Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Impact > Aspiratii > Mobil |   


Autor: Ruxandra Croitoru         Publicat în: Ediţia nr. 392 din 27 ianuarie 2012        Toate Articolele Autorului

Biserica Ortodoxa Română sau Piatra de Poticnire pentru cei ortodocsi doar cu numele
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Nu este la ora actuală în România o instituţie mai contestată decât Biserica Ortodoxă, pentru numeroase fapte reprobabile ale slujitorilor ei şi mai ales pentru banii pe care aceasta îi învârte cu lopata. Nu am pus această expresie între ghilimele, pentru că ea exprimă, pentru un a numit segment al său, un adevăr de necontestat. Dar neutilizând acest semn ortografic riscăm să comitem o mare şi frecventă greşeală: aceea de a confunda instituţia bisericească şi slujitorii ei cu adevăratul sens al bisericii şi cu adevărata menire a sa, aceea de a ne oferi calea către mântuire, către sfinţenie, adică asemănarea cu Dumnezeu.  
  
În ce priveşte sensul ei, biserica, sau biserica cea vie, cum mai este ea numită, ne defineşte pe noi, toţi cei BOTEZAŢI în credinţa ortodoxă în numele Tatălui, al Fiului şi al Sfântului Duh. Noi, cei ce am primit Taina Sfântului Botez în copilărie sau mai târziu pe parcursul vieţii noastre (ce emoţionant este botezul unui adult pe chipul căruia se oglindeşte bucuria sfântă de a-L fi găsit pe Hristos şi de a se fi unit cu El în numele Tatălui, al Fiului şi al Sfântului Duh!!!), noi suntem biserica.  
  
Aceste sens al bisericii se suprapune peste cel de lăcaş al lui Dumnezeu, casă a Lui, unde noi, biserica cea vie, mergem să ne întâlnim cu El la sfintele slujbe, dar şi în afara lor, pentru a vorbi cu El prin rugăciune. 
  
În ultimii ani, mass – media, acest aşa – zis instrument de informare, formare de opinii, educaţie şi divertisment, în realitate cel mai amplu instrument de manipulare a maselor (după cum îi spune şi numele), şi-a îndreptat cu înverşunare tunurile către biserica ortodoxă română (BOR). Iar atacurile ei sistematice au avut, în mare parte efectul scontat, acela de a clătina temeliile bisericii în sufletele şi în cugetele oamenilor. 
  
Da, sunt preoţi care atunci când vin să sfinţească locuinţele sau, şi mai grav, când săvârşesc slujbele pentru cei adormiţi ai noştri, întind mâna după bani (şi cunosc asemenea cazuri îndeaproape!), dar sunt şi sunt preoţi care de ani de zile luptă la propriu pentru salvarea copiilor de la avort şi pentru a oferi un cămin copilaşilor abandonaţi (cel mai bun exemplu cunoscut de mine este Părintele Nicolae Tănase Pro Vita).  
  
Da, Biserica Ortodoxă Română face evaziune fiscală! Dar Biserica Ortodoxă Română înglobează Patriarhia Română şi Mitropoliile de pe cuprinsul ţării, precum şi bisericile de cartier sau din satele româneşti. Face cineva această diferenţă? Prea puţini! Câţi preoţi slujesc în biserica ortodoxă română? Câteva mii! I-a cunoscut cineva pe toţi ca să poate afirma cu certitudine că sunt toţi la fel? Nu! Dar ce este mai uşor decât să generalizăm, de ce sa nu îi băgăm pe toţi în aceeaşi oală şi să nu mai vrem să auzim de biserică?  
  
De fapt, cei care acuză cu cea mai mare vehemenţă Biserica Ortodoxă Română sunt cei care îşi creează astfel motivaţia perfectă, în opinia lor, pentru a nu lua parte la sfintele slujbe, la sfintele taine, pe scurt la viaţa liturgică, pentru a nu căuta să înţeleagă sensul vieţii creştine care nu poate fi despărţit de Sfânta Liturghie săvârşită duminica şi de sărbători, de Sfântul Maslu şi de alte slujbe. Dar nu este uşor să te trezeşti duminica dimineaţă, obosit după o săptămână de muncă asiduă şi să te duci să stai 1 oră, sau poate 2, la slujbă, căci oricât de obositoare ar fi munca din timpul săptămânii, ea ne aduce nouă bani (care nu ne sunt niciodată de ajuns într-o societate care ne-a transformat în nişte consumatori fără limită şi, din ce în ce mai des, fără raţiune), iar pentru noi oricât timp am acorda nu este suficient, dar când vine vorba să îi acordăm timp lui Dumnezeu şi să respectăm anumite norme morale pe care le atrage după sine trăirea în biserică ... ... este foarte greu, pentru mulţi dintre noi!  
  
De ce să ţinem post, pentru că aşa îmi spun şpăgarii aştia de popi? Nu, să ţinem post pentru că postul e lăsat de Iisus Hristos ca prim pas către Împărăţia Cerului. Primii cărora li s-a cerut să ţină post au fost Adam şi Eva, care au avut dezlegare să mănânce din toţi pomii, mai puţin din acela al binelui şi răului. Iisus însuşi a ţinut post, trăind 40 de zile numai cu fructe şi punând astfel început bun lucrării Sale de propovăduire. Şi, nu în ultimul rând, să ţinem post însoţit mereu de rugăciune pentru că acestea sunt cele mai eficiente arme cu care alungăm ispitele şi răutăţile din viaţa noastră, la fel cum, prin acestea, Domnul Iisus Hristos alunga diavolii din oameni.  
  
Este mai uşor să insultăm preoţii şi să trăim comod, după propriile noastre legi şi norme, scoţându-L pe Dumnezeu din viaţa noastră şi ocolind casa Lui şi cuvântul Lui. Dar trebuie să realizăm că ne lipsim astfel de pacea, liniştea şi dulceaţa sfintelor slujbe, a cântărilor care se înalţă în astfel de momente către Dumnezeu.  
  
Să ne dea Dumnezeu gânduri bune şi înţelepciune pe drumul către mântuire! 
  
 
  
 
  
Referinţă Bibliografică:
Biserica Ortodoxa Română sau Piatra de Poticnire pentru cei ortodocsi doar cu numele / Ruxandra Croitoru : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 392, Anul II, 27 ianuarie 2012, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2012 Ruxandra Croitoru : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Ruxandra Croitoru
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!