întrebări în legătură cu ceea ce exprimă textul biblic. După aceea urmează să furnizăm mai multe răspunsuri relativ la întrebările în cauză. Pentru exemplificare să luăm versetul din Ioan 8:29: „Cel ce M-a trimis este cu Mine. Tatăl nu M-a lăsat singur pentru că întotdeauna fac ce-I este plăcut.”  
 
Întrebare: Deși tot mai mulți ucenici Îl părăseau, Iisus a spus că nu va rămâne singur. Ce înseamnă acest lucru?  
 
Răspuns: Singurătatea este o stare de spirit determinată nu de faptul dacă persoanele din jur ne dau atenție sau ne ignoră. Ceea ce este important se referă la relația pe care o avem cu Dumnezeu și la modul în care ne conformăm planurilor Sale de a aduce binecuvântare pe pământ. Cât timp urmăm pe această cale, nu vom rămâne vreodată singuri în accepțiunea deplină a cuvântului.  
 
Întrebare: Cum era Tatăl ceresc prezent împreună cu Iisus? Cum se realiza la modul practic acest lucru?  
 
Răspuns: Tatăl ceresc era prezent cu Iisus prin tot ceea ce făcea și prin tot ce vorbea, cu alte cuvinte, prin toată viața Sa. Nu este vorba neapărat de o unire mistică, ci mai degrabă, de o conlucrare între două Persoane și două puteri care acționau în aceeași direcție, fapt ce realiza unirea prezenței Tatălui cu a Fiului.  
 
Întrebare: Prin urmare, care este condiția de bază pentru a nu fi singur vreodată?  
 
Răspuns: Pentru a nu fi singur niciodată, condiția de bază este de a deveni conlucrător cu Dumnezeu, fapt ce presupune o schimbare radicală a vieții, transformare ce va conduce la o satisfacție deplină aici pe pământ și la o răsplată eternă în lumea cerească viitoare.  
 
Să preluăm acum textul din Ioan 8:9: „Când au auzit ei cuvintele acestea, s-au simțit mustrați în cugetul lor și au ieșit afară, unul câte unul, începând de la cei mai bătrâni până la cei din urmă. Și Iisus a rămas singur cu femeia care stătea la mijloc (- n.a. acuzată de cei care ieșiseră din sală, care o aduseseră înaintea lui Iisus cu scopul de a fi omorâtă cu pietre)”.  
 
Întrebare: De ce au plecat toți cei care o acuzaseră pe acea femeie, după ce au auzit cuvintele lui Iisus (la versetul 8 scrie că Domnul a spus să arunce cu pietre cel care nu este păcătos)?  
 
Răspuns: Toate aceste persoane s-au simțit mustrate de acest răspuns care punea în evidență condiția de bază pentru a putea acuza pe ceilalți, care se reflectă prin a nu fi deopotrivă vinovat de o faptă similară.  
 
Întrebare: Care este prin urmare, condiția de bază pentru a rămâne alături de Iisus?  
 
Răspuns: Pentru a rămâne alături de Iisus este esențial să accepți cuvintele Sale, chiar dacă ele cuprind o mustrare. Mai departe, trebuie să te identifici cu o situație similară cu a femeii descrise în acest verset, care era conștientă de dreptatea acuzațiilor ce i se aduceau, dar nu avea niciun fel de argument pentru a le contracara. Ea știa că destinul ei depindea de îndurarea Celui care fusese chemat să o judece: Iisus.  
 
Întrebare: Legând înțelesul versetelor studiate, întrebarea este: Cum poți să alungi singurătatea?  
 
Răspuns: Singurătatea poate fi alungată prin prezența Tatălui ceresc în vederea conlucrării în împlinirea planurilor veșnice. Similar, când acceptăm învățăturilor lui Hristos, chiar și când ele conțin o binemeritată mustrare, prezența divină vine alături de noi. În concluzie, trebuie să ajungem la o supunere deplină față de intenția lui Dumnezeu și să dovedim o ascultare continuă.  
 
— Grele cuvinte ai mai scris! a exclamat prietenul meu. Cartea pe care o scrii va sta multă vreme în raft înainte de a se vinde!  
 
De ce? am întrebat puțin nedumerit. Am urmat întocmai sfatul tău! am spus mai departe.  
 
Așa este, dar vezi, aplicarea trebuie să fie practică. Oricum, vom vorbi despre acest lucru în capitolul următor. Ei bine, primul rezultat al unui studiu constă în reliefarea principiilor fundamentale, care ulterior te vor călăuzi spre o nouă viziune asupra vieții în special și realității în general, adăugă el.  
 
