Confluenţe Literare: FrontPage
CONFLUENŢE LITERARE

CONFLUENŢE LITERARE
ISSN 2359-7593
ISSN-L 2359-7593
BUCUREŞTI, ROMÂNIA


AFIŞARE MOBIL

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

REDACŢIA

CLASAMENT
DE PROZĂ

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE PROZĂ


Home > Literatura > Spiritual > Mobil |   


Autor: Ion Untaru         Publicat în: Ediţia nr. 1056 din 21 noiembrie 2013        Toate Articolele Autorului

21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!

Această sărbătoare se mai numeşte şi Vovidenia. Părinţii Sfintei Fecioare, Ioachim şi Ana, înaintaţi în vârstă fiind şi fără prunci, rugându-se la Dumnezeu să dea rod căsniciei lor, au promis că vor aduce pruncul sau prunca la templu, cinstire Atotputernicului. Şi născându-li-se Sfânta Fecioară, şi-au împlinit făgăduinţa aducând-o la vârsta de trei ani la templu.  

Bunavestire este consemnată în Biblie dar evenimentul intrării Maicii Domnului în Biserică nu este, amănuntele păstrându-se din sfânta tradiţie, din precizările unora dintre sfinţi care au făcut referire la eveniment sau din literatura apocrifă.  

Prima menţiune a celebrării acestei sărbători aparţine sf. Grigorie de Nyssa şi datează din sec.IV dar şi o alta care precizează că împărăteasa Elena a construit o biserică în cinstea evenimentului. Împăratul Justinian a înălţat şi el un locaş de închinare la Ierusalim cu hramul Sfintei Născătoare în 543, prăznuită la 21 noiembrie.  

În sec.VII şi sf. Andrei Criteanul face referire la această sărbătoare care avea loc la Ierusalim.  

Mai departe se cunoaşte că în sec.VIII patriarhii Constantinopolului Gherman şi Tarasie au rostit câte o omilie închinându-se Sfintei Născătoare.  

În Apus sărbătoarea a fost instituită mult mai târziu de către papa Grigorie al XI-lea la Avignon în anul 1374 după care s-a extins, mai ales, în timpul papilor Sixt al IV-lea şi Sixt al V-lea în sec. XV-XVI.  

Sf. Iacob, arhiepiscopul Ierusalimului, dar şi sfinţii Gherman şi Tarasie descriu ceremonia la care au luat parte fiice ale Ierusalimului purtând lumânări şi făclii aprinse, preoţi, diaconi, alţi slujitori care aduceau Biserica vie a lui Hristos, prunca Maria, la templul construit de împăratul Solomon. Petrecută cu cântări din alăută, chimvale, organe, cu psalmii înaintevăzătorului David, părinţii săi, Ioachim şi Ana, o închinau nu unui împărat lumesc, ci împăratului ceresc. Sărbătoare la care va fi participat întregul Ierusalim, impresionat de însuşi naşterea la o vârstă înaintată a copilei preacurate. Ea a fost primită de preotul Zaharia, tatăl Înaintemergătorului, Ioan Botezătorul.  

Să nu uităm că Ana era descendentă din neam arhieresc iar Ioachim descindea din neam împărătesc iar solemnitatea aceasta înalt lumească, o prevestea pe cea şi mai înalt cerească.  

Din acest vlăstar curat şi care va deveni şi mai curat prin şederea sa timp de 12 ani în Sfânta Sfintelor, acolo unde nu intra decât preotul şi acela, o singură dată pe an, se va naşte prin minune greu de înţeles de către mintea omenească, Însuşi Iisus Hristos Mântuitorul lumii întregi! Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat dar şi om deplin, va trăi şi va muri şi va învia tainic cu fiecare om care vieţuişte în biserică. În Sfânta Sfintelor se afla chivotul Legii vechi, cel ferecat peste tot cu aur, cu cei doi heruvimi iar acum se afla alături chivotul Legii celei noi, Biserica însufleţită a lui Hristos, prunca Maria.  

Cortegiul era însoţit şi de cete nevăzute de îngeri care împlineau porunca Domnului de cinstire a Fecioarei, deşi nu cunoşteau taina ce urma să se petreacă, probabil cea mai mare din întreaga istorie a omenirii.  

Sfânta Fecioară a fost îngrijită de îngeri dintre care nu a lipsit Gavriil, aducătorul Buneivestiri la vremea portivită, a fost hrănită de îngeri cu hrană cerească, i s-a dat să cunoască taine dintre cele mai înalte, pe care nu le-a dezvăluit oamenilor, ci avea să le păstreze în inima sa de viitoare Maică a Domnului.  

S-a rugat în linişte, a meditat în compania îngerilor despre cele ce aveau să se întâmple în cetatea împărătească a Ierusalimului în scurt timp, dar a şi învăţat lucrul de mână. Tradiţia spune că hitonul, cămaşa cea necusută pe care a purtat-o Domnul şi pentru care soldaţii romani au tras sorţi, a fost lucrat cu toată dragostea de către Maica Domnului în Sfânta Sfintelor.  

Menţiuni, comentarii pe seama intrării Maicii Domnului în Biserică au mai făcut Sfîntul Gheorghe Arhiepiscopul Nicomidiei şi sf. Ieronim.  

Referinţă Bibliografică:
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică / Ion Untaru : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 1056, Anul III, 21 noiembrie 2013, Bucureşti, România.

Drepturi de Autor: Copyright © 2013 Ion Untaru : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Ion Untaru
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.ro@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile nefiind neapărat împărtăşite de către colectivul redacţional. Dacă sunt probleme de natură rasială, etnică sau similar, vă rugăm să ne semnalaţi imediat pentru remediere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate prin e-mail de către persoanele implicate prin subiectul lor vor fi retrase în timpul cel mai scurt de pe site.


E-mail: confluente.ro@gmail.com

Fondatori: Octavian Lupu şi George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.
 
ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX DE ARTICOLE AUTOR

 
 
CLASAMENT
DE POEZIE

CLASAMENT
SĂPTĂMÂNAL
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!