Reflectând puțin, el continuă:  
 
— S-a scris prea multă teologie ce nu are legătură cu viața obișnuită a oamenilor, dar Biblia este prin excelență o carte practică, în care principiile sunt expuse pentru a ne ajuta să facem față realităților pe care le întâmpinăm.  
 
În continuare, prietenul meu spuse:  
 
— Acum, întorcându-mă la versetele pe care le-ai „cules” din Scriptură, îți sugerez să fii mai concret, mai direct, chiar cu riscul de a-ți reformula exprimarea, fără însă a sacrifica principiul ...  
 
La ce te referi? l-am întrebat întrerupându-i ideea.  
 
... de exemplu, reluă el, în Ioan 8:29 se observă relația dintre două concepte deosebit de puternice și anume, cel al trimiterii și cel al abandonării, adică al lăsării singur. Iisus spune ceva în genul: „Cel care M-a trimis, nu mă va abandona niciodată, fiindcă mereu fac, sau realizez, lucrurile pentru care am fost însărcinat.”  
 
Vrei să spui, am continuat, că este util să folosesc o tehnică în genul redării prin cuvinte proprii a conținutului textului studiat în locul întrebărilor și răspunsurilor?  
 
Când ți-am dat acea listă de întrebări, am dorit de fapt să încerci această abordare cu întrebări și răspunsuri pentru a-i intui posibilitățile și limitările. Nu este bine să impui o anumită metodă, fiindcă fiecare om are propriul său stil. O abordare analitică gen întrebare-răspuns poate fi nerelevantă pentru multe persoane ce nu au un bagaj de cunoștințe biblice suficient de vast. Acum, încearcă o exprimare alternativă la celelalte versete, îmi spuse el.  
 
Puțin surprins de această provocare, am reluat ultimul dintre versetele studiate, și anume, Ioan 8:9, după care am zis:  
 
Privind la acest verset pot spune că o redare alternativă este următoarea:  
 
„Un sentiment de mustrare profundă s-a produs în cugetul celor ce veniseră să o acuze pe acea femeie și să-i ceară moartea. De aceea, aproape fără să realizeze ce făceau, ei au început să se retragă, unul câte unul, în măsura în care își dădeau seama de propria vinovăție. În cele din urmă, Iisus a rămas singur cu persoana acuzată de acești pretinși învățători ai Legii.”  
 
— Îți place acest gen de studiu? m-a întrebat nerăbdător să îmi afle răspunsul. Eu l-aș numi ca fiind un studiu sintetic, cu redare alternativă și amplificată a textului biblic.  
 
Cum să nu? am răspuns. Este mult mai clar și mai explicit. Pot spune că este chiar mai personală această metodă, așa cum trebuie să fie orice studiu biblic. Seamănă cu un jurnal în care îți exprimi propria percepție asupra evenimentelor relatate și astfel, îți este mult mai clar ce anume s-a întâmplat. Chiar simți senzația participării, prin relatarea unor lucruri pe care le-ai văzut sau auzit dintr-o sursă de încredere.  
 
În concluzie, continuă prietenul meu, este momentul să treci la celelalte versete pentru a aplica această metodă cu redare amplificată și personalizată.  
 
Aici s-a încheiat întâlnirea cu prietenul meu și m-am întors la masa de scris. Am înțeles că este foarte important „să fierbem” bine conținutul textului biblic prin intermediul metodei redării amplificate, care astfel se va întrețese cu propria noastră gândire și imaginație, mai precis cu propriul nostru mod de a fi.  
 
Să trecem acum la al doilea caz expus în capitolele anterioare și să redăm amplificat textul din Ioan 14:1, adică: „Să nu vi se tulbure inima. Aveți credință în Dumnezeu și aveți credință în Mine.”  
 
Redare alternativă: „Nu ai motive să ți se tulbure inima sau să îți pierzi cumpătul, indiferent de ceea ce se întâmplă în jurul tău sau cu tine. Important este să ai credință în Dumnezeu și în Iisus Hristos. Astfel, toate celelalte lucruri își vor găsi soluția.”  
 
Să trecem acum la Psalmul 31:7-8, care ne spune: „Fă-mă să mă înveselesc și să mă bucur de îndurarea Ta, căci vezi nenorocirea mea. Tu știi neliniștea sufletului meu și am convingerea că nu mă vei da în mâinile vrăjmașului, ci îmi vei pune picioarele pe loc larg!”  
 
Redare alternativă: „Îndurarea lui Dumnezeu ne aduce bucurie, fiindcă El știe toate problemele prin care trecem. El cunoaște ce se întâmplă cu fiecare dintre noi, indiferent de timp sau loc. El știe neputințele noastre și neliniștea ce ne asaltează la fiecare pas în fața unui viitor incert și de nepătruns. De aceea, Dumnezeu nu ne va lăsa să fim înfrânți de realitățile potrivnice, ci ne va oferi de fiecare dată o ieșire adaptată puterilor noastre.”  
 
La Psalmul 100:2, se spune: „Slujiți Domnului cu bucurie, veniți cu veselie înaintea Sa!”  
 
Redare alternativă: „În slujirea lui Dumnezeu există o bucurie ce nu poate fi exprimată pe deplin prin cuvinte. Mereu vei fii fericit, când vii înaintea Sa, fiindcă mereu va exista o binecuvântare pentru toți cei care se încred în El.”  
 
Am avansat cu repeziciune și la a treia problemă expusă. Astfel, la versetul Matei 11:28 citim: „Veniți la mine toți cei trudiți și împovărați, iar Eu vă voi da odihnă.”  
 
Redare alternativă: „Iisus ne oferă odihnă, adică soluție, la toate problemele noastre. El ne oferă ajutor pentru orice a ne elibera de tot ceea ce ne împovărează și ne tulbură sufletul sau mintea.”  
 
La versetele Luca 5: 5-6, citim: „Drept răspuns Simon I-a zis: Învățătorule, toată noaptea ne-am străduit și nu am prins nimic, dar la cuvântul Tău vom arunca năvoadele. După ce le-au aruncat, au prins o așa de mare mulțime de pești că începeau să li se rupă plasele.”  
 
Redare alternativă: „Simon Petru I-a zis lui Iisus că nu reușiseră să pescuiască nimic în timpul nopții. Dar ca urmare a poruncii lui Iisus, el a fost de acord să întindă năvoadele din nou. Rezultatul a fost uimitor. Foarte mult pește a fost prins într-un mod inexplicabil.”  
 
Versetul din Matei 13:22 ne spune: „Sămânța căzută între spini, este cel ce care aude Cuvântul, dar îngrijorările acestei lumi și înșelăciunea bogățiilor îl îneacă și ajunge neroditor.”  
 
Redare alternativă: „Imaginea seminței care cade între buruieni și spini îl reprezintă pe acel om care crede ceea ce este scris în Cuvântul lui Dumnezeu, dar nu ajunge să îl pună în aplicare. Astfel, viața lui nu aduce niciun fel de rod, din cauza bogățiilor materiale și iluziilor după care aleargă în mijlocul acestei lumi.”  
 
Am ajuns la finalul acestui capitol, dar invitația este de a merge mai departe pentru a aplica în mod personal ceea ce studiem din Biblie. În privința metodei de studiere prin redare amplificată, pot să amintesc faptul că există o versiune în limba engleză ce redă amplificat textul biblic, numită „Versiunea Amplificată a Bibliei”, sau „Amplified Version”, care pune în evidență forța redării alternative.  
 
Plan de vindecare și acțiune  
  1. Luați-vă timp pentru a analiza ceea ce ați scris într-un caiet, sau într-un fișier de calculator, în legătură cu problemele cu care va confruntați, căutând în textul Sfintelor Scripturi răspunsuri valabile la problemele dumneavoastră.
  2. De îndată ce identificați fragmente de text care vin în ajutorul rezolvării problemelor cu care vă confruntați, aplicați metoda redării amplificate.
  3. Parcurgeți toate versetele pe care le-ați identificat cu scopul de a reda amplificat și alternativ conținutul lor. Încercați mai multe variante de redare, exprimând din mai multe puncte de vedere același text.
  4. Citiți de mai multe ori versetele selectate și încercați să vedeți contextul în care ele apar în cuprinsul Sfintelor Scripturi. Acest lucru vă va ajuta să redați amplificat cu mai multe detalii, fapt care vă va furniza o imagine mai clară asupra lucrurilor relatate.
  5. Realizați un obicei din a completa sau scrie în acest „Caiet cu Probleme” și mai ales urmați metodele ce vor fi expuse în capitolele următoare.
Octavian Lupu  
București  
24 septembrie 2016  
(republicare)  
Referinţă Bibliografică:
Dincolo de porțile Edenului - Arta Vindecării prin Cuvânt / Octavian Lupu : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 227, Anul I, 15 august 2011, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2011 Octavian Lupu : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Octavian Lupu
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!